voiko gore tex kengät pestä koneessa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Goretex kalvo kestää konepesun kyllä, mutta sinun kengistä en tiedä. Yleensä kenkiä ei suositella konepestäväksi (nahka ei tykkää, liimaukset lähtee irti). Vikingillä on kenkiä, jotka he lupaavat kestävän konepesun, joten en minä mitään muuta koneessa pese.

Pese ihmeessä ne kengät käsin - harjalla ja miedolla pesuaineella.
 
Vikingin kengistä osa kestää 30 asteen pesun. Meillä on tälläiset talvigoret.

Meillä kävi kanssa vahinko pojalle pariviikkoa sitten. Kunnon huuhtelu ja kuivatus, eikä kenkä haise. Koneeseen en uskaltanut laittaa.
 
Huom harmaana
Minä olen pessyt vuosien ajan jo kaikki talvikengät, lenkkarit ja sandaalit käsinpesuohjelmalla 30 asteessa koneessa eikä yhdetkään ole menneet pilalle. Hyvin pitävät vettä edelleen goret ja nahka/mokka/liimaukset ovat kestäneet hyvin pesun.
En usein, mutta esimerkiksi silloin kun pistän niitä eteenpäin myyntiin.
 
Huom harmaana
Minä olen pessyt vuosien ajan jo kaikki talvikengät, lenkkarit ja sandaalit käsinpesuohjelmalla 30 asteessa koneessa eikä yhdetkään ole menneet pilalle. Hyvin pitävät vettä edelleen goret ja nahka/mokka/liimaukset ovat kestäneet hyvin pesun.
En usein, mutta esimerkiksi silloin kun pistän niitä eteenpäin myyntiin.
Siis tarkennan ennen kuin joku leukailee...
eli kyseessä siis lapsen kengät, joissa pääosa kengästä on ollut tekstiiliä. En siis pese pesukoneessa esimerkiksi omia nahkasaappaita tai -sandaaleja.
 

Yhteistyössä