Voiko mieliala vaikuttaa alkion kiinnittymiseen?

Minä taas kuulun niihin, jotka eivät usko stressin vaikuttavan näihin asioihin. Ei alkion kiinnittymiseen eikä sikiöön.

On kai mielipidekysymys. Varsinaista faktatietoa mulla ei ole tähän antaa, mutta vetoan siihen, että näillä asioilla on ihka omat hormonit, jotka työskentelevät itsenäisesti.

Ei kenelläkään ihmisellä olis lapsia, jos stressi estäisi raskaaksitulon.
 
Asiasta voin sanoa jotain tietäväni... Eli kyllä se sen verran vaikuttaa että kova stressi heikentää erinäisten hormonien toimintaa eikä naishormonimme kuulu niihin joiden toimintaa se ainakaan edistäisi :(
Tosin ainoastaan masennuksen ollessa kyseessä niin useimmat alan ammattilaiset tunnustavat sen voivan olla syynä lapsettomuuteen...Sekin muutaman asian summa, ei suoraan et masennus on syy lapsettomuuteen... Menipä selittämiseksi!
Uskon kunnon raivoamisen ja itkun toimivan parantavasti-en niinkään säikähtäisi sellaisia tunteita. Luulen sen olevan paha jos jää keräämään niitä pahoja tunteita itseensä...
Tsemppiä kaikille ja nenäliinat käyttöön vaan. Itse en ainakaan ole säästellyt...
:ashamed:
 
Kiitos, Amodini kirjoituksestasi! Olen kyllä aivan samoilla linjoilla kuin sinäkin. En jaksa vaan uskoa tuohon stressin vaikutukseen raskautumisessa. Varsinkin, jos käy syystä tai toisesta lapsettomuushoidoissa, eiköhän se syy raskautumatta jättämiseen ole usein jossain muualla kuin stressissä. Varmaan jokainen stressaa aina jonkin verran, mutta tuskin "normaali" stressaaminen voi olla mikään syy.
 

Yhteistyössä