Voiko lapsivedet mennä kaupassa??

  • Viestiketjun aloittaja äiti rv 5
  • Ensimmäinen viesti
km
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hui, eli kaupassakin voi mennä.:/

Mut miten toimitaan sitten jos näin käy. Ihmiset varmaan nauraa ympärillä niin kiva siinä pöksyt nilkoissa olla. Kanniskeletteko varahousuja mukana?

Ärsyttää jo valmiiksi tämä odotus..
Jos sulla menee lapsivedet julkisella paikalla ni meinaaksä siinä samantien nykästä housut alas? :eek:
No enkai mä märillä housuilla oo. Pakkohan ne on vaihtaa..
kannattaa ainaki mennä vessaan vaihtamaan :D ja lisäksi se pikkujuttu, että ku ne vedet menee (jos ne menee) niin sitä kyllä valuu sitte niitten housujen vaihdonki jälkeen että ne seuraavatki housut kyllä kastuu takuulla.
 
----------
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hui, eli kaupassakin voi mennä.:/

Mut miten toimitaan sitten jos näin käy. Ihmiset varmaan nauraa ympärillä niin kiva siinä pöksyt nilkoissa olla. Kanniskeletteko varahousuja mukana?

Ärsyttää jo valmiiksi tämä odotus..
Jos sulla menee lapsivedet julkisella paikalla ni meinaaksä siinä samantien nykästä housut alas? :eek:
No enkai mä märillä housuilla oo. Pakkohan ne on vaihtaa..


Nyt mokasit ap, tämä viimeinen kommenttisi paljasti tämän olevan provo :)
 
vieras
No tuskin kukaan ainakaan nauraa. Isosta mahasta voi päätellä että lapsivedet taisi mennä. Ja voihan sen isoon ääneen varmuuden vuoksi huutaa =)
Mä kävin kaupassa vielä 10 tuntia ennen kuin vauva syntyi. Ei mennyt vedet. Supistuksilla alkoi synnytys kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hui, eli kaupassakin voi mennä.:/

Mut miten toimitaan sitten jos näin käy. Ihmiset varmaan nauraa ympärillä niin kiva siinä pöksyt nilkoissa olla. Kanniskeletteko varahousuja mukana?

Ärsyttää jo valmiiksi tämä odotus..
Jos sulla menee lapsivedet julkisella paikalla ni meinaaksä siinä samantien nykästä housut alas? :eek:
No enkai mä märillä housuilla oo. Pakkohan ne on vaihtaa..
No voithan sä odottaa nyt sen verran että pääset edes ulos sieltä kaupasta ennenkun kiskaset ne pöksyt alas. :LOL:
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en taida haluta tätä lasta enää. En todellakaan halua olla koko ajan housut märkänä sit.:/ Ja pelätä kotona..
voithan sä ostaa paketillisen aikuisten teippivaippoja, ne imee kolme litraa nestettä kerralla - varaa tosin tilavat housut, ne ei ole ihan mitään pikku tenoja :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Voihan ne mennä missä vaan. Yleisimmin kuitenkin synnytys kai alkaa supistuksilla.
Ei ole kiirettä mennä heti päätäpahkaa sairaalaan vaikka vedet menisikin. Mulle ainakin annettu neuvolasta ohjeeksi että voi rauhassa hakea kotoa kassin ja mennä synnärille parin tunnin päästä.
Riippuu tilanteesta. Mulla toinen lapsi oli 2 tunnin kuluttua vesien menosta jo mun sylissä :D
No en mä sun tilanteestasi tiedäkään, kunhan kerroin mitä mulle on neuvolassa sanottu.
:)
juu sitä vaan ajan takaa, että neuvolassa ei aina osata antaa täsmäneuvoja. Neuvolan ohjeitten lisäksi kannattaa kuunnella myös itteään :D
tähän täytyy korjata sen verran että jos lapsivesi on vihreää, lapsi on peppu alaspäin ja lapsivesi menee tai jos tuntuu että jotain ylimääräistä(napanuora)luiskahtaa kohdusta niin on hyvä mennä kiireemmin.. nämä kuitenkin melko harvinaisia. Ja totta, neuvolasta ei voi antaa täsmäohjeita kaikkeen. Jokaisen synnytys ja kokemus synnytyksestä on erilainen :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en taida haluta tätä lasta enää. En todellakaan halua olla koko ajan housut märkänä sit.:/ Ja pelätä kotona..
Osta iso paketti suurimpia tenoja tai hanki kroonikkovaippoja, niin pääset välillä ulos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hui, eli kaupassakin voi mennä.:/

Mut miten toimitaan sitten jos näin käy. Ihmiset varmaan nauraa ympärillä niin kiva siinä pöksyt nilkoissa olla. Kanniskeletteko varahousuja mukana?

Ärsyttää jo valmiiksi tämä odotus..
Jos sulla menee lapsivedet julkisella paikalla ni meinaaksä siinä samantien nykästä housut alas? :eek:
No enkai mä märillä housuilla oo. Pakkohan ne on vaihtaa..
Sun kannattaa loppuraskautta ajatellen ostaa ittelle kurahousut ja kunnolliset Nokian kumisaappaat!! Ku lähet ulos ni laitat ne päälle ja laitat kuriksien lahkeen kumppareiden sisälle. Eipähän holahtele lapsvedet lattioille ja pääset kaupasta ulos ilman itses nolaamista :xmas:
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hui, eli kaupassakin voi mennä.:/

Mut miten toimitaan sitten jos näin käy. Ihmiset varmaan nauraa ympärillä niin kiva siinä pöksyt nilkoissa olla. Kanniskeletteko varahousuja mukana?

