Voiko ientulehdus nostaa kuumeen?

  • Viestiketjun aloittaja "jutta"
  • Ensimmäinen viesti
"jutta"
Mulla on todella paha ientulehdus ja nyt on lämpöä ollut tämän viikon!
Keskiviikkona on onneksi vuositarkastus hampilääkärissä.
Mutta siis voiko ientulehdus nostaa lämmön/kuumeen?
 
"jutta"
Kiitos suski nopeasta vastauksesta.
Ei auta kuin hampaiden pesua ja buranaa tähän hätään ja odottaa sitä keskiviikkoa! Tuskin tässä nopeemmin aikaa enää saa!!
Voiko hampilääkäri sitten määrätä jonkin antibioottikuurin?
 
hoh
[QUOTE="jutta";22439589]Kiitos suski nopeasta vastauksesta.
Ei auta kuin hampaiden pesua ja buranaa tähän hätään ja odottaa sitä keskiviikkoa! Tuskin tässä nopeemmin aikaa enää saa!!
Voiko hampilääkäri sitten määrätä jonkin antibioottikuurin?[/QUOTE]

kuule, ei ientulehdukseen auta kuin hampaiden huolellinen harjaus ienrajaa myöten ja välien puhdistus langalla. sulla on kyllä lämpöä muusta syystä.
 
"suski"
kuule, ei ientulehdukseen auta kuin hampaiden huolellinen harjaus ienrajaa myöten ja välien puhdistus langalla. sulla on kyllä lämpöä muusta syystä.
Kuules nyt: kyseessä on ienTULEHDUS, joka yleensä on paikallinen, mutta jos menee pahaksi, niin koko keho voi alkaa oireilla.

Hammaslääkärillä on samanlainen oikeus määrätä antibioottikuuri kuin yleislääkärillä, jos katsoo sen tarpeelliseksi.
 
"suski"
[QUOTE="jutta";22439589]Kiitos suski nopeasta vastauksesta.
Ei auta kuin hampaiden pesua ja buranaa tähän hätään ja odottaa sitä keskiviikkoa! Tuskin tässä nopeemmin aikaa enää saa!!
Voiko hampilääkäri sitten määrätä jonkin antibioottikuurin?[/QUOTE]

Sun kannattaa soittaa ja kysyä, jos pääset kiireisenä tapauksena vastaanotolle.
 
hoh
[QUOTE="suski";22439625]Kuules nyt: kyseessä on ienTULEHDUS, joka yleensä on paikallinen, mutta jos menee pahaksi, niin koko keho voi alkaa oireilla.

Hammaslääkärillä on samanlainen oikeus määrätä antibioottikuuri kuin yleislääkärillä, jos katsoo sen tarpeelliseksi.[/QUOTE]

voi kuule tiedän vallan hyvin, mutta onkos sulla parempaa hoitokeinoa ap: vaivaan kuin mainitsemani? :D
 
"suski"
[QUOTE="jutta";22439631]No apua!!! Mistähän tämä lämpöily sitten voi johtua kun ei mitään muuta vaivaa ole missään!! :O[/QUOTE]

Kyseessä voi tietenkin olla myös tavallinen flunssa. Mutta jos kuume ei ole kovin korkea, niin en ottaisi "paineita". Tosin voithan aina käydä yleislääkärin vastaanotolla, siellä voidaan myös katsoa tulehdusarvot.
 
"suski"
voi kuule tiedän vallan hyvin, mutta onkos sulla parempaa hoitokeinoa ap: vaivaan kuin mainitsemani? :D
Ai tiedät, että paha ientulehdus voi saada koko kropan oireilemaan, mutta silti väität, että ap:llä on lämpöä muusta syystä? Ja itse asiassa tulehduskipulääke on hyvä, oireenmukainen hoitokeino siinä missä hampaiden harjauskin. Kunhan pysyy kohtuuden rajoissa.
 
"jutta"
Soitin juuri hammaslääkäriin.
Maanantaina pitää soittaa uudelleen ja saan silloin päivystysajan. Huomasin nimittäin, että yksi hampaistani ilmeisesti heiluu hieman =(
Olen aina kärsinyt huonoista hampaista ja ientulehduksista, mutta mitään tämän kaltaista ei ole ollut ikinä. =(
 
"suski"
[QUOTE="jutta";22439703]Soitin juuri hammaslääkäriin.
Maanantaina pitää soittaa uudelleen ja saan silloin päivystysajan. Huomasin nimittäin, että yksi hampaistani ilmeisesti heiluu hieman =(
Olen aina kärsinyt huonoista hampaista ja ientulehduksista, mutta mitään tämän kaltaista ei ole ollut ikinä. =([/QUOTE]

Höh :( .

