Voiko emätintulehdus vaikuttaa raskautumiseen?!

  • Viestiketjun aloittaja "hiphei"
  • Ensimmäinen viesti
"hiphei"
Niin, siinä se kysymys jo tulikin.

Epäilen itselläni bakteerivagioosia, joka oireiden perusteella olisi ollut jo pitkään, en vaan ole ennen osannut yhdistää. (Pahanhajuinen valkovuoto, alavatsakipuja, alaselkäkipuja, kuukautishäiriöitä, kuukautiskipuja millon sattuu, rusehtavaa vuotoa) ja sitten varmaan ainakin hiivatulehdus on, koska valkovuoto on kokkareista. Ja sukupuolitaudit katsottiin viime viikolla vatsakipujen takia ja tulokset olivat negatiivisia, joten sellaisesta ei voi johtua.

Huomenna heti soittoa lääkärille tietysti tutkimuksiin, mutta nyt aloin miettimään että voiko jokin tälläinen tulehdus/tauti vaikuttaa raskautumiseen. 2 vuotta yritystä, kummastakaan ei vikaa löydy ja vain yksi keskeytynyt keskenmeno takana. Kertokaa jos tiedätte, olis helpotus jos selviäis että oikeasti on jokin tulehdus ja raskaus ei siitä syystä ole alkanut.

Onko kellään vastaavanlaista kokemusta? :)
 
"hiphei"
Voi se vaikuttaa, emättimen ph:nhan pitää olla just tietty että siittiöt siellä selviää.
pä..aivan...en taas totakaan tullu ajatelleeks..mutta luin että noi lääkkeet mitä käytetään tuon bakteerivaginoosin hoitoo,n niin tuoteselosteessa ilmeisesti lukee että vaikeuttaa raskaaksi tulemista, mutta toisaalta jos se on vaan sen yhden kuukauden ajan niin kai se on syötävä tunnollisesti vaan ja sillähän se vaiva sitten lähtee, mikä mahdollisesti on estänyt koko ajan tämän raskautumisen.

Mahtaakohan olla mahdollista että bakteeri elää myös miehen sukuelimissä, jolloin yhdynnän aikana se siirtyisi takasin mulle päin, jos miestä ei hoideta, vaikkei se varmasti mieheen tartu, mutta kyllähän ne bakteerit varmasi voi elää missävaan ja tartuttaa uudelleen?
 
"jjj"
[QUOTE="hiphei";29050339]pä..aivan...en taas totakaan tullu ajatelleeks..mutta luin että noi lääkkeet mitä käytetään tuon bakteerivaginoosin hoitoo,n niin tuoteselosteessa ilmeisesti lukee että vaikeuttaa raskaaksi tulemista, mutta toisaalta jos se on vaan sen yhden kuukauden ajan niin kai se on syötävä tunnollisesti vaan ja sillähän se vaiva sitten lähtee, mikä mahdollisesti on estänyt koko ajan tämän raskautumisen.

Mahtaakohan olla mahdollista että bakteeri elää myös miehen sukuelimissä, jolloin yhdynnän aikana se siirtyisi takasin mulle päin, jos miestä ei hoideta, vaikkei se varmasti mieheen tartu, mutta kyllähän ne bakteerit varmasi voi elää missävaan ja tartuttaa uudelleen?[/QUOTE]

Mieskin pitää hoitaa. Eli hänelle pyydät lääkäriltä myös lääkkeen. Bakteerivaginoosi voi aiheuttaa keskiraskauden keskenmenoja.
 
"hiphei"
Lääkärillä käyty, koitin sanoa että miehellekkin pitäs varmaan jotkut lääkkeet saada, itse sain 10pv kuurin flagyl comp:ia ja otettiin papanäyte, mutta miehestä sanoi vain että "miehet pystyvät pesemään paikat niin hyvin, ettei heille mitään tarvitse". Oli mielestäni jotenkin tympeä vastaus. Lääkäri oli joku nuori. Se myös jäi ihmetyttämään, kun minulla neurologinen vamma ja lääkkeen ohjeissa luki että pitää olla erityisen varovainen lääkkeen kanssa jos omistaa kyseisen vamman tai muuta sen tapaista.

