Voiko NAN 1 jauheesta tehdä valmista maitoa illalla yösyöttäjä varten?

  • Viestiketjun aloittaja Hoitotäti
  • Ensimmäinen viesti
Hoitotäti
Voiko vajaa 2 kk vauvalle tehdä illalla jo valmista maitoa puloihin yötä varten? Tietty keitän veden ja säilöisin jääkaapissa ja syöttöä ennen lämmittäisin vai pitääkö maito juottaa heti kun sen tekee? Vai voiko edes veden keittää valmiisi keittimeen ja sitten tehdä siitä "kylmästä" keitetystä vedestä yöllä maitoa vai pitääkö sekin olla tuoreeltaa keitettyä?

Anteeksi tyhmät kysymykset, mutta oma esikoinen on vasta vatsassa :) En viitsisi näin pienen asian takia häiritä Äitin ja Iskän parisuhdeiltaa..
 
Älä keitä vedenkeittimessä vaan kattilassa (niin että kiehuu tarpeeksi pitkään) ja laita steriloituun pulloon ja jääkaappiin suljettuna, sitten mittaat jauheen valmiiksi kertakäyttömukiin ja yöllä vaan lämmität veden ja kippaat jauheen joukkoon!

 
minä
No minut varmaan tyrmätään täysin, mutta kaksi tervettä lasta olen kasvattanut, vaikka olen tehnyt maidot valmiiksi illalla jääkaappiin. ELi olen keittänyt veden vedenkeittimellä, sekoittanutkin sen valmiiksi ja laittanut jääkaappiin. Yöllä olen sitten vain lämmittänyt pullon.
 
dorka olet
Alkuperäinen kirjoittaja johan pomppas:
lapsi vajaan 2kk ja nyt jo on hoitaja yön? tarvitaan oikein parisuhdeiltaa?
Ajatella, jotkut hoitaa suhdettaan vaikka on lapsi! Kauheeta... Kyllä kummanki pitäs vaan unohtaa ittensä ja toisensa ja erota sitten kun lapsi on tarpeeks vanha sen kestämään.
 
AP
Alkuperäinen kirjoittaja johan pomppas:
lapsi vajaan 2kk ja nyt jo on hoitaja yön? tarvitaan oikein parisuhdeiltaa?
No, joka perheessä eletään erilailla. Joku sopii toisille ja joku muu tyyli toisille. Pojalla kuitenkin ihan hyvä olla minun kanssa, nähdään muutenkin joka päivä joten hän on ihan tottunut myös minun hoitooni.
En minäkään varmasti jättäisi vieraalle tulevaa lastani, mutta kivahan se on jos on tuttu ja turvallinen hoitaja ja äiti ja iskä voi yhden yön viettää hyvin nukkuen ja viettää laatuaikaa.
On tuo rakas ja saa varmasti hyvää hoitoa täällä, tuleva kummipoika <3

 
vieras
Miksi kirjoitat äidin ja isän isoilla alkukirjaimilla? Eivät äiti ja isä ole erisnimiä, vaan yleisnimiä. Tai sitten jos ovatkin erisnimiä, niin on kyllä erikoiset etunimet...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pampula87:
...niin ja ihanaa että on ihmisiä jotka viitsivät olla tuoreiden vanhempien apuna! ja hyvää harjoitusta sinullekkin ;)

:heart:
PEESAAN!
Vaikka itse en kyllä olis pystynyt antamaan 2kk vauvaa hoitoon, olisin mielelläni kyllä ottanut hoitoapua vaikka kotiin niin että olisin itse saanut nukkua mutta kukin tyylillään!
 
FBI
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
No minut varmaan tyrmätään täysin, mutta kaksi tervettä lasta olen kasvattanut, vaikka olen tehnyt maidot valmiiksi illalla jääkaappiin. ELi olen keittänyt veden vedenkeittimellä, sekoittanutkin sen valmiiksi ja laittanut jääkaappiin. Yöllä olen sitten vain lämmittänyt pullon.
No näin minäkin olen tehnyt :ashamed: Hyi häpeä minä!

 
AP
Alkuperäinen kirjoittaja pampula87:
Alkuperäinen kirjoittaja pampula87:
Alkuperäinen kirjoittaja johan pomppas:
lapsi vajaan 2kk ja nyt jo on hoitaja yön? tarvitaan oikein parisuhdeiltaa?

Ohhoh
:headwall:
...niin ja ihanaa että on ihmisiä jotka viitsivät olla tuoreiden vanhempien apuna! ja hyvää harjoitusta sinullekkin ;)

:heart:
Kiitos :) Olen aina pitänyt lapsista ja mielelläni hoidan. Ja olen varma, että myös minulla on auttajia sitten kun esikoinen syntyy. Vuoroin vieraissa :-D
Ja kyllä todellakin on hyvää harjoitusta, ettei sitten kaikki tule ihan uutena juttuna ja yllätyksenä marraskuussa.

 
heti ammutaan otsaan jos harhaudut
a)kirjoittamaan väärin
b)jätät vauvan yöksi hoitoon
c)vastaan muuhun kun viestiin eli haet ne pienet yksityiskohdat mihin puuttua.

Voimia sinne ja toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat pientä harjotusta tulevaan. Itseänikin aihe kiinnostaa juuri tulevaisuuden varalle! lähden ny laittamaan sitä nappia otsaani :kieh:
 

Yhteistyössä