Voiko koiran räkyttämisestä saada häädön?

  • Viestiketjun aloittaja -.-
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Mä en edes ymmärrä ihmisiä ketkä viitsii ottaa koiran kerros-tai rivitaloon. Koira tarvitsee tilaa ja mahdollisuuden päästä vapaasti pihalle. Kaverillani on kaksi huskia kerrostalokaksiossa, ne pääsee ekan kerran kuselle siinä klo 12 aikaan ja vikan kerran klo 02 aikaan. Kidutusta.
 
"Inkku"
ihmisiä, jotka tekee lapsia kerros- tai rivitaloihin! On rääkkäystä kun lapsilla ei ole vapaata pääsyä omalle pihalle aina kun haluavat. Tilastakin varmasti puute. Tuttavallani ja hänen miehellään on vauva kaksiossa, ls-ilmon paikka sanon minä. Pääsevät leikkipuistoon kerran aamulla ja hyvällä tuurilla iltapäivällä, ei se ole elämää se.
 
hugy
Kun oikeasti koira haukkuu vähän väliä. Usein keskellä yötäkin niin että siihen herää.
Taloyhtiöissä on järjestyssäännöissä hiljaisuusaika, jonka aikana pitää välttää meteliä. Koiran haukkuminen yöaikaan mielestäni on järjestyssääntöjen vastaista. Päiväsaikaan asia voi ehkä olla toinen. Naapurinko koiraa kuuntelet? Jos et itse halua ottaa yhteyttä, anna tehtävä isännöitsijälle.
 
  • Tykkää
Reactions: Tähkäpää-90
"hmh"
Päivällä saa haukkua, mutta yöllä ei toistuvasti saa pitää meteliä. Eli ei joka yö.. toki riippuu siitäkin, että haukkuuko yöllä jossain vaiheessa 10min, kun se että haukkuu vaikka kerran tunnissa sen 10min.
 
hmph
En ymmärrä ap:n kaltaisia naapureita, jotka vaan kyräilevät sieltä omasta boxistaan. Miksei voisi mennä ihan rehellisesti sanomaan koiranomistajalle, että sen koira haukkuu???? Eivät omistajat välttämättä itse tiedä tilannetta, kun eivät itse ole aina kotona valvomassa koiran tekemiset ja haukkumiset.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
"a.p"
[QUOTE="hmh";29683494]Päivällä saa haukkua, mutta yöllä ei toistuvasti saa pitää meteliä. Eli ei joka yö.. toki riippuu siitäkin, että haukkuuko yöllä jossain vaiheessa 10min, kun se että haukkuu vaikka kerran tunnissa sen 10min.[/QUOTE]

No esim. toisilla naapureillakin on koira ja se on hyvin satunnaisesti haukkunut lyhyen aikaa. Siis alle viisi kertaa tämän reilu vuoden aikana. Eikä haittaa yhtään.

Mutta kun tuon uuden naapurin koira räkyttää vähän väliä, pitkiäkin aikoja. Lisäksi omistaja pissattaa koiransa tähän pihalle vaikka metsää on ympärillä ihan vieressä.
 
"uuno"
[QUOTE="a.p";29683502]No esim. toisilla naapureillakin on koira ja se on hyvin satunnaisesti haukkunut lyhyen aikaa. Siis alle viisi kertaa tämän reilu vuoden aikana. Eikä haittaa yhtään.

Mutta kun tuon uuden naapurin koira räkyttää vähän väliä, pitkiäkin aikoja. Lisäksi omistaja pissattaa koiransa tähän pihalle vaikka metsää on ympärillä ihan vieressä.[/QUOTE]

Asutko Saarelassa? Voithan valittaa isännöitsijälle,joka antaa kirjallisen huomautuksen koiran omistajalle! Koira ei saa haukkua niin että se häiritsee muiden asukkaiden elämää,siis ei koko päivää saa ulista!
 