Mutta katsotaan mitä tapahtuu, tänään laitoin ensimmäisen lääkkeen ja toivon ettei liiempiä sivuvaikutuksia ilmene. vieläkin tuo miehen hoito mietityttää..en jaksais uudestaan lääkäriin vaivautua taas tämän kuurin jälkeen, jos mies kuitenkin "tartuttaa" minut uudestaan myöhemmin.
 
Huutelen puskista
Mulla nuo Flagyl Compit ja muut auttavat valitettavasti vain tilapäisesti. Joka ikisen papan löydöksistä kertovan kirjeen mukana tulee resepti bakteerivaginoosin hoitoon. Muutama kk on ihan ok, sitten hiipii taas päälle. Syön vahvoja maitohappobakteereja, maustamatonta jogurttia, käytän Ceridal-öljyä, en tunge alakertaan saippuoita tms. - silti sama veemäinen vaiva vain uusii. Voiko se jotenkin kroonistua? Miehen mälli ei voi olla syypää, koska käytämme kortsua.
 
....
voi se toki muuttua krooniseksi. Jos flagyl ei auta oletko pyytänyt dalacinia? Joillakin se auttaa paremmin. Oletko kokeillut lactalia? Jos ph arvo on vinksallaan se altistaa tulehduksille. Joillakin niinku minulla useammat hormonaaliset ehkäisyt ylläpitää emätintulehdusta. Paskamainen vaiva tämä tosiaankin.
 
Huutelen puskista
On kyllä! Dalacinia en ole muistaakseni vielä käyttänyt (voin muistaa väärinkin) mutta ainakin Flagyliä ja Comp-versiota ja jotain, jonka nimi ei nyt osu mieleen.

Lactalia olen kokeillut, samoin monia muita pH:n neutraloijia sekä Vagi-C:tä. Sellaista arvailuahan se on apteekin hyllyjen edessä, että mitäköhän sitä tällä kertaa kokeilisi.

Olen syönyt aikanaan myös paketillisen Pascoe- jauhetta, joka muistaakseni vaikuttaa elimistön happamuuteen. Tästä on taas niin kauan aikaa, että en enää muista, auttoiko vai ei.

Siitä tämä on kyllä harvinaisen vittumainen vaiva, että jos ei tajua heti pienestäkin oireen poikasesta heittää Lactalia kehiin ja bakteerivaginoosi pääsee kunnolla päälle, eivät apteekin itsehoitotuotteet enää auta.
 
"hiphei"
Mulla tää flagyl comp on nyt ainakin tehnyt järkyttävän väsymyksen, olen kirjaimellisesti nukkunut koko päivän ja vieläkin väsyttää. Eli ainakin yksi sivuoire huomioitu.

Ja veikkaan myös, että mulla tää bakteeri ei ihan hevillä lähde, kun on luultavasti ollut jo ainakin pari vuotta. Ja jos se tosiaan vaikuttaa Ph-arvoon niin suuresti, ettei lapsia sen takia voi tulla, niin milläs sen sitten saa hoidettua kunnolla? Maitohappobakteereita nassuun vaan niin paljon kun sielu sietää? Jossain luki että ainakin jotkut ph:ta alentavat valmisteet estävät ovulaation, eli sit se on taas plus miinus nolla..onko näin?
 
.....
Selviskö yhtään mikä bakteeri siellä jyllää?? Mulla on ollut krooninen emätintulehdus ja se ei kyllä estänyt mua raskautumasta. Luulisin että on olemassa jokin muukin syy siihen ettet ole raskautunut.

Tuo oli mulle uutta tietoa että ph:ta alentavat häiritsis ovulaatiota. Sen ainakin sain tietää gynekologilta että siittiöt ei siedä noita alhaisia ph arvoja. Lactalissa lukee ainakin näin: "Jos nainen toivoo tulevansa raskaaksi, tulee Lactalin käyttämistä välttää, sillä geelin matala pH-arvo voi heikentää siittiöiden elinolosuhteita."
 