Ärsyttää jo valmiiksi tämä odotus..
Jos sulla menee lapsivedet julkisella paikalla ni meinaaksä siinä samantien nykästä housut alas? :eek:
No enkai mä märillä housuilla oo. Pakkohan ne on vaihtaa..
Sun kannattaa loppuraskautta ajatellen ostaa ittelle kurahousut ja kunnolliset Nokian kumisaappaat!! Ku lähet ulos ni laitat ne päälle ja laitat kuriksien lahkeen kumppareiden sisälle. Eipähän holahtele lapsvedet lattioille ja pääset kaupasta ulos ilman itses nolaamista :xmas:
vai olisko semmoiset perhokalastushousut vielä paremmat - ei tulis vahingossa saappaan varrestakaan ulos, jos saapas täyttyy?
 
kokeiles tätä
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hui, eli kaupassakin voi mennä.:/

Mut miten toimitaan sitten jos näin käy. Ihmiset varmaan nauraa ympärillä niin kiva siinä pöksyt nilkoissa olla. Kanniskeletteko varahousuja mukana?

Ärsyttää jo valmiiksi tämä odotus..
Jos sulla menee lapsivedet julkisella paikalla ni meinaaksä siinä samantien nykästä housut alas? :eek:
No enkai mä märillä housuilla oo. Pakkohan ne on vaihtaa..
Sun kannattaa loppuraskautta ajatellen ostaa ittelle kurahousut ja kunnolliset Nokian kumisaappaat!! Ku lähet ulos ni laitat ne päälle ja laitat kuriksien lahkeen kumppareiden sisälle. Eipähän holahtele lapsvedet lattioille ja pääset kaupasta ulos ilman itses nolaamista :xmas:
raskausviikoista päätellen voisit kyllä hame päälläkin kulkea ja ilman alkkareita, ei tule ongelmaa housujen kastumisesta :)
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja s:
riippuu kaupasta. ruokakaupassa ei voi hygieniasyistä, mutta esim vaatekaupassa voi ja varmastikin menee, jos on sovituskopissa.
etenkin silloin, kun on juuri sovittamassa niitä kaikkein kalleimpia housuja, joissa ehdottomasti vain kuiva pesu (emmä kyllä tiedä, miksi joku sovittelis viimeisillään raskaana jotain housuja...)
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
vai olisko semmoiset perhokalastushousut vielä paremmat - ei tulis vahingossa saappaan varrestakaan ulos, jos saapas täyttyy?
No iliman muuta, eipä tullu mieleen!! Niisä on sen verran reilu ympäryski että vauvamasuki mahtuu hyvin :D
ja niitä nyt luulis suvustakin joltain mummin veljen kaimalta löytyvän, jos ei mammahousuiksi halua ittelleen ostaa - voihan niitä sitten raskauden jälkeen käyttää kalastukseenkin, jos vaikka innostuu uudesta lajista :D Värivalikoima niissä on kyllä vähän tympeä - taitavat myydä pelkkää vihreetä :/
 
Keittiönoita
Ihan turha mitään perhokalastushousuja hankkia yhtä lapsevdenmenoa varten. Mustaan muovijätesäkkiin leikkaa kaksi 5 cm reiden halkaisijaa pienempää reikää, pukee jätesäkin housuiksi ja täyttää säkin erilaisilla imukykyisillä pyyhkeillä ja muilla tekstiileillä. Narulla sitoo säkin rinnan alta kiinni ja eiku menoksi.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ihan turha mitään perhokalastushousuja hankkia yhtä lapsevdenmenoa varten. Mustaan muovijätesäkkiin leikkaa kaksi 5 cm reiden halkaisijaa pienempää reikää, pukee jätesäkin housuiksi ja täyttää säkin erilaisilla imukykyisillä pyyhkeillä ja muilla tekstiileillä. Narulla sitoo säkin rinnan alta kiinni ja eiku menoksi.
Joo, loistoidea - jätesäkkejähän saa muissakin väreissä, kuin mustana, olen nähnyt ainakin valkoisia, pinkkejä ja semmoisia limenviehreen tapaisia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ihan turha mitään perhokalastushousuja hankkia yhtä lapsevdenmenoa varten. Mustaan muovijätesäkkiin leikkaa kaksi 5 cm reiden halkaisijaa pienempää reikää, pukee jätesäkin housuiksi ja täyttää säkin erilaisilla imukykyisillä pyyhkeillä ja muilla tekstiileillä. Narulla sitoo säkin rinnan alta kiinni ja eiku menoksi.
Niistähän sais sellaset hienot ajanmukaiset haaremihousutki tehtyä :xmas: Ja jalanreikiinhän voi varmistukseksi nykästä parit kierrokset jeesusteippiä ni ei varmasti valskaa!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Niistähän sais sellaset hienot ajanmukaiset haaremihousutki tehtyä :xmas: Ja jalanreikiinhän voi varmistukseksi nykästä parit kierrokset jeesusteippiä ni ei varmasti valskaa!
Jeesusteippi on erinomainen idea.

 
+
ja vaikka ne menisi, niin sen vauvan pää yleensä tukkii sen kohdun suun eli joissain asennoissa kun vauvan pääliikahtaa sitä tulee. eli harvemmin ne kerralla tulle eli siis jotain 2litraa valahtais maahan.
 

Yhteistyössä