Toivottavasti se ei kuitenkaan ole tuon vakavampaa. Mun eräs tuttava joutui ensin juurihoitoon ja loppujen lopuksi kaikki hampaat revittiin irti ientulehduksen takia.

Mutta hyvä, että soitit hammaslääkärille :) .
 
hoh
[QUOTE="suski";22439696]Ai tiedät, että paha ientulehdus voi saada koko kropan oireilemaan, mutta silti väität, että ap:llä on lämpöä muusta syystä? Ja itse asiassa tulehduskipulääke on hyvä, oireenmukainen hoitokeino siinä missä hampaiden harjauskin. Kunhan pysyy kohtuuden rajoissa.[/QUOTE]

"paha ientulehdus" on silloin tosi paha, jolloin hammaskivi on levinnyt ikenen alle ja hammas rupeaa heilumaan, se tilanne voi tosiaan jo aiheuttaa jos millaista oiretta. Mutta en ole kuullut/ei ole tullut vastaan että TAVALLINEN ientulehdus aiheuttaisi lämpöä. Oletko alan asiantuntija?
 
"jutta"
Toisaalta aivan sama vaikka repisivätkin hampaat pois! =( Sittenpähän saa kauniit tekohampaat tilalle... Ne on niin huonot muutenkin ja hävettää jälleen kerran mennä hampilääkäriin!!
Olen kyllä kaikille kateellinen joilla on hyvät ja kauniit hampaat! =)
 
"suski"
"paha ientulehdus" on silloin tosi paha, jolloin hammaskivi on levinnyt ikenen alle ja hammas rupeaa heilumaan, se tilanne voi tosiaan jo aiheuttaa jos millaista oiretta. Mutta en ole kuullut/ei ole tullut vastaan että TAVALLINEN ientulehdus aiheuttaisi lämpöä. Oletko alan asiantuntija?
Ihan ensimmäisessä viestissä ap kirjoittaa, että "mulla on todella paha ientulehdus"... Miten sä voit siitä päätellä, että kyseessä on TAVALLINEN ientulehdus?
 
"jutta"
"paha ientulehdus" on silloin tosi paha, jolloin hammaskivi on levinnyt ikenen alle ja hammas rupeaa heilumaan, se tilanne voi tosiaan jo aiheuttaa jos millaista oiretta. Mutta en ole kuullut/ei ole tullut vastaan että TAVALLINEN ientulehdus aiheuttaisi lämpöä. Oletko alan asiantuntija?

Eli minulla ilmeisesti on tämä oikeasti paha ientulehdus ja siitä aiheutunut lämpöily? =S
 
v
Mulla oli ientulehdusta ja hampaat reikiinty vaikka harjasin kaksi kertaa päivässä. Nyt purskutan lisäksi kerran päivässä elmexin suuvedellä ja tilanne rauhoittunut. Syön myös fluoritabletteja.
 
"lukija"
Mulla alkoi koskemaan toiselle puolelle ylaikeniin. Kuumetta oli hiukan. jatkoin vain tyossakayntia, kunneseraana paivana kipu yltyi ja poski alkoi turvota. Sain antibioottikuurin. Hampaissa ei pitaisi olla vikaa.
 
Sydänlihastulehdus
Aikaa on tässä vierähtänyt ap:n kirjoituksesta mutta jollekin tämä saattaa joskus olla hyödyllistä tietoa. Minulla oli nyt heinäkuussa kurkku kipeä ja ien tulehtunut yhdestä kohtaa. Koitin putsata ja langata hampaita mutta muutamassa päivässä tulehdus levisi puoleen väliin ikeniä ja kumpaankin hammasriviin, kuume nousi todella kovaksi. Tässä vaiheessa ikenet olivat jo todella turvonneet, kipeät ja aivan sinertävät. Sitten alkoikin hengensalpaavat rintakivut ja lähdettiin päivystykseen. Sydänlihastulehdus todettiin ja kolme vrk vuoteessa sydäntehovalvontaosastolla, toiset kolme vuodeosastolla. Syy jäi lopulta virusmysteeriksi.
 
Sydänlihastulehdus
Ja lisättäköön vielä edelliseen että palasin töihin vasta muutama viikko sitten ja sydänfilmissäni on edelleen t-aalloissa muutoksia että kannattaa tosiaan huolehtia vitamiineista ja hampaidenpuhdistuksesta.
 

Yhteistyössä