Voiko mies viedä multa lapset?Ero meneillään siis..

Mies sanoo ottavansa lapset että niitä ei aleta erottaa kun isot haluais jäädä isälleen.Miehen mielestä ne kaikki jää sitten sille,niitä ei eroteta.Eihän se voi noin mennä?Enhän mä yksin voi jäädä kun mussa ei äitinä oo kuitenkaan mitään vikaa? :eek: :'(
 
Mun mielipide on siis se että isot jää isälleen ja pienet muuttaa mun mukana.Kun isot kerta haluaa jäädä isänsä kanssa.Pienin on kuitenkin vasta 1v vauva ja ne joutuis olla päivät hoidossa.Ja mä oon kotona kuitenki..eikö paras oo että pienet jää mulle?Saahan lapset tulla molempien luokse aina kun haluaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:14 valkosuklaakinuski kirjoitti:
lastenvalvoja vissiin tuollaisessa tilanteessa ehdottaa et olisivat vuoroviikoin kummankin luona. mut ei mikään laki sano ettei lapsia voi erottaa.
Ja tuo ei muuten onnistu senkään takia kun isot on koulussa ja mulla muutto toiselle paikkakunnalle. :(
 
sun nyt täytyy vaan saada miehes uskomaan et pienimmän on parasta olla sun luona ja on sen verran pienikin ettei ymmärrä vielä kunnolla sen päälle et sisarukset asuvat muualla. pahempi vauvalle olis joutua susta eroon viikoiksi kun sisaristaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:22 valkosuklaakinuski kirjoitti:
sun nyt täytyy vaan saada miehes uskomaan et pienimmän on parasta olla sun luona ja on sen verran pienikin ettei ymmärrä vielä kunnolla sen päälle et sisarukset asuvat muualla. pahempi vauvalle olis joutua susta eroon viikoiksi kun sisaristaan.
Niin munkin mielestäni. :heart:
 
VIERAS ÄITI
No ei kai se noin voi mennä. Tuntuis ihan kauhealta sun puolesta. Minkä ikäiset lapset sulla on? Oon joskus miettiny itsekin että haluaiskohan lapset jäädä isälleen eron sattuessa, kun isi jaksaa mielenkiintoisen työpäivän päälle olla aina se maltillisempi kasvattaja, kun äitihän se usein perheissä on joka joutuu ne kurjatkin rajat asettamaan kotiintuloista ja puuron syönneistä. Ja isi sitte lehden takaa myhäilee jotain sovittelevaa. Lisäksi meillä palkkapussi on ihan eri kokoinen. Eli isi-kultahan se ne isot jutut (niin kuin pyörät ja tietokoneet hankkii) kun äiti on käyttäny ensin palkkansa maitoon ja vessapaperiin. Eli oon miettiny että kuvitteliskohan meidän lapset että isin kanssa asuminen olis yhtä juhlaa. Löysät säännöt ja rahaa enemmän kuin äidin huushollissa. En tiedä tietysti mikä teillä tilanne.Tuntuu uskomattomalta kuiteski jos se noin menis. Yhteishuoltajuus olis aivan varmasti parempi vaihtoehto. Äiti kuitenkin on aina äiti. Ei se mies sitä voi sanella.
 