"hiphei"
Kiva kun tää sivusto nyt ei yhtään tykkää mulla toimia, ei lähetä näitä viestejä ja väittää että spämmään.

Mutta siis ei vielä enempää tietoa bakteerin olemuksesta, mut papa kun otettiin niin kai siitä selviää sitten mitä on laatuaan. Mutta jotenkin luulisin että se toi bakteerivaginoosi olis oireidensa perusteella.

Luin muutamia keskusteluja jossa luki pariin kertaan että emätintulehdus ois jopa voinut vaikuttaa asiaan. Tiedä sitten.

Kamalaa ydintiedettä tää raskautuminen toisilla..onko mitään tietoa että mitä tabletteja sit kannattais alkaa popsimaan mahdollisesti, että sais sen ph-arvon suht oikeeksi, niin että siittiötkin siellä pystyy elämään?
 
....
Kokeile vaikka kuurina sellaisia kuin femiflor maitohappobakteereja ihan suun kautta otettavia ovat. Vähän kalliita mutta mulla ne ainakin auttaa pitämään paikat kunnossa.
 
"hiphei"
Alotanko tän flagylcomp kuurin jälkeen sit vasta vai voikohan niitä alkaa popsimaan jo samaan aikaan heti? En haluais ainakaan että yhtään kiertoa enää menee "hukkaan" jos oikeesti onkin tosta Ph:sta raskautuminen kiinni..todella ärsyttävää.
 
.....
Tuota voi ne varmaan nyt jo aloittaa mut ala ota niitä samaan aikaan antibiootin kanssa. Pitäis olla ainakin 2tunnin väli antibiootin ja tuon maitohapon välillä. Antibiootti kun tuhoaa ne hyvät bakteeritkin mm maitohappobakteerit. Ei kannata stressata raskautumisen kanssa vaan parannella ensin se tulehdus kuntoon ja katsoa häviääkö oireet. Onhan mahdollista että kyseessä on jokin häiriö hormoneissa mikäli kuukautishäiriöitä ollut ne kun ei oikein tulehdusoiretta ole.
 
"hiphei"
Kuukautiset ovat muuten tulleet normaalist, kierto on pysynyt tasan 28 päivässä koko ajani, mutta ovat ns "pitkittyneet" aina päivällä joka kuukausi, viimekski kestivät jo 8pv ajan, kun yleensä kestää vaan 4-5pv. Sitten on ollut tosiaan rusehtavaa vuotoa kerran tai pari nyt kuukautisten välillä ja menkkajuilintaa ja muita kipuja ihan kesken kuukaudenkin, eikä siis ole sidonnainen myöskään ovulaatioon tai muuhun, vaan ihan spontaaneja menkkaoireita ilman vuotoa.

Tässä kierrossa luultavasti ovuloin, viime kierrosta en ole varma, kun en jaksanut tikuttaa kunnolla joka päivä, mutta veikkaan että ovis jäi välistä kun ei ollut kipujakaan. Limat tulivat kyllä, mutta söin sillon vehnistä niin johtuu varmaan siitä, kun muissa kierroissa en ikinä ole limoja edes löytänyt.

Kiitos paljon avusta, toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin ja saatais nyt ainakin noi tulehdukset kuriin. Tää on vaan hermoja raastavaa kun yritystä on jo ties kuinka kauan ja sit kun ei tiedä missä mättää. Koitan ehdottomasti noita femifloreja ja toivon että tärppää :)
 
"jjj"
Mulla nuo Flagyl Compit ja muut auttavat valitettavasti vain tilapäisesti. Joka ikisen papan löydöksistä kertovan kirjeen mukana tulee resepti bakteerivaginoosin hoitoon. Muutama kk on ihan ok, sitten hiipii taas päälle. Syön vahvoja maitohappobakteereja, maustamatonta jogurttia, käytän Ceridal-öljyä, en tunge alakertaan saippuoita tms. - silti sama veemäinen vaiva vain uusii. Voiko se jotenkin kroonistua? Miehen mälli ei voi olla syypää, koska käytämme kortsua.
Jos mies kantaa bakteerikantaa joka aiheuttaa sulle bakteerivaginoosin niin se tarttuu myös kondomin kanssa. Eli hoidata mies niin ei enää uusi.
 
