Voiko lapsi vaistota kuolevansa pian?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
mun kaveri jäi 12 vuotiaana rattijuopon auton alle ja kuoli. pöytälaatikosta lötyi myöhemmin kirje äidille, jossa oli kuolemaan viittaavaa asiaa esim "kiitos kaikesta, olit ihana äiti". mut ei tyttö kyllä puhunut asiasta koskaan.

uskon että kaikenikäiset, siis myös lapset, voivat aavistaa kuolemansa, mutta ei silleen konkreettisesti, että vois muille sanoa : mä tuun kuolemaan lähiaikoina..
 
Tuossa syksyllä oli koskettava juttu siitä sairaasta tytöstä, joka ennen kuolemaansa kirjoitti perheelleen pieniä lappusia, jotka sitten piilotti ympäri kotia. Vanhemmat ja pikkusisko löysivät näitä lappuja pitkään tytön kuoleman jälkeen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Meinasin vastata mut en saatakkaan. Minen nyt taho alkaa itkemään ennää tälle iltaa. :ashamed:
Voi, vastaisit nyt. Mutta en halua painostaa tietenkään. Jäin vaan miettimään tuota ketjua siitä syöpälaosesta, tosi koskettava oli.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta mietin, että mistä tuollainen vaisto tulee?
Jaa-a, paha sanoa. Vaistot on niin tiukasti ihmisessä kiinni, syntymästä alkaen. Ikään kuin ohjelmoitu jokaiseen valmiiksi (ei välttämättä oman kuoleman aavistaminen, mutta kaikki muut aistit kyllä ).
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vaahteramäki:
mun kaveri jäi 12 vuotiaana rattijuopon auton alle ja kuoli. pöytälaatikosta lötyi myöhemmin kirje äidille, jossa oli kuolemaan viittaavaa asiaa esim "kiitos kaikesta, olit ihana äiti". mut ei tyttö kyllä puhunut asiasta koskaan.

uskon että kaikenikäiset, siis myös lapset, voivat aavistaa kuolemansa, mutta ei silleen konkreettisesti, että vois muille sanoa : mä tuun kuolemaan lähiaikoina..
niin, mietin, että mistä tämmöinen vaisto voi oikein tulla, kun ei ole edes sairaudesta kyse..

 
Mistä ketjusta?
Meillä pitkään sairaalassa ollessa lapsi pelkäsi kuolevansa, vaikka sairaus ei ollut "tappavaa" laatua. Mutta jos olisi ollut niin olisin ehkä ajatellut lapsen vaistonneen asian. Sairaala ja itkuiset vanhemmat voivat saada tämän "vaiston" aikaiseksi????
 
mietin joskus samaa
Mutta pelottaa lähinnä silloin kun esim tytär sanoi tuossa yhtenä päivänä, että "kun mä menen pois, niin hankitteko te toisen tytön teille. Ja voisitteko antaa sille nimeksi Aurora?". Useampaan kertaan otti puheeksi siinä asian. Uskon että ihan omiaan höpöttelee, mutta kun kaikenlaiseen kuitenkin tuppaan uskomaan, niin oli pakko kieltää tyttöä mihinkään menemästä. Ja värisytti ne puheet.
 
Tunnollinen lapsi
Alkuperäinen kirjoittaja vaahteramäki:
mun kaveri jäi 12 vuotiaana rattijuopon auton alle ja kuoli. pöytälaatikosta lötyi myöhemmin kirje äidille, jossa oli kuolemaan viittaavaa asiaa esim "kiitos kaikesta, olit ihana äiti". mut ei tyttö kyllä puhunut asiasta koskaan.

uskon että kaikenikäiset, siis myös lapset, voivat aavistaa kuolemansa, mutta ei silleen konkreettisesti, että vois muille sanoa : mä tuun kuolemaan lähiaikoina..
Juu, ja mä kirjoittelin tuollaisia lappuja myös lapsena 'varmuuden vuoksi'...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mietin joskus samaa:
Mutta pelottaa lähinnä silloin kun esim tytär sanoi tuossa yhtenä päivänä, että "kun mä menen pois, niin hankitteko te toisen tytön teille. Ja voisitteko antaa sille nimeksi Aurora?". Useampaan kertaan otti puheeksi siinä asian. Uskon että ihan omiaan höpöttelee, mutta kun kaikenlaiseen kuitenkin tuppaan uskomaan, niin oli pakko kieltää tyttöä mihinkään menemästä. Ja värisytti ne puheet.
Minkä ikäinen tyttösi on? Meillä poika liki 5v ja alkanut puhuun kuolemasta. Kuuluu ikään.
 

Yhteistyössä