voiko kolmekymppinen saada enää uusia ystäviä?

  • Viestiketjun aloittaja "yksinäinen"
  • Ensimmäinen viesti
"yksinäinen"
Otsikossa siis kysymys. Rakentuuko kaikki ystävyyssuhteet jo teini-iässä vai voiko vielä aikuisiällä lähentyä jonkun kanssa niin paljon, että tuttavuus/kaveruus muuttuu ystävyydeksi? Ja jos voi,niin miten se onnistuu? Asun paikkakunnalla josta en tunne juuri ketään ja tuntuu ettei uusien ihmisten kanssa pääse jutustelusta syvemmälle ja kaikilla on jo ystäviä ettei uusille ole ns. tilaa tai tarvetta..
 
fieras
Lasten myötä olen saanut montakin uutta ystävää, elämäntilanne samanlainen ja itsekin olen sosiaalinen ja käyn perhekerhoissa jne. oikeasti aika monta vuotta siellä sai käydä ennenkuin oikeasti kenenkään kanssa ystävystyi. Nyt olen myös ystävystynyt erääseen äitiin, jonka lapsi on omani paras ystävä, käydään elokuvissa jne. aikuisten juttujakin yhdessä.
 
Kun tätä alko miettimään, niin ohan noi parhaimmat ystävät niitä jotka on jo kehdosta asti tunnettu. Mutta lasten myötä on saanut paljon uusia kavereita, varsinkin kuopuksen synnyttyä (08/12). Ilman tota mammaporukkaa olis mennyt varmasti toi vauva aika huonommin. Musta on muutenkin aika hassu ajattelutapa, että olisi kaverien määrä olis täys jossain vaiheessa elämää?
 
outu
Tottakai voi. Kun jossain, töissä/harrastuksissa/leikkipuistossa törmää säännöllisesti ja huomaa et juttua riittää, niin ei ole kova kynnys pyytää kylään kahvittelemaan. Siitä se lähtee.
Kait se on niin persoonasta kiinni tuokin. Itse en kehtaa tuppautua enkä tuputtaa, vaikka juttua jossain kentän laidalla juttua riittäisikin, niin kahville en pyydä. En kehtaa pyytää edes facebook kaveriksikaan....
 
Kait se on niin persoonasta kiinni tuokin. Itse en kehtaa tuppautua enkä tuputtaa, vaikka juttua jossain kentän laidalla juttua riittäisikin, niin kahville en pyydä. En kehtaa pyytää edes facebook kaveriksikaan....
Tietysti on persoonasta kiinni. Otan tässä ainoastaan kantaa siihen, et voiko kolmekymppinen saada uusia ystäviä. Itse ainakin ilahdun paljon, jos joku toteaa et hei meillä näyttää juttu luistavan, vaihdetaanko numeroita niin voitas jatkaa jutustelua vaikka kahvikupposen ääressä. En koe sitä millään tavalla tuppautumisena tai tuputtamisena.
 
"Vierailija"
Voi saada, mutta jostain syystä itselläni ne aikuisiällä solmitut ystävyydet jäävät aina jossain vaiheessa, vaikka alussa olisikin tiivistä yhteydenpitoa. Lapsuuden kaverit taas ovat ja pysyvät. Välillä voi olla "hiljaisempaa", mutta kuitenkin ne ovat olemassa ja aina jossain vaiheessa tapaamiset tiivistyvät.

En tiedä, miksi. Kai se yhteinen menneisyys on jotain sellaista, mitä millään ei voi korvata. Edelleen vietän aikaa lapsuuden ystävien kanssa paljon, vaikka olemme useimpien kanssa täysin erilaisessa elämäntilanteessa. Niin rakkaita ja niin pitkä historia takana.

Ja tuo lasten kautta ystävystyminen on mielestäni haastavaa, kun usein se menee siihen, että puhutaan vain lapsista ja ei niinkään keskitytä siihen, miten aikuisten persoonat kohtaavat. Itse en jaksa keskustella vain lapsista.
 