Minkä ikäisiä muut lapset ovat? No ei sun tarvi suostua siihen, että kaikki lapset isälleen, jos sulla kuiteskin kaikki asiat ok, niin eihän siihen silloin ole edes mitään syytä! Itse suosittelisin vuoroviikkosysteemiä ykkösvaihtoehtona.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:48 vieras kirjoitti:
Siitä voit olla varma ja huoletta että vauvaasi ei sinusta eroteta ellei sulla joku asia tosi pahasti mätä.
Eli mulla ei oo sitten huolen häivääkään koska oon kunnollinen äiti eikä mitään luurankoja löydy. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:42 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:48 vieras kirjoitti:
Siitä voit olla varma ja huoletta että vauvaasi ei sinusta eroteta ellei sulla joku asia tosi pahasti mätä.
Eli mulla ei oo sitten huolen häivääkään koska oon kunnollinen äiti eikä mitään luurankoja löydy. =)
Ei mitään pelkoa.Ei pientä lasta lähdetä ottaa äitiltä ilman tosi painavia syitä,ei erotilanteessa kun ei muussakaan tapauksessa.Isommista en tiedä jos kerta itse haluavat isälleen,mutta ota yhteyttä johonkin kunnan sosiaalityöntekijään tai lastenvalvojaan niin saat asiasta lisää infoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:51 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:14 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:13 Neuvo kirjoitti:
Ottakaa yhteishuoltajuus. Viikon muksut kummallakin.
Miten mä pystyn olla erossa mun vauvassa aina viikon? :'(
Miten isä pystyy olemaan vauvastaan viikon erossa?
varmaan yhtä hyvin kuin äiti isommistaan.. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:59 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:52 valkosuklaakinuski kirjoitti:
varmaan yhtä hyvin kuin äiti isommistaan.. :/
Se vain ihmetyttää, että miksi eron sattuessa, äitiä pidetään aivan ylivertaisena huoltajana, isään verrattuna?
joo en mä sitä tarkoittanutkaan mut kun äiti nyt vaan mun käsittääkseni sitä suree et kun isommat ovat jo päättäneet jäädä isänsä luokse ja äidille se on ok mut nyt isä haluaisi et pieninkin jäisi ja äiti taas ajatellut et se saa edes pienimmän pitää viikot.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 16:03 valkosuklaakinuski kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:59 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:52 valkosuklaakinuski kirjoitti:
varmaan yhtä hyvin kuin äiti isommistaan.. :/
Se vain ihmetyttää, että miksi eron sattuessa, äitiä pidetään aivan ylivertaisena huoltajana, isään verrattuna?
joo en mä sitä tarkoittanutkaan mut kun äiti nyt vaan mun käsittääkseni sitä suree et kun isommat ovat jo päättäneet jäädä isänsä luokse ja äidille se on ok mut nyt isä haluaisi et pieninkin jäisi ja äiti taas ajatellut et se saa edes pienimmän pitää viikot.
Just näin se on.Ero on muutenkin rankka niin sitten vielä jos mies veisi multa kaikki lapsetkin niin mähän jään täysin yksin enkä mä kestä sitä.Isot haluaa jäädä isälle ja mä kunnioitan niiden omaa toivetta ja ilman muuta saavat jäädä isukille mutta vauva on vielä niin pieni että mä en kestä ajatusta olla hänestä erosta ja vieläpä tietäen että joku perhepvä hoitaja hoitais mun vauvaani kaiket päivät vaikka äitikin olis hoitamassa. :(

Kyllä se on niin että vauva jää minulle,kaikki muut multa saa viedä mutta lastani ei kukaan.Varsinkaan kun olen kuitenkin kunnon äiti.
 
veihei
Lastenvalvoja ei ala ratkomaan riitaisia huoltajuusasioita, joten jos te ette pääse yhteisymmärräkseen, niin asiahan riitautuu ja sitten huoltajuudesta päättää käräjätuomari. Toivottavasti ei niin pitkälle tarvitse mennä. Luin juuri jostain, että käräjäoikeudessakin on alettu suostumaan viikko-viikko tapaamisiin, mikä ennen oli harvinaisuus. Viikko-viikko tapaamiset eivät ole mielestäni lapsen edun mukaista, katsottiin sitä miltä kantilta tahansa.
 

[/quote]

Just näin se on.Ero on muutenkin rankka niin sitten vielä jos mies veisi multa kaikki lapsetkin niin mähän jään täysin yksin enkä mä kestä sitä.Isot haluaa jäädä isälle ja mä kunnioitan niiden omaa toivetta ja ilman muuta saavat jäädä isukille mutta vauva on vielä niin pieni että mä en kestä ajatusta olla hänestä erosta ja vieläpä tietäen että joku perhepvä hoitaja hoitais mun vauvaani kaiket päivät vaikka äitikin olis hoitamassa. :(

Kyllä se on niin että vauva jää minulle,kaikki muut multa saa viedä mutta lastani ei kukaan.Varsinkaan kun olen kuitenkin kunnon äiti.
[/quote]

Joo, kyllä sä saat tietty sen nuorimman lapsesi pitää luonasi. Eihän siinä todellakaan ole MITÄÄN JÄRKEÄ että lapsi roudattais jonkun perhepäivähoitajan luon sun ollessa kotona samaan aikaan...! :eek:
 
Liinuska74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 19:46 veihei kirjoitti:
Viikko-viikko tapaamiset eivät ole mielestäni lapsen edun mukaista, katsottiin sitä miltä kantilta tahansa.
Samaa meinasin kirjoittaa.
Kuvitelkaa itse asuvanne viikko kerrallaan kahdessa paikassa. Se omn aikuisellekin rankkaa, vaikka varmasti tajuaa, että se on joskus pakollista, esim. työn takia. Mutta yleensä silloinkin olisi kysymys omasta valinnasta.
Lapselle on jo hirmuinen muutos ja totutteleminen siinä, että vanhemmat eroaa. Sitten jos vielä pitää alkaa asumaan kahdessa eri paikassa ja muuttaa viikon välein itsestään riippumattomista syistä, joita ei edes pysty ymmärtämään, niin se on liian rankkaa!
 

Yhteistyössä