voiko korva "puhjeta" jos siellä on kova tulehdus?

1½ vuotias huusi yöllä monta tuntia yhteen menoon, vaikka sai särkylääkettä. Lopulta nukahti rattaisiin istualteen. Tänä aamuna huomasin että toinen korva on vuotanut märkää. Esikoisella on putket ja viime tulehduksessa hänelläkin vuosi korvasta märkää, mutta kun tällä ei ole vielä korvia putkitettu. Ja koskaan aikaisemmin ei korva ole märkinyt tulehduksessa. Ja koskaan ennen ei ole huuto ollut tuollaista kuin viime yönä.
Lääkäriin ollaan menossa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
voi puhjeta, mulla on puhjennut monesti pentuna.
on varmaan kivulias juttu :|
Nyt tuo on ihan rauhallinen mutta yöllä meinas äidiltäkin tulla itku kun ei voinut auttaa.. Melkein jo lähdin päivystykseen mutta poitsu rauhoittuikin ihan yhtäkkiä.
Putkitusaika meillä olis ollut viikon päästä, ei voi kyllä muuta sanoa kuin että huono tuuri... nyt sitä aikaa joudutaan varmasti siirtämään :headwall:
kiva kun ajan saa pari kk aikaisemmin ja sit ollaan kipeenä just siihen aikaan kun se aika olis :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Tod.näl.puhjennut jos vuotanut märkää.
Huuto yleensä lakkaa kun paine poistuu korvasta eli puhkeaa tai lääkkeillä hoidetaan.Silti on hyvä että lääkäri katsoo korvan/korvat.
korvat oli jo todettu aikaisemmin liimakorviksi. eli ilmeisesti tuo tulehdus nyt sitten oli liikaa...voi itku.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
voi puhjeta, mulla on puhjennut monesti pentuna.
on varmaan kivulias juttu :|
Nyt tuo on ihan rauhallinen mutta yöllä meinas äidiltäkin tulla itku kun ei voinut auttaa.. Melkein jo lähdin päivystykseen mutta poitsu rauhoittuikin ihan yhtäkkiä.
Putkitusaika meillä olis ollut viikon päästä, ei voi kyllä muuta sanoa kuin että huono tuuri... nyt sitä aikaa joudutaan varmasti siirtämään :headwall:
kiva kun ajan saa pari kk aikaisemmin ja sit ollaan kipeenä just siihen aikaan kun se aika olis :kieh:

Ei välttämättä joudu siirtämään putkitusaikaa.
Jos lääkäri antaa lääkkeet voi olla viikon päästä kunnossa ja tuubit voi laittaa.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
voi puhjeta, mulla on puhjennut monesti pentuna.
on varmaan kivulias juttu :|
Nyt tuo on ihan rauhallinen mutta yöllä meinas äidiltäkin tulla itku kun ei voinut auttaa.. Melkein jo lähdin päivystykseen mutta poitsu rauhoittuikin ihan yhtäkkiä.
Putkitusaika meillä olis ollut viikon päästä, ei voi kyllä muuta sanoa kuin että huono tuuri... nyt sitä aikaa joudutaan varmasti siirtämään :headwall:
kiva kun ajan saa pari kk aikaisemmin ja sit ollaan kipeenä just siihen aikaan kun se aika olis :kieh:

Ei välttämättä joudu siirtämään putkitusaikaa.
Jos lääkäri antaa lääkkeet voi olla viikon päästä kunnossa ja tuubit voi laittaa.
no katsotaan mitä tohtori sanoo asiaan. Aion kyllä mainita asiasta että ens ti olis aika putkitukseen... kyllähän tässä ehtii kuurin syömään.
 
Tiedän tasan tarkkaan miltä lapsestasi on tuntunut... se sattuu ihan sikana kun on painetta korvassa...

Minulla puhkesi aina lapsena itsestään korvat... ja olin korvakierre lapsonen...
ja sinun kysymykseen siis vastaus on että korva on puhjennut itsestään...