"aloittaja"
[QUOTE="Vierailija";29254231]Voi saada, mutta jostain syystä itselläni ne aikuisiällä solmitut ystävyydet jäävät aina jossain vaiheessa, vaikka alussa olisikin tiivistä yhteydenpitoa. Lapsuuden kaverit taas ovat ja pysyvät. Välillä voi olla "hiljaisempaa", mutta kuitenkin ne ovat olemassa ja aina jossain vaiheessa tapaamiset tiivistyvät.

En tiedä, miksi. Kai se yhteinen menneisyys on jotain sellaista, mitä millään ei voi korvata. Edelleen vietän aikaa lapsuuden ystävien kanssa paljon, vaikka olemme useimpien kanssa täysin erilaisessa elämäntilanteessa. Niin rakkaita ja niin pitkä historia takana.

Ja tuo lasten kautta ystävystyminen on mielestäni haastavaa, kun usein se menee siihen, että puhutaan vain lapsista ja ei niinkään keskitytä siihen, miten aikuisten persoonat kohtaavat. Itse en jaksa keskustella vain lapsista.[/QUOTE]

Minulla on ollut just tuo lasten kautta tutustuminen todella vaikeaa. Tuntui tosi hassulta jutella vain lapsista, eikä siitä aikuisesta itsestään kenen kanssa keskustelin. Tietysti asiaa haittasi synnytyksen jälkeinen masennus enkä ollut kovin sosiaalinen ja koin itseni joka paikassa ulkopuoliseksi tai sitten ihmiset vain sellaisiksi, ettei kemiat oikein kohdanneet. Jotenkin olen kokenut, että se että molemmilla on lapsia ei riitä yhteiseksi tekijäksi ystävyyden syntymiselle jos muuten ei ole mitään yhteistä.

Kun on asunut muutaman vuoden siellä, toisen täällä ja tuolla, on kaikki kaverit vaan kaikonneet ympäri Suomea. Olisi kiva, jos joku pyytäisi kylään (pari sellaista joiden kanssa nähdään lasten kanssa) tai käydä leffassa ilman muksuja jne. Ja soitella muuten vain kuulumisia, ilman sen kummempaa asiaa. Itse joskus soittelen, mutta tuntuu kurjalta ettei kukaan koskaan soita minulle.
 
mä...
Mä olen löytänyt sydänystäväni vasta tuossa iässä. Ja nyt meidän perhe on muuttamassa uudelle paikkakunnalle ja kyllä minä ajattelin uusia ystäviäkin sieltä löytää :)
 
lkjlkjlkj
Voi saada, tietenkin :) Mä olen tavannut kolmikymppisenä pari uutta ystävää, joista on tullut mulle tärkeitä. Töissä ja ruotsin kurssilla. Ole vaan aktiivinen jos tapaat kivan tyypin ja pyydä vaikka kahville tai viinille joskus töiden tai harrastusten jälkeen.
 
"Misty"
[QUOTE="yksinäinen";29254069]Otsikossa siis kysymys. Rakentuuko kaikki ystävyyssuhteet jo teini-iässä vai voiko vielä aikuisiällä lähentyä jonkun kanssa niin paljon, että tuttavuus/kaveruus muuttuu ystävyydeksi? Ja jos voi,niin miten se onnistuu? Asun paikkakunnalla josta en tunne juuri ketään ja tuntuu ettei uusien ihmisten kanssa pääse jutustelusta syvemmälle ja kaikilla on jo ystäviä ettei uusille ole ns. tilaa tai tarvetta..[/QUOTE]

Voi, minä tutustuin parhaisiin ystäviini vasta 3-kymppisenä, kun sama elämäntilanne saattoi yhteen. Minulla on vain yksi hyvä ystävä lapsuudesta, mutta häntä en näe juuri koskaan, kun asuu toisella puolella maailmaa, ja pari kaveria lukioajoilta, mutta heidän kanssaan taas meillä on niin eri-ikäiset lapset, ettei tule sen takia usein treffattua muuten kuin jos lähdetään hummailemaan naisten kesken. Mutta kriisit puran kyllä noille mun "myöhäis-iän" ystävilleni. Suosittelen sinua hakeutumaan uusien harrastusten pariin, ehkä sieltä löytyisi samanhenkistä seuraa?
 

Yhteistyössä