voiko lastenklinikalla äiti jäädä yöksi lapsen seuraksi?

  • Viestiketjun aloittaja "nyyti"
  • Ensimmäinen viesti
OYSssa sai ainaki jäädä, jos oli tarvetta..
Siellä oli kaikilla taaperoilla jompi kumpi vanhemmista mukana.. Luulis, että säästää niiltä hoitajiltakin aikaa ja vaivaa, kun vanhemmat huolehtii lapsesta...siis kun eihän tuollasta 2vuotiasta voi vain dumpata yksin sinne huoneeseen, vaan jonkun on pakko olla siinä lähes koko ajan..
 
aapppeee
OYSssa sai ainaki jäädä, jos oli tarvetta..
Siellä oli kaikilla taaperoilla jompi kumpi vanhemmista mukana.. Luulis, että säästää niiltä hoitajiltakin aikaa ja vaivaa, kun vanhemmat huolehtii lapsesta...siis kun eihän tuollasta 2vuotiasta voi vain dumpata yksin sinne huoneeseen, vaan jonkun on pakko olla siinä lähes koko ajan..
joo Oulusa olen ollut sairaalassa lapsen kanssa yötä ja Hyvinkäällä.Mietinkin lastenklinikan käytäntöä..
 
"joo"
Itse olen ollut parikin yötä eri kerroilla lapsen kanssa lastenklinikalla, ja se oli nimenomaan heidän toive, että toinen vanhempi jää yöksi. Lapsi oli kyllä pienempi, 8kk ja 1,5v mutta en näe miksei isommankin kanssa, ja 2v on aika pieni jäämään yksin sairaalaan yöksi, jos ei ole nukutettu nukkuvaksi. Mukavaa nukkumista ohuella muovipäällysteisellä patjalla lattialla se ei kyllä ollut.

Toisella kertaa 2 hengen huoneen toinen potilas oli n.4v lapsi, en tiedä jäikö äiti yöksi, kun kotiuduimme sinä päivänä kun he tulivat, mutta silloin henkilökunta suhtautui aika nihkeästi siihen, että äidin piti päästä kotona käymään esim, kun poika nukkuu päikkäreitä, vaan olisivat halunneet jommankumman vanhemman koko ajaksi lapsen luo. Tämä oli infektio-osastolla parisen vuotta sitten.
 
Meillä poika joutui lastenklinikalle sokerien romahduksen takia 2 vanhana ja sai vanhempi jäädä yöksi. Myöhemmin myös kun tehtiin paastokokeita. Liki kaikilla pienillä oli toinen vanhempi yötä sairaalassa.
 
syöpäläinen harmaana
k5 eli kidurgisella puolella voi jäädä yksi vanhempi yöksi, tosin meille tehtiin kerran poikkeus kun huoneessa ei ollut toista potilasta ja tyttärelleni nousi kuume yli 40 ja pulssi hakkasi 200 joten molemmat saatiin jäädä
 
Helsinki vastaa
teho-osastolla ei (helsinki k9), mutta kyllä esimerkiksi k6 osastolla sai olla yötä. Jos huoneessa muita, patjan sai jonkun neukkarin lattialle.
Soita ja kysy ennakkoon, mille osastolle menee!
 
"nyyti"
[QUOTE="Jepulis";24259646]Soita osastolle ja kysy, ei ole ollenkaan tyhmää.[/QUOTE]

mennään käymään siellä leikkausta edeltävänä päivänä,ehkäpä se silloin selviää..
 
"Jepulis"
[QUOTE="nyyti";24259660]mennään käymään siellä leikkausta edeltävänä päivänä,ehkäpä se silloin selviää..[/QUOTE]

Joo, toki meette, mutta ei ne soittamista pahalla katso. Yleensä sieltä (en nyt kyllä tiedä varmasti juuri tuota K8:n tilanneta) tulee lähempänä leikkausta kotiin yleisinfolappu.

Kivempi asennoitua itse kun tietää, mikä on edessä jo himpun verran ennenkuin edellisenä päivänä.
 

Yhteistyössä