Voiko jo näkyä näin paljon vauvamaha?

00
Tää on niin tätä kaksplussaa! pitää nyt alkaa jauhamaan jostain enkelivauvasta, vaikka kysymys oli vatsan koosta. Itsellä oli noilla viikoilla ihan samanlainen, oli se sit turvotusta tai läskiä tai mitä vaan :)
 
hä?
Jessus, kuka sen määrittelee mikä on enkelivauva ja mikä ei? Toiselle se on raskausviikolla 7 keskenmennyt tuulimuna (jos ajatus vauvasta on ollut heti alusta asti omassa mielessä vahvana), toiselle 39 viikolla kuolleena syntynyt lapsi. Mitä ihmettä se keneltäkään on pois?

En ole kokenut keskenmenoa, mutta heti raskaustestin tehtyäni olen ajatellut, että kohdussani kasvaa VAUVA, en ajatellut sen olevan alkio tai sikiö. Jos olisi tullut keskenmeno alussa, olisin sitä surrut (toki en jäänyt rypemään surussa ikuisiksi ajoiksi), ja kyllä, olisin ajatellut meillä olevan enkelivauva. Ja mitä se olis kellekään muulle kuulunut?
 
Saraldo
Sulla on esikoinen parivuotias, joten kun raskaudet on olleet näinkin peräkkäin, niin vatsa voi tosiaan näkyä noilla viikoilla jo oikeinkin hyvin, ilman turvotustakin. Mulla on ystävä, jonka ensimmäinen lapsi on nyt 2-vuotias. Viikolla 10 hänellä oli ihan selkeä vauvamaha, samaa tyyliä kuin sinunkin.
 
NÄIN :)
Alkuperäinen kirjoittaja hä?;23610842:
Jessus, kuka sen määrittelee mikä on enkelivauva ja mikä ei? Toiselle se on raskausviikolla 7 keskenmennyt tuulimuna (jos ajatus vauvasta on ollut heti alusta asti omassa mielessä vahvana), toiselle 39 viikolla kuolleena syntynyt lapsi. Mitä ihmettä se keneltäkään on pois?

En ole kokenut keskenmenoa, mutta heti raskaustestin tehtyäni olen ajatellut, että kohdussani kasvaa VAUVA, en ajatellut sen olevan alkio tai sikiö. Jos olisi tullut keskenmeno alussa, olisin sitä surrut (toki en jäänyt rypemään surussa ikuisiksi ajoiksi), ja kyllä, olisin ajatellut meillä olevan enkelivauva. Ja mitä se olis kellekään muulle kuulunut?

EI tosiaan ole teiltä pois vaikka kuka luokittelee mitenkin lapsensa/vauvansa yms..
 
Kiitos kun jotku edes täällä osaa olla ystävällisiä ihmisiä, kiitos kuuluu niille ja te jotka mollaatte ja haukutte niin teillä on aika huono asenne, en tullut tänne haukuttavaksi tai mollattavaksi vaan kysymään ainoastaan yhden kysymyksen johon toivoin asiallista vastausta. Mutta nämä ihanat ihmiset jotka asiaan osasi positiivistesti vastata niin kiitos vielä kerran :) Tämmöisiä hyvä luonteisia ihmisiä pitää ollakin
 
"Lellu"
Kertokaas mulle, "mitä" se vauvamaha ensimmäisen kolmanneksen aikana itse asiassa on uudelleen raskaana olevilla, sillä kohtu itsehän on noilla viikoilla vielä pieni!?
 
Onko tuo 89 merkissä sun syntymävuosi? Voi luoja. Toinen tulossa ja silleen.
Juu kyllä on mun syntymävuosi ja eiköhän jokainen tee lapsensa ihan sen ikäisenä kun tuntee olevansa valmis, ehkä haluan tehdä nuorena lapset ja nauttia sitten vanhempana, ei mulla ole mitään menetettävää, oon nuoruuteni elänyt jo 13 vuotiaana, näin parhaaksi tehdä lapset nytten sitten koska en muutenkaan käy baareissa tai mun ei pidä päästä jatkuvasti johonki, me ollaan miehen kanssa päätetty näin ja tyytyväisiä ja onnellisia ollaan oltu tähänki asti päätöksestä. Ja onhan niitä nuorempiakin jotka haaveilee jo toisesta lapsesta.
 
pakko työntää lusikka
Juu kyllä on mun syntymävuosi ja eiköhän jokainen tee lapsensa ihan sen ikäisenä kun tuntee olevansa valmis, ehkä haluan tehdä nuorena lapset ja nauttia sitten vanhempana, ei mulla ole mitään menetettävää, oon nuoruuteni elänyt jo 13 vuotiaana, näin parhaaksi tehdä lapset nytten sitten koska en muutenkaan käy baareissa tai mun ei pidä päästä jatkuvasti johonki, me ollaan miehen kanssa päätetty näin ja tyytyväisiä ja onnellisia ollaan oltu tähänki asti päätöksestä. Ja onhan niitä nuorempiakin jotka haaveilee jo toisesta lapsesta.