Nap
[QUOTE="...";29683409]Koira tarvitsee tilaa ja mahdollisuuden päästä vapaasti pihalle. [/QUOTE]

Tosin jotkut koirat haukkuu räkyttää siellä ulkona vapaana ollessaankin, mm. miun koirat on oikein nätisti muuten, mutta kun maalla pääsevät pihalla vapaana juoksemaan, niin vähän väliä päätään aukovat, siellähän se mukava on ääntä pitää :D
 
"jepsu"
[QUOTE="hmh";29683494]Päivällä saa haukkua, mutta yöllä ei toistuvasti saa pitää meteliä. Eli ei joka yö.. toki riippuu siitäkin, että haukkuuko yöllä jossain vaiheessa 10min, kun se että haukkuu vaikka kerran tunnissa sen 10min.[/QUOTE]

Kerropa se koiralle...
 
"Sirkkeli"
[QUOTE="...";29683409]Mä en edes ymmärrä ihmisiä ketkä viitsii ottaa koiran kerros-tai rivitaloon. Koira tarvitsee tilaa ja mahdollisuuden päästä vapaasti pihalle. Kaverillani on kaksi huskia kerrostalokaksiossa, ne pääsee ekan kerran kuselle siinä klo 12 aikaan ja vikan kerran klo 02 aikaan. Kidutusta.[/QUOTE]

Niin, että kerrostalosta ei sitten pääse ulos pellolle ja metsään yms. koiran kanssa. Nökötetään sisällä, paitsi kaksi kertaa päivässä käytetään 100 metriä kusella. Koska sun kaverikin tekee niin.

Saatana. Mun koira on monta tuntia päivässä ulkona, vaikka asutaan kerrostalokaksiossa. Tiiätkö, suurimman osan siitä vapaana.
Ja rivareissa on yleensä omaa pihaa. Voi samalla tavalla paskattaa kuin omakotitalossa koirat, ihan omalle pikkupläntille. Ja kasvattaa sitten sitä persettään, kun on niin ihanaa kun koira ulkoilee iteksiään. Juu, en ole katkera, mutta yleistän todella typerästi :)
 
[QUOTE="...";29683409]Mä en edes ymmärrä ihmisiä ketkä viitsii ottaa koiran kerros-tai rivitaloon. Koira tarvitsee tilaa ja mahdollisuuden päästä vapaasti pihalle. Kaverillani on kaksi huskia kerrostalokaksiossa, ne pääsee ekan kerran kuselle siinä klo 12 aikaan ja vikan kerran klo 02 aikaan. Kidutusta.[/QUOTE]

Kyl se voi sujuakin. Tässä talossa on monta koiraa ja tasan yksi pitää mekkalaa.
Se on tuo yläkerran malamuutti joka ulvoo. Ei hauku vaan pitää kaameaa ulvontaa. Sitä en minäkään ymmärrä että sellasta pidetään kerrostalossa ja yksin. Omistaja on tietoinen asiasta ja häiriöstä. Komea koira se kyllä on mutta ympäristöön sopimaton.
Ja ap, kyllä kohtuuton häiriö on aihe koiran omistajalle saada noottia. Häätökin on mahollinen.
 
[QUOTE="Inkku";29683459]ihmisiä, jotka tekee lapsia kerros- tai rivitaloihin! On rääkkäystä kun lapsilla ei ole vapaata pääsyä omalle pihalle aina kun haluavat. Tilastakin varmasti puute. Tuttavallani ja hänen miehellään on vauva kaksiossa, ls-ilmon paikka sanon minä. Pääsevät leikkipuistoon kerran aamulla ja hyvällä tuurilla iltapäivällä, ei se ole elämää se.[/QUOTE]

Pieniä lapsia ei missään voi laskea yksin pihalle,isompia kerrostalossakin. Hyvin tuokin lapsi tähän kerrostalokämppään mahtuu ja pääsee uloskin halutessaan ilman aikuisia.
 
mä...
Miksi ihmeessä et mene keskustelemaan uuden naapurin kanssa? Koirat reagoivat muuttoon kukin omalla tavallaan, meillä koirien vatsat menivät sekaisin ja äänihuuliaankin testailivat jonkin verran. Pari kuukautta nyt takana uudessa kodissa ja äänen pitäminen rajoittuu vain siihen, kun leikitän niitä.

