Voiko kissat jättää 2 päiväksi yksin?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lauantain ja sunnuntain siis, jos jätän vesikipon vesihanan alle niin että hana tiputtaa puhdasta vettä kuppiin kokoajan ja laitan paljon ruokaa kisuille ja useamman hiekkiksen?

Kyllähän ne varmaan "pärjää" mutta jättäisittekö yksin kissat 2 päiväksi?
 
"vieras"
Koska laitan vesikipon lavuaarin joka ei pääse tulvimaan yli vaikka hana olisikin täysillä, tosin saattaa vesilaskussa näkyä jos niin käy mutta mitään tulvaa ei kyllä pääse syntymään :D
 
"vieras"
toisenkin vesikipon mutta kun se vesi ei itekseen "tuoreudu" jollei siihen tule jostain puhdasta vettä, siksi hanan jättäisin auki että vesi vaihtuu ja vesi on puhdasta.
Ei valitettavasti ole ketään ketä kävisi tuona aikana, siksi mietinkin että jätänkö vai enkö.
Ei kissoilla varmaankaan mitään hätää täällä olisi kun pitävät toisilleen seuraa, kunhan on puhtaat hiekat, raikasta vettä ja ruokaa.
 
[QUOTE="vieras";26017215]Voitko linkittää sen kohdan siitä eläinsuojelulaista missä noin sanotaan?

Ja ap:lle: kantsii varmistaa ettei kissat sitte pelkää sitä valuvaa hanaa ja uskaltaa mennä juomaan. Mun kissa ennen aina rupes vaan leikkimään jos jätti hanan päälle ja vettä oli jokapaikassa. :D[/QUOTE]

Eläinsuojelulain mukaan eläimen kunto täytyy tarkistaa päivittäin. Voin etsiäkin sen kohdan kunhan kerkiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Juukelis
voi jättää, näin on sanonut mulle kissojen kasvattajakin... Kunhan on tarpeeksi ruokaa, juomaa, vettä ja hiekkalaatikoita. Ei meidän kissat mua ainakaan tarvi missään, paitsi noissa pakollisissa, omissa oloissaan viihtyvät niin paljon...
 
[QUOTE="vieras";26017215]Voitko linkittää sen kohdan siitä eläinsuojelulaista missä noin sanotaan?

Ja ap:lle: kantsii varmistaa ettei kissat sitte pelkää sitä valuvaa hanaa ja uskaltaa mennä juomaan. Mun kissa ennen aina rupes vaan leikkimään jos jätti hanan päälle ja vettä oli jokapaikassa. :D[/QUOTE]

Toi kymppikohta tuossa.

FINLEX

Mut ei siinä kai mitään tosiaan, jos sen yhden yön vaan on pois...
 
"vieras"
Itsellä myös kissa JOUTUNUT olemaan kotona parin pv ajan ihan issekseen,erona vain ollut se,että kisulla on kyllä käynyt 2*pv "ruokkija"..Tosin ei ole märkäruoka silloin kelvannut,koska on muutenkin nirppa sen suhteen..Ei ole kisu ruvennut tekemään pahojaan,eikä se ole ollut loukkaantuneen oloinenkaan,toki ollut mielissään kun perhe tullut kotiin.Ja tuo raikas vesi,vaihdatko normaalistikin veden päivittäin?Itse en,eikä ole vielä tullut mitään traumoja kisulle tai koirille.......
 
hyvin menee
juu kokemusta on että ainakin mun 2 kissaa pärjäävät jos tarvii käydä reissussa. jätän useampaa "makua" kuiva muona raksuja ja vesi kippoja ympäri kämppää niin ei mitään ongelmia hellan sulakkeet pois ja kriittiset sähköjohdot pois seinistä. eivät oo moksiskaan nukkuvat ja resuavat onnessaan(eli hyppivät pöydillä mikä on kotona ollessani kiellettyä)
muistaa vaan tuoda reissusta tullessaan maistuvia tuliaisia. :)
 
KS
[QUOTE="vieras";26017534]Hmm, tämä laki on kai ihan muille kuin kotieläimille :)[/QUOTE]

Kyllä näyttäisi ihan kotieläimille sovellettavan tuota asetusta. Kyseisen asetuksen laissa on sanottu näin:

Eläinsuojelulaki
2 § (29.12.2006/1430)
Soveltamisala

Tätä lakia sovelletaan kaikkiin eläimiin.

Metsästyksen, kalastuksen, eläinten lääkitsemisen, eläinjalostuksen, eläinten keinollisen lisäämisen, selkärankaisilla eläimillä harjoitettavan koe-eläintoiminnan, eläinten kuljetuksen, geenitekniikan ja luonnonsuojelun osalta noudatetaan lisäksi, mitä niistä erikseen säädetään.
 

Yhteistyössä