voiko häihin laittaa tämmöisen mekon?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja toki:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja voi teitä:
Anteeksi nyt vaan hyvä leidit, mutta 44-46 ei välttämättä ole mikään JÄTTIkoko.

Satun itsekin usein käyttämään tuota kokoa, mutta en silti ole mikään jättiläinen. Useimmat luokittelevat minut ihan normaalikokoiseksi. ....Pelkästä koosta ei pysty sanomaan, miltä joku vaate jonkun päällä näyttää. Ihmisiä on niiiin erimallisia, että jotkut ihan "normaalitkin" joutuvat käyttämään "isoja" vaatekokoja. ;)

Ja kyllä tuon voi laittaa häihin. Ota vaikka joku piristysväri seuraksi (värikäs huivi tms.) :)
Tässä oon kyl samaa mieltä...se ihan riippuu ihmisestä ja vartalosta, et minkälainen tuo 44-46 on... mutta sen verran vaatteita tehneenä voi sanoa, et tuossa hämätään nukella ja jonnin verran...
Joo varmasti hämätään, mutta se voi silti näyttää hyvältä semmoisella ihmisellä, joka on 44-46 (48:kin ehkä vielä...). Riippuu täysin kantajasta. ;)
Korsetilla saa hämättyä... :whistle: Ja se korsetti nostaa rinnat aika tyrkylle, mikä ei kyllä mun kohdalla olisi niin tarpeen :kieh: Mutta vyötäröä se korsetti kaventaa kivasti
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No riippuu vähän...jos morsian on epäsovinnainen, eikä itsekkään pistä valkoista, niin sitten _ehkä_ jos tuntisin morsion kyllin hyvin, tietääkseni, että hän todella on persiina, jonka mielestä sopivuus sääntöjä kuuluu välillä kovistella.
Mutta toi puvun koko...mä en kyllä noissa mitoissa pistäis tuommoista pukua mihinkään ja missään olosuhteissa :eek: Eikö se ollu 44-46!
Olipas kiltisti sanottu |O

No niin se vähän oli, mutta oikeesti se nyt on niin, että vääränlaisilla vaatteilla saa itsensä näyttämään viellä muutamaa numeroa isommalta ja vaikka olis 200 cm pitkä, koossa 46 on pakko jo olla vähän pehmikkeitä ihmisessä. JOten joustavat yläosat on pannassa, tyköistuvat kyllä käy.
 
Toi punainen voi mennä

"Pukeutuminen

Mikäli kutsussa on mainittu tietynlainen pukeutuminen, tulee sitä hyvin tapojen mukaisesti myös noudattaa. Perussääntönä pidetään sitä, ettei nainen pukeudu häissä kokomustaan, joka on myös suruasu, tai kokovalkoiseen, joka on varattu morsiamelle. Miehillä valkoinen asu hyväksytään kesähäissä. Jos naisen puku on valkoinen tai musta, sen kanssa tulee pitää jotain värikkäämpää."
 
omatyyli
juuri viime lauantaina olin häissä ja pukuni oli satiinia ja täys musta.
Sain kovasti kehuja asustani =)
Ja muistakaa se että musta on ollut aikoinaan morsiuspuvun väri.
Joten mun mielipide on että musta käy.
 
vieras vaan
Pukuna tykkäsin ite enemmän siit mustasta ja kuten moni on jo ehdottanutkin et jos mustaan väriin päätyy niin sitten vaikka lila tms hartiahuivi ja vaikka laukku tai kengät samaa sävyä. Ja kuten jo em niin kirkossa hartiat piiloon minkä ite oon hoitanu just hartiahuivilla minkä saa sit myöhemmin poistettua. Huivi lämmittääkin sit kivasti jos joutuu esim taksia jonottamaan illalla/yöllä...
 
Ammattimaista toimintaa tuolla myyjällä, tuli mieleen että maksaako verot jne :ashamed: Mut puvut on kauniita, harmi ettei tämmöselle läskiroikkumahaselle jolla roikkutissit ja roikkuallit näkyny mtn sopivaa. Paitsi ettei oo juhliakaan tiedossa piiiitkään aikaan, tai ainakaan semmosia joissa mä olisin mukana
 
Mielestäni voi hyvin laittaa mustan mekon, jos piristää kokonaisuutta jollain iloisemmalla värillä, esim jakulla, hartiahuivilla tai vaikka laukulla. Joskus olen nähnyt että mustan mekon vyötäisille on kietaistu kirkkaanvärinen silkkinauha, se jo tuo uutta ilmettä. Ensimmäinen mekko oli tosi nätti.
 
harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mietin kanssa kun on musta. Muuten ihana puku. Taidan jatkaa etsimistä
No ei tuo ainakaan hautajaispukukaan ole, vaikka on musta. Missä tuollaista pukua sitten voisi käyttää, ellei häissä?
Jos se omaan tyyliisi sopii, niin pue ihmeessä!

 
No olkoon säännöt millaiset vaan, ite oon ainakin ollut mustassa pikkumekossa häissä, ja olipa mustat kengät ja musta tukkakin, olin silloin hyvin yhteen värii kangistunut, onneksi oli sentään pinkki kukka rinnassa! Ja minusta voi edelleen laittaa, jos on jotain korua tms. jossa jotain "kevennystä" ja riippuuhan paljon hääparistakin!
 
harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Vieras EI saa pukeutua MUSTAAN EIKÄ VALKOISEEN!!!!!!
Mikäs sen mustan kieltää?
Tuohonhan voi laittaa vaikka värillisen hartiahuivin tms.
Kirkkoon ainakin pitää hartiat peittää, sinne ei mennä avonaisessa puvussa!
 

Yhteistyössä