Voiko laihdutus aiheuttaa unettomuutta?

Olen ollut nyt muutaman päivän tiukalla dieetillä ja saman ajan olen ollut ihan uneton. Tänäänkin kävin heti puolenyön jälkeen nukkumaan, mutta vielä sitä vaan kukutaan hereillä, eikä nukuta yhtään! Mikähän tuossa dieetissä voisi aiheuttaa tämän?
 
En mä ainakaan pysty nukkumaan nälkäisenä. Joskus jopa herännyt nälkään niin, että on ollut pakko kesken yöunien kävelemään jääkaapille hakemaan jotain safkaa, jotta sais taas unen päästä kiinni. Mutten ole myöskään koskaan laihduttanut tai ollut ylipainoinenkaan.
 
dgjudxc
Liian tiukka dieetti,liian vähän hiilihydraattia aivoille. Aivot ei hiilihydraattivajeessa pysty jäsentelemään päivän asioita. Vaikka nukahtaisitkin, niin uni on saman kaltaista kuin humalassa nukkuvan uni.
 
"jep"
Totta, liian vähän energiaa, tai liian nopea painonpudotus. Kannattaa kokeilla illalla syödä sekä hiilareita, proteiinia että rasvaa, ei mihinkään ylettömään ähkyyn, mutta niin ettei nukkumaan mennessä ole nälkä.

Laihdutatko ihan tarpeeseen? Jos olet valmiiksi hoikka, voi kyse olla siitäkin, että elimistö on ylivireystilassa "nälkää nähdessään".
 

Yhteistyössä