Voiko käydä hierojalla heti alkionsiirron jälkeen?

Mun hieroja on todennut, että plussan jälkeen ei enää mielellään hieroisi ja alaselkää ei suostuisi koskemaan ollenkaan - hieronta saattaa kuulemma aiheuttaa keskenmenon. En tiedä, millanen vaikutus hieronnalla olisi heti punktion jälkeen eli haittaako mahdollisesti kiinnittymistä...
 
Keiju07
Ihan normaalisti voi mennä. Ihan puppua että hieronta voisi aiheuttaa keskenmenon. Jos nyt yhtään ihmisen anatomiaa miettii, niin ei alaselän lihasten hierominen vaikuta kohtuun millään tavoin - ainakaan haitallisesti. Kyllähän raskaina olevia hierotaan harva se päivä!
 
Mä en menisi varsinkaan jos on punktio takana. Saunassakaan ei saanut viikkoon käydä. Alaselän hierominen laittaa veret liikkeelle kohdussa. En riskeeraisi kallista alkiota hierojalle, ei ole paha odottaa 2 viikkoa niin tiedät oletko raskaana. Paitsi siis onhan piinis viikot maailman pisimpia viikkoja ainakin minulla =)
 
Tulipas hankalaa. Nyt on mielipiteitä puolesta ja vastaan. Taidan soittaa lääkärille ja vielä kysyä mitä hän on mieltä. Itseänikin vähän kyllä jotenkin hirvittää mennä sinne. Voishan sitä tietty sanoa, että hieroo vain yläselkää ja hartioita? Mutta toisaalta, jos siitä verenkierron vilkastumisesta onkin hyötyä kiinnittymiselle? Jos ja jos.. :headwall: Soitan huomenna klinikalle! ;)
 
Siis sitä juuri tarkoitin, että verenkierron vilkastuminen on vain hyödyksi.
Pääsee kunnolla kiinnittymään, niin ei tule ainakaan sen takia kesken sitten.
Tiedä häntä. Jos keskenmenot sun muut kiinnittymisen estymiset tulisivat hieromisesta, maailmassa ei taitaisi olla yhtään lasta.
 
milla 81
Eipä ole mulle sanottu saunomisesta mitään eli kyllä olen saunonut tietämättä, plussa uutisia ei kyllä le kuulunut. En jaksa kuitenkaan uskoa, että saunomisesta johtuu. :headwall:
 
sh-80
Saunomiskielto ei johdu siitä, että saunominen millään tavalla vaikuttaisi alkion kiinnittymiseen, vaan kyseessä on enemmänkin infektioriskin, mahd. myös vuotoriskin (jos tehty punktio) välttäminen.

En usko, että hieronta myöskään vaikuttaa kiinnittymiseen - ei suuntaan eikä toiseen. Selän hierominenhan ei sinänsä paranna kohtulihaksen verenkiertoa, joten tuskin se varsinaisesti parantaakaan mahdollisuuksia.

Sen sijaan hieronta rentouttaa ja ehkä vähentää hieman hoitojen tuomaa stressiä, joka voi jo raskauden alkamiseen vaikuttaakin.

 
Lääkärin mielestä ei ollut mitään estettä hieronnalle. Ennemminkin niin päin, että niiden mahdollisesti tuomaa hyötyä on alettu tutkimaan (etenkin akupunktion). Kehoitti elämään normaalia elämää ja tekemään samoja asioita kuin ennenkin. Alkio elää omaa elämäänsä kohdussa eikä tiedä muusta maailmasta (liikunta, hieronta yms) mitään.

Eli sinne vain lavetille rentoutumaan! =)
 

Yhteistyössä