Elänyt nuoruuden 13-vuotiaana:D:D
 
täh
noi ei minnuska musta mikään liian nuori tai tavattoman nuori ole JO toisen lapsen tekoon?:Osiis ihan normaalia että perhe kasvaa,en ymmärrä mikä tuossa iässä nyt on ongelma??
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakko työntää lusikka;23610912:
Elänyt nuoruuden 13-vuotiaana:D:D
Niin jos tässä oikeen alkaa kertomaan niin oon 13 vuotiaana ryypänny sen mitä kerennyt ja sitten kun täytin 18 niin eipä kiinnostanut baarin lähteminen eikä ryyppääminen enään ja hyvin ollaan pärjätty tähän ikäänki asti ilman alkoholia, kerran kuussa olen ennen tätä raskautta saattanut juoda yhden lasin viiniä tai yhden kaljatölkin saunassa.
 
"vieras"
Mulla oli ihan samanlainen eikä ollut turvotusta. Toinen raskaus menossa minullakin ja ihmettelin itsekin miten niin älyttömän aikaisin alkoi näkyä. Ekassa raskaudessa vatsa näkyi vasta reilusti puolivälin jälkeen. Lähtöpaino erittäin alhainen. Valitin ekassa lääkärineuvolassa viikolla 10, kun on niin älyttömästi turvotusta vatsassa vaikka en syö yhtään enempää kuin ennenkään ja voin ihan koko ajan pahoin ja oksentelen. Lääkäri tunnusteli ja kuunteli mahaa ja sanoi, että ei tämä kuule mitään turvotusta ole, vaan kohtu ihan pinnassa ja istukka vielä etuseinämässä, joten painaa vatsan ulos jo noin aikaisin. Ultrassa samoin lääkäri tuumi, että kohtu on ihan pinnassa ja hieman eteenpäinkääntynyt vieläpä. Muhkurainen maha on edelleen, nyt olen viikolla 23, kun istukka on hieman sivussa ja aiheuttaa oman pallukkansa.
 
"harmaa"
Kylläpä tost pistää silmiin turvotus, ja myös löllö vatsa.

Jokuhan voi pitää tuota kauniina vauvamassuna, mut todellisuuden kohtu ei todellakaan ole viel tos kohtaa.
 
...Soppaan
Alkuperäinen kirjoittaja pakko työntää lusikka;23610912:
Elänyt nuoruuden 13-vuotiaana:D:D
Miten nuoruus eletään 13- vuotiaana? Siitähän nuoruusikä vasta alkaa, sitä ennen ollaan lapsia?? Minäkin kuvittelin olevani 22-vuotaana kaikki tietävä aikuinen, mutta nyt vuosi myöhemmin huomaan, että olin väärässä. Mahtavaa, jos joku on löytänyt itsensä ja paikkansa maailmassa jo parikymppisenä.
 
että
Itsellä kolmannesta raskaudesta maha pyöristyi heti toki eihän se sitä kohtua välttämättä ole mutta kai se vatsa reagoi jo eri tavalla ja on ns. vauvamaha. Ja tosiaan toisille ei kuulu kuinka pieni on toisten enkelit.
 
pakko työntää lusikka
Niin jos tässä oikeen alkaa kertomaan niin oon 13 vuotiaana ryypänny sen mitä kerennyt ja sitten kun täytin 18 niin eipä kiinnostanut baarin lähteminen eikä ryyppääminen enään ja hyvin ollaan pärjätty tähän ikäänki asti ilman alkoholia, kerran kuussa olen ennen tätä raskautta saattanut juoda yhden lasin viiniä tai yhden kaljatölkin saunassa.
Siis mitä ihmettä, mItes ryyppääminen/baarit nyt nuoruuteen liittyy?:D Kyllä mulle nuoruus oli ensisijaisesti ihan muita juttuja kuin ryypäämistä. Melko kurja nuoruus on pitänyt olla jos ihminen määrittelee sen alkoholin kautta.
 
d-man
Mä oon miettiny kans että miten se maha pullottaa alkuraskaudessa niin paljon, vaikka kohtu itsessään on vielä niin pieni. Mulla rv 6+5 ja turvotus on aamusta alkaen ihan käsittämätöntä, ekasta oli tällänen maha joskus kuudennella kuulla.
 

Yhteistyössä