"jjj"
[QUOTE="hiphei";29056212]Kuukautiset ovat muuten tulleet normaalist, kierto on pysynyt tasan 28 päivässä koko ajani, mutta ovat ns "pitkittyneet" aina päivällä joka kuukausi, viimekski kestivät jo 8pv ajan, kun yleensä kestää vaan 4-5pv. Sitten on ollut tosiaan rusehtavaa vuotoa kerran tai pari nyt kuukautisten välillä ja menkkajuilintaa ja muita kipuja ihan kesken kuukaudenkin, eikä siis ole sidonnainen myöskään ovulaatioon tai muuhun, vaan ihan spontaaneja menkkaoireita ilman vuotoa.

Tässä kierrossa luultavasti ovuloin, viime kierrosta en ole varma, kun en jaksanut tikuttaa kunnolla joka päivä, mutta veikkaan että ovis jäi välistä kun ei ollut kipujakaan. Limat tulivat kyllä, mutta söin sillon vehnistä niin johtuu varmaan siitä, kun muissa kierroissa en ikinä ole limoja edes löytänyt.

Kiitos paljon avusta, toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin ja saatais nyt ainakin noi tulehdukset kuriin. Tää on vaan hermoja raastavaa kun yritystä on jo ties kuinka kauan ja sit kun ei tiedä missä mättää. Koitan ehdottomasti noita femifloreja ja toivon että tärppää :)[/QUOTE]

Noi oireet muuten saattaa viitata myös esim.sukupuolitautiin (klamydia) tai muuhun sisäsynnyttimien tulehdukseen (pahanhajuinen vuoto oire myös osalle niistä).
 
"hiphei"
[QUOTE="jjj";29056225]Jos mies kantaa bakteerikantaa joka aiheuttaa sulle bakteerivaginoosin niin se tarttuu myös kondomin kanssa. Eli hoidata mies niin ei enää uusi.[/QUOTE]

No se selviää tämän kuurin jälkeen että tuleeko uudelleen, tää kun on eka kerta vasta kun tajusin mennä lääkäriin asian tiimoilta. Mutta varmasti pyydän lääkkeet miehellekkin seuraavalla kertaa jos tuntuu että vaan uusii tämänkin antibioottikuurin jälkeen
 
"hiphei"
[QUOTE="jjj";29056225]Jos mies kantaa bakteerikantaa joka aiheuttaa sulle bakteerivaginoosin niin se tarttuu myös kondomin kanssa. Eli hoidata mies niin ei enää uusi.[/QUOTE]


miten on muuten mahdollista että tarttuu kondominkin kanssa, jos ei edes sukupuolitaudit yleensä sen kanssa tartu? ;o
 
"NeitiH"
Nostan tätä taas. Itsellä puoli vuotta sitten ensimmäinen emätintulehdus. Siitä lähtien alapää kutissut jatkuvasti. Uusi poikaystävä. Sp-taudit tsekattu, ei ole. Useita ab kuureja suun kautta ja emättimeen. Fluconazol meni 2kk kerran viikossa. Vaiva aina uusinut vaikka lääkkeet hetkeksi auttaneet. Nyt viime kuukausina myös virtsatietulehduksia ollut 2. Antibioottia antibiootin perään, todella masentavaa. Yhdyntöjä ei enää 3viikkoon nyt, e-pillerit lopetettu. Kutina jatkuu.
Poikaystävältä otetussa bakt. viljelyssä löytyi myös bakteeri. Molemmille dalacin paikallisesti. Poikaystävällä ei oireita ole ollut. Itsellä kutina ja usean kk alavatsakipu. Gefilus ja femiflor maotohapot usean kk. Myös karpalokapselit nyt kk.
Todella piinaava vaiva, toivon pääseväni jonain päivänä eroon vielä.. en tiedä toivonko turhaan. Normaalista seksistä turha kai enää haaveilla, ehkä kortsun kanssa jonain päivänä.
 

Yhteistyössä