Lääkäri todennäköisesti kirjoittaa lääkekuurin ja katsoo onko korva muuten puhdas vai joutuuko imulla puhdistamaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa-81:
Tiedän tasan tarkkaan miltä lapsestasi on tuntunut... se sattuu ihan sikana kun on painetta korvassa...

Minulla puhkesi aina lapsena itsestään korvat... ja olin korvakierre lapsonen...
ja sinun kysymykseen siis vastaus on että korva on puhjennut itsestään...
Minulla ei ole koskaan puhjennut mutta mieheltä on puhkaistu korvat. Ja nyt kun katson niin tuo korva on aivan täynnä märkää, mut lapsi ei anna koskea. Enkä haluakaan koskea, lääkäri saa sitten katsoa ja huudetaan vasta sitten.
Todella ei tuollaista viime öistä huutoa ole ollut koskaan aikaisemmin. Aikaisemmin on särkylääkkeet auttaneet edes sen verran että ollaan saatu jotenkin nukuttua mutta nyt niillä ei ollut vaikutusta.
 
Lääkärissä käyty ja todella korva oli puhjennut itsestään. bakteeriviljely, huuhtelu ja imu :(
mulla oli jonkinverran pitämistä että sain pidettyä pojan tarpeeksi paikoillaan :/ mun lisäksi oli 3 muuta siinä touhussa mukana, pari lääkäriä ja sairaanhoitaja. Antibioottikuuri ja kipulääkettä saatiin mukaan.
mun niin käy pientä sääliksi.
korvapolille pitäis soittaa maanantaina ja kysyä että vieläkö putkitus mahdollinen. Jos ei ole kuumetta eikä korva vuoda niin pitäisi onnistua. toivon niin!
 
No kyllä se siitä lähtee paranemaan :hug:
tiedän että imu ei ole kiva juttu, kyllä minuakin sai kiinni pidellä aina kun korva puhdistettiin ja ei riittänyt äiti yksin siihen hommaan...

Ja varsinkin kun sitä tehtiin vuodessa lähemmäks kymmenen kertaa :|
 
Voi pientä! :hug: :(
Meil oli kans vauvalta puhjennu viime syksynä korva (sillon ikää 3kk), joten tiiän kyllä että mikä huuto se on...
Esikoisen korvat putkitettiin vaik oli paha tulehdus päällä ja korvat märki. Se oli sellanen pakko tilanne kun mitkään lääkket, eikä puhkasu ja tyhjennys auttaneet. Onneks putket pysy, sillä sehän siin on riskinä että lähtee pois.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 11.v tyttö;28434738:
Hei! ajattelin kysyä kun pikkusiskoltani on puhjennut korva niin voiko puhjennut korva parantua?
Voi. Mutta voi mennä pitkäkin aika, ennenkuin tärykalvo kasvaa umpeen, jos on itsekseen päässyt puhkeamaan. Korvaan ei saisi mennä vettä, ennenkuin on kokonaan parantunut.
 
1½ vuotias huusi yöllä monta tuntia yhteen menoon, vaikka sai särkylääkettä. Lopulta nukahti rattaisiin istualteen. Tänä aamuna huomasin että toinen korva on vuotanut märkää. Esikoisella on putket ja viime tulehduksessa hänelläkin vuosi korvasta märkää, mutta kun tällä ei ole vielä korvia putkitettu. Ja koskaan aikaisemmin ei korva ole märkinyt tulehduksessa. Ja koskaan ennen ei ole huuto ollut tuollaista kuin viime yönä.
Lääkäriin ollaan menossa....

Minulla on puhjennut korva aikuisena korvatulehduksen vuoksi, ja oli ihan järkyttävät kivut, nukkumaan ei pystynyt ennenkuin korva oli puhjennut, ja aamulla korvasta oli tullut veren ja märän sekaista eritettä.:x
 

Yhteistyössä