Toki voi valittaa heti ensimmäiseksi, mutta ei siitä onneksi häätöä saa. Kannattaa kyllä sen jälkeen itse elellä kuin kusi sukassa, sillä pienikin erehys vastoin painettuja sääntöjä voi poikia sinulle valituksen. Mutta jos nyt tahtoo suoraan valitusrumbaan lähteä niin onhan se toki sallittua.
 
"a.p"
Kyllä mä ajattelin viedä lapun postiluukusta ensin, mutta vahva veikkaus että ei auta mitään.
Kokeilen siltil. Pidän koirista mutta ei niiden haukkumista koko aikaa jaksa kuunnella. Omistajissahan se vika on.

Ja tässä talossa on paljonkin koiria ja yhdestäkään ei riesaa aiemmin.
 
koiranomistaja
Taloyhtiöissä on järjestyssäännöissä hiljaisuusaika, jonka aikana pitää välttää meteliä. Koiran haukkuminen yöaikaan mielestäni on järjestyssääntöjen vastaista. Päiväsaikaan asia voi ehkä olla toinen. Naapurinko koiraa kuuntelet? Jos et itse halua ottaa yhteyttä, anna tehtävä isännöitsijälle.
Asia ei ole toinen edes päiväsaikaan. koira ei saa hakunnallaan häiritä muita--ja jos häiritsee niin asialle on tehtävä jotain! Tämä on ihyan poliisilta kysytty kun meidän koira haukkui että koska voi opettaa olemaan yksin--sitten kun on hiljaa. eli KOSKAAN ei saa haukkua jos naapureita häiritsee!!
 
"naapuri"
[QUOTE="a.p";29683502]No esim. toisilla naapureillakin on koira ja se on hyvin satunnaisesti haukkunut lyhyen aikaa. Siis alle viisi kertaa tämän reilu vuoden aikana. Eikä haittaa yhtään.

Mutta kun tuon uuden naapurin koira räkyttää vähän väliä, pitkiäkin aikoja. Lisäksi omistaja pissattaa koiransa tähän pihalle vaikka metsää on ympärillä ihan vieressä.[/QUOTE]

Se tais olla meidän ex-naapuri, joka muutti sun riesaks. Koira ulvoo ja sit kun kuselle pääsi niin käytettiin tuossa kulman takana nopsasti. Säälittää se koiraparka.
 
Nap
[QUOTE="a.p";29684720]Kyllä mä ajattelin viedä lapun postiluukusta ensin, mutta vahva veikkaus että ei auta mitään.
[/QUOTE]

Minä koiranomistajana arvostaisin enemmän sitä, että kilautat sitä ovikelloa ja kasvokkain keskustelisit koiran omistajan kanssa, kun että tipauttaisit lapun luukusta.
Ja tunnen monta muuta koiranomistajaa, jotka toivoisi näin tehtävän, niihin lappuihin kun on henkilökohtaisesti vaikea vastata ja keskustelemalla kasvokkain saa paljon paremmin sitä asiaa ajettua eteenpäin.
 
Voi kun voiskin päästä eroon naapurin räksyttäjistä. Meillä naapurin koirat haukkuu koko päivän kun ovat töissä (siis jaksavat helposti sen 8 tuntia, toinen rauhottuu hetkeks niin toinen alottaa) ovat lapsettomia noin 30v joten luonnollisesti käyvät paljon viikonloppusin viihteellä ei siinä mitään mutta saattavat lähteä illalla 7 aikaan ja tulla yöllä neljän aikaan ja koirat räksyttävät tuon koko ajan, on meinaan "ihana" kuunnella sitä harva se viikonloppu. Asiasta on asiallisesti sanottu useemman kerran ihan kasvotusten ja olivat tietoisia asiasta, edellinenkin naapuri kuulemma sanonut asiasta. Eivät saa koiria hiljaseks tai ei kiinnosta, mutta omistusasunnosta ei järin helposti ketään saa häädettyä joten ei auta kun kärsiä vielä vuosi että voidaan myydä tää asunto ja muuttaa pois.
 

Yhteistyössä