Voiko eskaria kieltää menemästä eskariin koska vanhemmalla on viikonloppu töitä?

  • Viestiketjun aloittaja apuja kaipaan
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kyllä siellä esiopetuksessa on nyt pohdittu lähinnä lapsen etua, joka ei tosiaan ole se että lapsi on 7 päivää viikossa hoidossa/esiopetuksessa ilman vapaapäiviä.

Ihme, että et lapsen äitinä näe syytä pitää lapsella välillä vapaata?
 
pk:n työntekijä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja kertauksen vuoksi: Koska esiopetus on koulutoimen alaista, voiko eskarista sanoa ettei lapsi saa mennä eskariin jos vanhemmalla on vapaa päivä eskaripäivänä?
Esiopetus suunnitelmassa on erikseen kohta joka koskee vuorohoidossa olevia esiopetusikäisiä lapsia ja siinä on määritelty, että esiopetus ei saa kohtuuttomasti pidentää lapsen hoitopäiviä eli vuorohoidossa olevilla pitäisi olla henkilökohtainen esiopetussuunnitelma, joka ei silloin noudata täysin samoja kellonaikajoa kuin päivähoidossa olevien esiopetus.

En muista tämän tarkemmin, mutta saat varmasti itse etsittyä tiedot ja saat ne kirjallisena myös lapsen esiopetuspaikasta kun kysyt.

Todennäköistä kuitenkin on, että eskarista voidaan määritellä lapselle eskariajat huomion ottaen sen, että lapsella on hoitopäiviä viikonloppuna eli et voi aina viedä lasta eskariin viikolla, jos itse olet vapaalla eli lapselle pitää tulla tietty määrä vapaapäiviä kuukaudessa.
 
Miten ap et ymmärrä että ajatellaan lapsen parasta!
Ja siksi joku kysyi missä isä on koska jos lapsi saisi vapaata viikonloppuisin ei ongelmia olisi viikolla.
Lapselle tarhapäivä on työtä kuten sinullekin ja hänellä on oikeus levätä :whistle:
 
pimu
Hei ap, kysymykseesi on oikeasti vaikea vastata kun ei tiedä taustoja, siis onko lapsella isä tai muita mahdollisia hoitajia? Sillä kyllä päivähoidon ja eskarin henkilökunta katsoo tekemänsä päätökset lapsen ja lapsen perheen tilanteen mukaan. Esimerkiksi minä olen yh ja lasteni isä on kuollut, joten jos mulla on seitsemän päivän putki töissä niin päivähoidon henkilökunta järjestää kyselemättä lapselle tarvittavan hoidon. Pidän kaikkina mahdollisina vapaapäivinä sitten lapset kotona, mutta joskus tulee näitä työputkia jolloin lapset joutuvat olemaan paljon hoidossa, eikä se ole lasten kannalta hyvä asia ollenkaan. Keskustele lastesi hoitohenkilökunnan kanssa asiasta, jos lapsellasi ei ole ketään muita mahdollisia hoitajia kuin sinä, niin kyllä hoidon pitäisi järjestyä kaikkina tarvittavina päivinä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pimu:
Hei ap, kysymykseesi on oikeasti vaikea vastata kun ei tiedä taustoja, siis onko lapsella isä tai muita mahdollisia hoitajia? Sillä kyllä päivähoidon ja eskarin henkilökunta katsoo tekemänsä päätökset lapsen ja lapsen perheen tilanteen mukaan. Esimerkiksi minä olen yh ja lasteni isä on kuollut, joten jos mulla on seitsemän päivän putki töissä niin päivähoidon henkilökunta järjestää kyselemättä lapselle tarvittavan hoidon. Pidän kaikkina mahdollisina vapaapäivinä sitten lapset kotona, mutta joskus tulee näitä työputkia jolloin lapset joutuvat olemaan paljon hoidossa, eikä se ole lasten kannalta hyvä asia ollenkaan. Keskustele lastesi hoitohenkilökunnan kanssa asiasta, jos lapsellasi ei ole ketään muita mahdollisia hoitajia kuin sinä, niin kyllä hoidon pitäisi järjestyä kaikkina tarvittavina päivinä.
Luitko ollenkaan koko kysymystä, tässähän ei ole kyse siitä, että äidillä olisi seitsemön päivän työputki vaan siitä, että äiti haluaa viedä lapsensa esiopetukseen myös silloin kun itsellään on vapaapäiviä eli lapsella olisi vähemmän vapaata kuin äidillä...

Hoitoon lapsi on toki oikeutettu jos äiti on seitsemän päivää putkeen töissä, eikä kuviossa ole isää tai muuta huoltajaa/hoitajaa lapselle...

 
pimu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pimu:
Hei ap, kysymykseesi on oikeasti vaikea vastata kun ei tiedä taustoja, siis onko lapsella isä tai muita mahdollisia hoitajia? Sillä kyllä päivähoidon ja eskarin henkilökunta katsoo tekemänsä päätökset lapsen ja lapsen perheen tilanteen mukaan. Esimerkiksi minä olen yh ja lasteni isä on kuollut, joten jos mulla on seitsemän päivän putki töissä niin päivähoidon henkilökunta järjestää kyselemättä lapselle tarvittavan hoidon. Pidän kaikkina mahdollisina vapaapäivinä sitten lapset kotona, mutta joskus tulee näitä työputkia jolloin lapset joutuvat olemaan paljon hoidossa, eikä se ole lasten kannalta hyvä asia ollenkaan. Keskustele lastesi hoitohenkilökunnan kanssa asiasta, jos lapsellasi ei ole ketään muita mahdollisia hoitajia kuin sinä, niin kyllä hoidon pitäisi järjestyä kaikkina tarvittavina päivinä.
Luitko ollenkaan koko kysymystä, tässähän ei ole kyse siitä, että äidillä olisi seitsemön päivän työputki vaan siitä, että äiti haluaa viedä lapsensa esiopetukseen myös silloin kun itsellään on vapaapäiviä eli lapsella olisi vähemmän vapaata kuin äidillä...

Hoitoon lapsi on toki oikeutettu jos äiti on seitsemän päivää putkeen töissä, eikä kuviossa ole isää tai muuta huoltajaa/hoitajaa lapselle...
ai sitten käsitin väärin sori
 

Yhteistyössä