Voiko nuorena aloitettu seksi..

  • Viestiketjun aloittaja alabama
  • Ensimmäinen viesti
alabama
..vaikuttaa tulevaisuudessa niin,että saattaa ilmetä yhdyntäkipuja?

Minä aloitin ensimmäisen seksisuhteeni 15-vuotiaana ja nyt n.5 vuotta myöhemmin on alkanut yhdyntäkivut..Olen lukenut että kohdunkaulan syövän riskiin sairastua vaikuttaa tuo aikaisin aloitettu seksuaalielämä,mutta voiko sillä olla jotain yhteyttä yhdyntäkipuihin?
Aattelin että jos en silloin 15-vuotiaana ollut vielä fyysisesti valmis niin josko tulikin jotain vaurioita,ehkä?
Minulla siis ollut nyt hieman ongelmia tuon yhdynnän kanssa kun kirpasee aika usein.
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 08:59 johanna kirjoitti:
Onko poissuljettu tulehdukset ym?Ne saattavat aiheuttaa kipua...
Käyn joka vuosi gynellä eikä ole mitään koskaan sanonut vaikka on kattonut sinne ja ottanut papatkin.
 
Mihin kohtaan sua sattuu yhdynnässä? ja minkätyylistä kipua? Kyselen vaan, kun mulla saattais olla ainaki yks vaihtoehto mieles, mistä vois johtua. :/
Mut en kyl sitä usko että seksin aloittaminen nuorella iällä olis syynä.
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 22:23 kirsikka kirjoitti:
Mihin kohtaan sua sattuu yhdynnässä? ja minkätyylistä kipua? Kyselen vaan, kun mulla saattais olla ainaki yks vaihtoehto mieles, mistä vois johtua. :/
Mut en kyl sitä usko että seksin aloittaminen nuorella iällä olis syynä.
Mihin kohtaan?
Emättimen sisälle,en tarkempaan osaa sanoa.Saattaa olla että ekaks ei satu ollenkaan ja sitten yhtäkkiä kirpaseekin kunnolla.Kipu saattaa tuntua myös alamahassa.
 
Ootko synnyttänyt, raskaana? Jos et kumpaakaan, niin yksi mahd, on endometrioosi. Noh, mitäs täällä arvailemaan, kannattaa käydä gynellä.
Kyllä ne ongelmat olis tullut heti sillon 15v jos jotain olis "hajonnut". Aikainen seksin aloittamisikä altistaa kohdunkaulansyövälle, koska sitten ehtii olla useampia kumppaneita ja papilloomaviruksen saamisen tod.näk. kasvaa. Eikä toi 15v niin kovin aikaisin ole...
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2007 klo 14:33 vieras kirjoitti:
Ootko synnyttänyt, raskaana? Jos et kumpaakaan, niin yksi mahd, on endometrioosi. Noh, mitäs täällä arvailemaan, kannattaa käydä gynellä.
Kyllä ne ongelmat olis tullut heti sillon 15v jos jotain olis "hajonnut". Aikainen seksin aloittamisikä altistaa kohdunkaulansyövälle, koska sitten ehtii olla useampia kumppaneita ja papilloomaviruksen saamisen tod.näk. kasvaa. Eikä toi 15v niin kovin aikaisin ole...
1.En ole synnyttänyt
2.Vaiva jatkunut jo pidemmän aikaa joten raskauskaan ei syynä..
 
Mä olen aloittanut 14vuotiaana seurustelun jolloin myös tuli seksi mukaan. Ja minulla todettiin 16 v solu muutoksia ja jouduis silloin käymään poistattaa ne. Nyt ei ole ollut mitään ongelmia ja joka vuos käyn ottaa papan.
Mutta voisko olla että et kostu tarpeeksi silloin yleensä sattuu. Kannattaa kokeilla liukuvoiteella jos se vaikka helpottais.
 
yksi syy vielä lisää ;) itsellä taakseppäin kallistunut kohtu, selviää gynellä/ultrassa, ja tästä syystä kohdunnupukka on joissain asennoissa enemmän törröllään tai esillä :ashamed: ja tuntuu juuri kuin puukoniskulta vatsaan tai "sinne".. asennon vaihtaminen auttaa... kipu tuntuu vähäisenä myös silloin, kun menee liian syvälle, vaikka asento oliskin hyvä. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2007 klo 22:41 vieras kirjoitti:
yksi syy vielä lisää ;) itsellä taakseppäin kallistunut kohtu, selviää gynellä/ultrassa, ja tästä syystä kohdunnupukka on joissain asennoissa enemmän törröllään tai esillä :ashamed: ja tuntuu juuri kuin puukoniskulta vatsaan tai "sinne".. asennon vaihtaminen auttaa... kipu tuntuu vähäisenä myös silloin, kun menee liian syvälle, vaikka asento oliskin hyvä. ;)
Mulla sama juttu ;)
 

Yhteistyössä