voiko flunssa siirtää suunniteltua sektiota?

Minulla on ensi viikolle sovittu sektio rv.37+1 ja nyt meinaa flunssaa ruveta pukkaamaan,kurkku karhea ja nokka meinaa alkaa tiputtelemaan. Joudutaanko sektio siirtämään jos flunssa iskee ihan kunnolla päälle?
 
"..."
Ei muuta kun heti lääkitteen ittes(ja se mies myös),että ei pääse flunssa iskeen. Jos kovin pahana flunssa,niin eihän ne sillon tee sektiota,kuten eivät mitään muitakaan leikkaus operaatioita.
 
"..."
Voi itku, meillä on ihan sama tilanne päällä. Ainoa erotus on se, että ollaan jo yli lasketun ajan eli ei ole varaa enää siirtää leikkausta, ainakaan paljoa. Yksin sinne sitten pitää mennä eikä varmaan osastollekaan edes eristyshuoneeseen saa mies tulla katsomaan?
 
Kyllä yritän kovasti syödä hedelmiä, D-vitamiinia, juon hunajateetä ja syön vielä raakaa valkosipulia niin jos tämä pysyis edes tämmösenä eikä pahenis. Mulla tämä on pelkosektio kun edellinen vauva kuoli alatiesynnytyksessä 39+2 niin en tiedä miten kestän jos joudun ilman miestä menemään. Ei auta kuin toivoa parasta.
 
"..."
Miten sinulle suostutaan tekemään pelkosektio noin aikaisin? Olen luullut että vasta kun 39 vkoa on täynnä tehdään suunnitellut sektiot joissa ei ole kiire äidin tai vauvan terveydentilan vuoksi...?
 
Minulle suunniteltiin ensin rv38, mutta sitten lääkärikin alkoi jo puoltaa aikaisempaa sektiota minun psyykkeen takia (mitä pitemmälle mennään sitä suuremmat alkaa olla pelot) + istukasta löytyi reikä joten sekin tekee oman osansa siihen että sektio tehdään jo tuossa vaiheessa.
 
"Kiia"
Minulla tehtiin hätäsektio raskausmyrkytyksen takia ja minulla sillon järkyttävä yskä ja nuha. Jostain kumman syystä sektion aikana en yskinyt ollenkaan mutta viikon sairaalassa olo ajan kyllä. Kaipa ne oli kattonut tulehdusarvot...
 
Tottakai hätäsektio ja kiireellinen sektio tehdään vaikka millaisessa taudissa. Suunniteltua voidaan koittaa siirtää, jos ei ole merkkejä synnytyksen alkamisesta ja äiti sekä vauva voivat hyvin. Mutta ei välttämättä edes tarvitse siirtää pienen flunssan takia, kun ei ole nukutuksesta kyse vaan puudutuksesta. Jos mies on flunssassa, niin hänen läsnäolonsa salissa voidaan kieltää. Jos aloittajan tilanne on tuollainen, niin varmasti voidaan asiasta keskustella, jos mies ei hirveän räkäinen ole.
 

Yhteistyössä