Voiko mitään tehdä, jos ostaja ei maksa tuotteita, jotka on jo lähetetty?

"vieras"
Mun ystävälle kävi sama juttu, kun hullu meni ja lähetti tavaran ennen rahoja. "Ostajasta" ei kuulunut mitään, vaikka ystävä pommitti viesteillä. Lopulta hän laittoi tekstarin, että jos ei ala kuulua rahoja tai tavaraa takaisin, niin hän ilmoittaa poliisille. Heti sen perään tuli viesti, että rahat on lopussa ja lähettää tavaran takaisin, kuten sitten tekikin.

Eli laittaisin viestin, että jos ei kuulu mitään niin otat yhteyttä poliisiin. Ja jos ei senkään jälkeen kuuluis mitään, niin toteuttaisin uhkauksen.
 
"tiina"
Myin tori.fi:ssä n.25e arvoisen tuotteen, ja pönttö menin lähettämään ennen maksua. Nyt ostajasta ei enää kuulukkaan mitään (jo n.3 vkoa kulunut), voinko tehdä mitään?
Miksi sinä lähetit tuotteet ennen maksua? Minä olen joskus lähettänyt huutistuotteita ennen maksun näkymistä pankkitililläni kun olen ollut sopivasti liikkeellä postin suuntaan, mutta ne ovat kaikki olleet hinnoiltaan sellaisia, että olen ollut valmis menettämään sen summan (10-15 €). Aina pitää varautua pahimpaan kun tuollaisen riskin ottaa. Minä olen kyllä aina saanut rahani.

Se voitko tehdä asialle mitään, riippuu vähän siitä onko sinulla dokumenttia kaupoista eli oletteko tekstailleet tai pistäneet sähköpostia. Jos olette vain soitelleet ja vaikka olisitte tekstailleetkin, mutta toisella on joku prepaid, niin sinulla ei ole näyttöä maksusta sopimisesta. Poliisi ei voi sellaiselle mitään.
 
"hmm"
Itselläkin on joskus käyny noin, tosin aina olen saanut rahat sitten jossain vaiheessa, joskus pitkänkin ajan päästä. Mulla on vaan aika pitkä matka postiin ja kai jotenkin liian suuri luottamus ihmisiin, oon nimittäin samalla postireissulla postittanu semmosiakin, mitä ei ole vielä maksettu. Aika halpoja tuotteita kylläkin, ihan muutaman euron juttuja. Kalliimmista odotan kyllä maksun ensin.
 
"Tiina"
Rikosilmoitus vaan kehiin jos ei rahoja kuulu.
Olen kerran joutunut tekemään ja kumman nopsaan rahat ilmestyi, kun poliisista oli mennyt kirje/kutsu kuulusteluun epäiltynä petoksesta :D Ja sehän se on jos tilaa/ostaa eikä ole rahaa millä maksaa. Näin sanoivat poliisit mulle kun kyselin.
 
hjk
Alkuperäinen kirjoittaja ei enää hyväuskoinen;27639039:
Itse olen myynyt Huutiksessa satoja tuotteita. Kolmasti ole suostunut lähettämään ennen maksua ja kolmasti on jäänyt rahat saamatta...
Aika huonoa tuuria. Itse olen lähettänyt kymmeniä tuotteita ennen maksua ja aina on rahat tullu, tosin joskus vasta pitkän ajan päästä, mutta tulleet kuitenkin.

Huutiksessa on kattonu ostajan palautteet ja jos ne hyviä, niin olen lähettänyt ennen maksuakin joskus. Tosin vasta sen jälkeen, kun ostaja on ottanu edes jotain yhteyttä.
 

Yhteistyössä