Voiko alkuraskauden oireisiin kuulua "unettomuutta"?

Puhun siis aivan raskauden alkuviikoista, ennenkuin kuukautisten pitäisi edes alkaa. n. rv 4 tienoilla.

Viimeisen 4vrk aikana olen nukkunut lähes olemattomasti. Illalla en saa unta, eikä väsytä, ja virtaa riittää. Valvon aamun tunneille asti. N. 5-7 välillä aamulla saan unta, ja nukun muutaman hassun tunnin. Herään n. klo 12 aikoihin, ja näin on ollut jo useana vuorokautena.

Viimeyönä en ole nukkunut minuuttiakaan. En ole edes yrittänyt, koska virtaa on vaikka muille jakaa, vaikka tossayönäkään en nukkunut, kuin aamulla vain pari tuntia!

Toisaalta elämässäni on tapahtunut viimeaikoina paljon yllättäviä, jännittäviä, ja suuria muutoksia. mm. mieheni kosi minua jouluna, ja maaliskuussa menemme naimisiin. Tänään muutamme yhteiseen asuntoon. Kaikki tämä on tapahtunut todella lyhyen seurustelun jälkeen, mutta se ei huoleta minua, koska tiedän mitä tahdon. En kuitenkaan koskaan ole reagoinut tällä tavoilla suuriinkaan muutoksiin. En ole koskaan reagoinut sellaisiin oikeastaan mitenkään.
 
Miksi ei.
Yleensä alkuraskauden oireisiin kuuluu kyllä nimenomaan järjettömän suuri väsymys, mutta mistä sen tietää, jos sinä reagoitkin raskauteen aivan alussa päinvastoin.

Itselleni on uni viime päivinä maistunut melko hyvin. Muutama päivä sitten menin nukkumaan puolenyön pintaan, heräsin klo 7, nukahdin uudelleen klo 10 ja heräsin klo 14. Siinä oli yksi syy epäillä raskautta. Ei ole tapaistani olla näin väsynyt, vaikken mikään virkkukaan kyllä koskaan ole ollut.

Ja raskaana siis olen, viikolla 4+.
 
vieraas
Mulla alkoi tulla oireita raskauteen liittyen vasta siellä rv 7 paikkeilla...

Että en ihan pistäisi raskauden piikkiin tuota unettomuutta. Sinulla vaan on nyt niin monta rautaa tulessa, että kroppasi käy ylikierroksilla ja se vaan ruokkii tuota noidankehää koko ajan lisää.
 
"vieras"
Tein itse joulun jälkeen positiivisen testin ja nyt viikkoja on 6. Ajattelin vastata koska minulla on nimenomaan ollut viimeiset kolme viikkoa tuollaista valvomista vaikka yleensä nukun kuin tukki.
 
bjbj
Syke nousee, ruumiinlämpötila pysyy koholla 0,5 astetta, kilpirauhastoiminta vilkastuu eli aineenvaihdunta nopeutuu... eli kyllä monilla tulee myös unettomuus. Itselläni oli se eka oire, sitten joskus rv 7 alkoi nukuttaa järjettömästi.
 
=)
Mulla unettomuus oli ainoa oire koko raskauden aikana. Olin saikullakin sen takia. Alkuraskauden oireita ei kyllä ollu mitään, mistä olisin voinu kuvitella olevani raskaana. Ensimmäinen selkeä oire oli menkkojen pois jääminen.
 

Yhteistyössä