Voiko mielestänne 26v päättää että lapsiluku on täynnä?

  • Viestiketjun aloittaja abc
  • Ensimmäinen viesti
abc
Itse olen sen ikäinen, lapset 3v ja kohta 5v ja toisaalta olisihan sellainen pieni vauva vielä joskus kiva, mutta toisaalta nyt tuntuu vahvasti siltä että ei enää meille vauvaa tule, liian iso vaiva kun nyt alkaa olla lapset jo ihan kivassa iässä, voi kohta matkustella ym niiden kanssa. Ja sitten toisaalta tuntuu että jos ehkä vielä yksi lapsi, joskus,.. aikaa on vielä.. mutta onohan järjetöntä ajatellakaan sellaista kun näissä kahdessakin on nyt ihan riittävästi.
 
Riippuu montako niitä lapsia siinä vaiheessa on. Sulla "vasta" kaksi, ja mahdollsita lapsentekoikää jäljellä n.15 vuotta. Mieli voi muuttua moneen kertaan kun lapset kasvavat ja elämä helpottuu.
:)
 
vieras
En usko. Hedelmällistä ikää ois vielä 15v, joten mieli voi muuttua moneen otteeseen.

Terv. 27v, joka luuli lapsiluvun olevan täynnä vuosi sitten, mutta nyt on neljäs jo tulossa =)
 
mielestäni voi
Minä päätin 27-vuotiaana että lapsiluku on täynnä, kaksi lasta on riittävä määrä, ja pian pääsen sterilisaatioon. :) Toisen lapsen syntymän jälkeen oli vahva tunne, ettei enää lapsia, eikä ole kertaakaan käynyt mielessä että haluaisin vielä lapsen. Päinvastoin.
 
Meille syntyi kolmas lapsi, kun olin 26v ja enää en lapsia halua. Rankkaa on ollut ja on vieläkin, vaikka tuo kuopus on 4v. Kohta opinnot takana ja työelämä edessä. Tarkoitus olikin saada mahdollisimman nopeasti kolme lasta. En jaksaisi enää eikä ole varaakaan.
 
äiti
Itse olen 28v ja yksi lapsi puoli vuotias. Lapsen syntymän jälkeen on koko ajan ollut fiilis ettei yhtään enempää en tie mistä johtuu?lapsi tosi ihana ja helppo vauva.
 
Minä en ymmärrä miksi ihminen ei voisi jotain asiaa elämäänsä koskien päättää. Minä ja mieheni olemme päättäneet että tämä toinen lapsi on meidän viimeinen ja piste. Se ei muuksi tule muuttumaan koska meillä on sitten muita suunnitelmia kuin vauvojen hankkiminen. Tämä oli osaltamme tässä ja sillä selvä. Ja ikää meillä 26 ja 29 vuotta.
 
tuuliviiri
Mä päätin 25-vuotiaana yhden lapsen jälkeen ettei enempää lapsia. Nyt päätin uudestaan 31-vuotiaana toisen lapsen jälkeen, että lapsiluku on tässä. Eli jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin taas 6 vuoden päästä teen päätöksiä samaa asiaa koskien :)
 
alle kolmekymppinen
Minä olen ihan varma. Elämässä on aika päästä eteenpäin ja lasten kanssa kotona olemalla se ei onnistu. Ei jaksa enää aloittaa nollasta kun elämä helpottaa päivä päivältä.

Minä teen tosissani sen mitä teen että silloin kun lapset olivat pieniä, olin heidän kanssaan kotona, ja nyt teen töitä. En todellakaan haluaisi äkkiä vääntää vauvaa ja kipin kapin vanhempainrahakauden jälkeen juosta töihin.

Ja missään uusperhekuviossakaan en missään tapauksessa tahtoisi enää lisää lapsia.
 
kolmen äiti
Tottakai voi. Mä oon aina tiennyt että haluan max. 2-3 lasta. Nyt on kolme ja päätös on pitänyt. Meillä mies meni vasektomiaan, halusi mennä. Ei se ole iästä kiinni, täytyy enemmänkin "tuntea itsensä". Vauva-ajat on ohi, enkä haikaile enää niiden perään ja iltatähtiajatus on ollut mulle aina vieras.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Minä en ymmärrä miksi ihminen ei voisi jotain asiaa elämäänsä koskien päättää. Minä ja mieheni olemme päättäneet että tämä toinen lapsi on meidän viimeinen ja piste. Se ei muuksi tule muuttumaan koska meillä on sitten muita suunnitelmia kuin vauvojen hankkiminen. Tämä oli osaltamme tässä ja sillä selvä. Ja ikää meillä 26 ja 29 vuotta.
No siis voihan sitä päättää. Tai sitten vaan luulla päättävänsä.
Mäkin luulin esikoisen saatuani etten ikimaailmassa halua enää enempää lapsia. Ikinä. Myin kaikki vauvanvaatteetkin heti pois.
Ja nyt sitten raskaana.
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Minä en ymmärrä miksi ihminen ei voisi jotain asiaa elämäänsä koskien päättää. Minä ja mieheni olemme päättäneet että tämä toinen lapsi on meidän viimeinen ja piste. Se ei muuksi tule muuttumaan koska meillä on sitten muita suunnitelmia kuin vauvojen hankkiminen. Tämä oli osaltamme tässä ja sillä selvä. Ja ikää meillä 26 ja 29 vuotta.
No siis voihan sitä päättää. Tai sitten vaan luulla päättävänsä.
Mäkin luulin esikoisen saatuani etten ikimaailmassa halua enää enempää lapsia. Ikinä. Myin kaikki vauvanvaatteetkin heti pois.
Ja nyt sitten raskaana.
Omalta osaltani voin sanoa, että olen ihan 100% varma ettei haluta enää lapsia.
Kyllä sen vaan tietää! En siis ole luonteeltani ikuinen vauvakuumeilija, vaan olen elänyt pikkulapsiajan ja lapset ovat jo koululaisia. Elämä "helpottaa", lapset kasvaa ja sitten on muiden asioiden aika. No more babies ;)
 

Yhteistyössä