Voiko myöhemmin puhjeta lisää allergioita?

  • Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti
äiti04
Kun lapsen olles 1,8v todettiin maitoallergia ja soija-allergia.
Nyt lapsen ollessa 2,5v on taas maha vähän väliä löysällä ja maha kipeä.
Siis aina jonkun 3-6pvä ettei siis varmaan mikään vatsatauti.

Syö tosi huonosti taas ja itkee jonkun verran.
Nirso ruuan suhteen sekin voi olla syy syömättömyyteen.

 
samaa ongelma
kun ensimmäisellä kysyjällä. Meillä maitoherkyyttä, karsin maitotuotteet laktoosittomiksi, oksentelu loppu. Nyt alkannut nä vatsa löysä ja kurkussa pörinää oireet, välillä oksentelee ja paukuttelee urakalla.
Onko maiton kanssa ``käsikädessä`` kulkevaa herkyyttä (olen kuullut että muna?). Itsellä mulla ei ole mitään hajuaakaan miten tollaisia metsästetään. Mitä voisi seuraavaksi ottaa epäiltyjen listalle?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 14:36 samaa ongelma kirjoitti:
kun ensimmäisellä kysyjällä. Meillä maitoherkyyttä, karsin maitotuotteet laktoosittomiksi, oksentelu loppu. Nyt alkannut nä vatsa löysä ja kurkussa pörinää oireet, välillä oksentelee ja paukuttelee urakalla.
Onko maiton kanssa ``käsikädessä`` kulkevaa herkyyttä (olen kuullut että muna?). Itsellä mulla ei ole mitään hajuaakaan miten tollaisia metsästetään. Mitä voisi seuraavaksi ottaa epäiltyjen listalle?
Kokeilepa ensin jättää kokonaan maitotuotteet pois. Laktoosittomat tuotteet ovat laktoosi-intoleransseille tarkoitettuja, kun taas maitoallergikolle nekään eivät sovi.
Olen meidän esikoisen käyttänyt pric-testeissä, joissa minulle sanottiin, että kaikkein varmin allergiannäyttäjä pikkulapsilla on ruokavaliossa tehdyt kokeet. Eli anna jotain tuotetta muutama päivä ja jos tulee oireita, jätä viikoksi pois. Sitten kokeile uudelleen ja jos tulee oireita, on lapsi ko. tuotteelle alleginen. Mahdollisen allergianaiheuttajan metsästyksessä ei auta muu kuin järjestelmällisyys ja lapselle annettujen ruoka-aineiden tarkka seuranta.
 
Siis kaikki maidot pois, ei laktoosia, heraa, kaseiinia, laktalbumiinia, maitoproteiinia, ei mitään mikä on nähnykkään lehmän. Ja myöskin lapsen ruuissa saa olla tarkkana ettei sieltä tule maitoa..
Maitoa on karkeissa, joisakin sipseissä, valmisruuissa, makkaroissa jne.. Eli tarkkana saa olla.
 

Yhteistyössä