Voiko 9v "vahtia" pikkusisaruksiaan tunnin?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä lapset 9v, 3v ja 1v. Mun työt alkaa huomenna klo 20.30 ja mies tulee töistä kotiin 21.30-22 Laitan 1v:n ja 3v:n nukkumaan ennen kuin lähden, joten periaatteessa 9v:n ei tarvitsisi muuta kuin olla kotona... Jättäisittekö te?
 
En todellakaan jättäisi vaikka olisi mikä tilanne. max.15-20min voisin jättää. Muutenkin meidän 9v nukkuu jo tuohonaikaan, eikä todellakaan herää vaikka pienemmät huutaisivat kuinka. En jättäisi 1 vuotiasta alle 16 vuotiaan vastuulle ikinä!
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Khimaira
en ikinä jättäisi noin pieniä "vasta" 9-v:n vastuulle..
MIten alunperin ajattelitte järjestää tuon illan, kun työvuorot olivat selvillä?

Meillä se tehtäisiin niin että mies tulisi sen verran aiemmin töistä ettei lasten tarvitse olla keskenään.

Kaikki joilla lapsia on tietävät varmaan ettei lasta voi laittaa nukkumaan ajatellen, että nyt se nukkuu aamuun saakka heräämättä..Mitäs jos se 1-v herääkin ja on jotain ongelmia? Aikamoinen vastuu isosisarelle ja eikös sen ikäinen jo itsekin nuku siihen aikaan?
 
Blue
En jättäisi. Mulla on 10v, 7v ja 6v. Vuosi sitten en olisi vielä jättänyt heitä tuohon aikaan 1,5tunniksi keskenään vaikka isommat jo noin isoja. Nyt voisinkin jo. Mutta missään nimessä on tuota sisnun kolmikkoasi mistään hinnasta!!
 
En todellakaan jättäisi! Aika epämääräinen aika muuten toi 21.30-22. 9-vuotias on todella pieni olemaan vastuussa 3- ja 1-vuotiaista lapsista. Eikä ole mitään varmuutta siitä, ettei pikkuiset heräisi.
 
"Ilona"
En jättäisi ja mielestäni tuo pienten nukkuma-aika on vain pahempi juttu - jos vaikka tulee tulipalo niin se 9-v ei mitenkään saa kahta nukkuvaa pikkuista ulos sieltä. Tiedän että tämä on monien mielestä hätävarjelun liioittelua, mutta mä en osaa pitää tulipaloa äärimmäisen epätodennäköisenä asiana.

Ja sitä paitsi 9-v:nkin pitäisi olla nukkumassa tohon aikaan.
 
"määmää"
No minusta kyse ei ole niinkään ajasta (tunti), kuin siitä että kuinka kaukana apu on hädän tullessa? Tuon ikäisellä pitää olla joku turva (naapuri? mummo?) jolle voi soittaa ja joka pääsee pian paikalle.

Itse olen ollut heinäpellolla (kodin vieressä) paaleja keräämässä pienten päiväuniaikana niin, että tuonikäinen oli "vahdissa" eli kotona pienten nukkuessa, mutta huusi mulle heti ikkunasta "äitii" kun ei saanut mm. mehupurkkia avattua :)
 

Yhteistyössä