Voiko koneeseen hankkia kiinteän liittymän jos langaton on rikki?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap

Voi olla ihan järkijättö kysymys mutta en tiedä sori, siksi kysyn fiksuimmilta.

Mulla siis on kaksi vuotta vanha läppäri jossa jos jonkinlaista remppaa ollut. Ensin ylikuumeni ja ylikuumeneminen rikkoi sen laturinjohdon, sitten meni cd-asema rikki, sitten käyttöjärjestelmä? hävisi ja se piti ladata siihen uudelleen (kaikki ne mukana tulleet cd-t) ja nyt huomasin että se ei havaitse talossani olevia muiden ihmisten nettejä joita siellä varmalla tiedolla leijuu.

Koneen hajoilujen takia minulla ei ole ollut siinä nyt pitkään aikaan nettiyhteyttä mutta tekisi mieli hankkia taas. Voiko siihen hankkia sellaisen kiinteän? liittymän, aikaisemmin oli langaton vai kuulostaako härveli siltä että turha yrittääkään mitään nettejä enää tuollaiseen?
 
Ammattilainen
Voi hankkia, jos siinä on toimiva "langallinen" verkkokortti. Katso ohjauspaneelista järjestelmä, sieltä välilehti laitteisto ja sieltä laitehallinta. Näkyykö verkkosovittimia?
 
Ap
Kiitos vastauksista. Eli saa kiinteän yhteyden hyvä.

En nyt ole ongelmakoneen luona mutta olen tutkinut ongelmaa sen mitä osasin silloin kun viimeksi asiaan perehdyin ja kyselin fiksummalta kaverilta jonka kanssa katsottiin että se joku asiaankuuluva "juttu" (eikö ole hienoja nämä mun termit?) toimii koneen mukaan oikein.

Sitten jostain luin että se langaton kytkin mikälie, että siihen voisi olla joku on/off nappikin koneen kyljessä mutta tässä ei kyllä ole.

Mikäs se wlan on? Onko se siinä modeemissa (se musta mötikkä?)? Ei kai se siihen vapaiden tai naapurien nettien havaitsemiseen pitäisi vaikuttaa? Koska pitäisihän mun periaatteessa voida viedä tuo kone vaikka kahvilaan jossa on asiakkaiden käyttöön ilmainen langaton netti ja sen pitäisi toimia sielläkin ja havaita sen netin olemassaolo?

Tuosta ajurihommasta mun pitääkin lukea lisätietoa.
 
Ap
J mulla ei ole siis omaa nettiyhteyttä minkäänlaista tällähetkellä. Enkä olisi ollut ryöstämässä naapurinettejäkään omaan käyttööni mutta kyllä ton koneen pitäisi ne silti havaita ettäsellaisia talostalöytyy.
 
vieras
se wlan on juuri se langaton yhteys.ei kaikissa koneissa ole nappia mistä se kytketään päälle.ohjauspaneelin valikosta näkee onko yhteys kytketty.todennäköisesti ei,kun ei langattomia verkkoja löydä
 

Yhteistyössä