Voiko pelkosektion saada jos syynä...

  • Viestiketjun aloittaja "ehkä"
  • Ensimmäinen viesti
"plop"
Itse en äkkiseltään ymmärrä miksi sen takia haluaisit pelkosektion.
Joka tapauksessa on hyvä käydä pelkopolilla juttelemassa. Se parhaimmillaan attaa ymmärtämään miksi ja mikä synnytyksessä pelottaa.
 
vieras2
No voihan tuota pelkopolilla yrittää selittää, mutta kerropa mikä seksuaalinen hyväksikäyttö estää sua synnyttämästä alateitse jos oot kuitenkin siellä alapäässäsi kyennyt lapsentekohommiakin harjoittamaan?

Eri asia jos oot hyväksikäytön seurauksena raskaana.
 
...
Ei kai sillä pelon syyllä niin ole väliä. Käy rohkeasti juttelemassa siellä, niin asia selviää. Jos synnytys pelottaa kohtuuttomasti, niin ihan sama mikä siihen on syynä, jotain asialle on tehtävä.
Äläkä välitä noista selkeästi mielenterveysongelmia omaavien kirjoittajien kommenteista, heillä todennäköisesti on vain itsellä niin kipeitä kokemuksia takana ja vaikeaa elämässä, että haluavat vain tuomita toisia ja purkaa pahaa oloaan muihin.
 
"ap"
haluan sektion siksi koska synnytyksestä johtuvat alapääkivut saavat minut elämään kokemani uudestaan..
Ja haloo hei..ei seksissä alapää satu ja repee niinkuin näissä kahdessa muussa tapauksessa.
 
Ei tiedä
No voihan tuota pelkopolilla yrittää selittää, mutta kerropa mikä seksuaalinen hyväksikäyttö estää sua synnyttämästä alateitse jos oot kuitenkin siellä alapäässäsi kyennyt lapsentekohommiakin harjoittamaan?

Eri asia jos oot hyväksikäytön seurauksena raskaana.
Ihmettelin juuri samaa että jos se lapsi on hyväksikäytöstä huolimatta kyetty normaalisti alulle laittamaan niin mikä siinä synnytyksessä on niin vaikeaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei tiedä;23400115:
Ihmettelin juuri samaa että jos se lapsi on hyväksikäytöstä huolimatta kyetty normaalisti alulle laittamaan niin mikä siinä synnytyksessä on niin vaikeaa.
Eiköhän about jokainen pelkosektioa hakeva ole jollain lailla saanut sen raskauden hoidettua aluilleen...
 
"ap"
no just.. eli automaattisesti jos sua on vuosia hyväksi käytetty lapsena sun pitäisi olla kykenemätön harrastamaan minkään näköistä seksiä??!!?? joopa joo!
Mua ei seksi rakkaan ihmisen kanssa haittaa kun hän ei mua satuta ja mikään seksissä ei satu.. mutta miettikääpä 4 vuotias tyttö ja vanha mies ni mikä siinä mahtaa sattua ja kyllä ne synnytyskivut aikas hyvin vetåä vertoja moiseen.

miksi ihmiset edes viitsivät ajatella moista et jos seksiin pystyy niin pystyy myös synnyttään.. eihän ne oo mitenkään edes sama asia.
 
vieras2
[QUOTE="ap";23400101]haluan sektion siksi koska synnytyksestä johtuvat alapääkivut saavat minut elämään kokemani uudestaan..
Ja haloo hei..ei seksissä alapää satu ja repee niinkuin näissä kahdessa muussa tapauksessa.[/QUOTE]

No kun sen noin muotoilet niin eiköhän se sulle myönnetä, mutta mieti asiaa vielä. Voitte myös tehdä sellaisen synnytyssuunnitelman, että sut lääkitään niin perusteellisesti, ettei paljoa missään tunnu ja kunnon tukihenkilö mukaan niin pääkin kestää. Se, että saisit synnytyksen "normaalisti" järjestettyä voi olla sulle todella voimauttava kokemus ja käännekohta. Voisit jättää menneet taaksesi.

Ei se sektiokaan mitään herkkua ole. On siinäkin melkoinen toipumisensa kun taas hyvin sujuneessa alatiesynnytyksessä ei juuri mitään vaivaa. Itse pelkään kuollakseni, että joudun synnyttämään tämän odottamani lapsen sektiolla.
 
Seksuaalinen hyväksikäyttö nimenomaan on syy, jolla pelkopolin lääkäri suosittelee äidille sectiota synnytystavaksi.
Älä ap ota kuuleviin korviisi näitä ihmettelijöitä, joilla suu käy, vaikka ymmärrys ei riitä. Seksi ja seksuaalinen hyväksikäyttö eivät mitenkään liity toisiinsa!
 
"jääräpää"
[QUOTE="ehkä";23400065]seksuaalinen hyväksikäyttö??[/QUOTE]

Sektion saa ilman sen kummempaa syytä. Tosin jouduin käymään pelkopolilla koko raskauden ajan, mutta sain sektion. Sanoin, että mua ahdistaa ja pelottaa, vaikka todellisuudessa näin ei ollut. Ne siellä hoki, että kyllä minun ajatukset muuttuu raskauden myötä, mutta itse tiesin kokoajan, että en muuta kantaani ja haluan sektion.

Sektio ei ollut niin helppo kuin sen olin kuvitellut.. en saanut sektiota nukutuksessa, vaikka kuinka yritin puhua lääkärille. Lisäksi sektion aikana tuli hieman ongelmia (liiallinen verenhukka yms). Kotiuduttua leikkaushaava ärtyi pahaksi jne. En suostunut imettämään ja siitäkin tuli ongelmia.. kaiken kaikkiaan kokemukset oli todella epämiellyttäviä ja siksi mulla onkin vain yksi lapsi ja enempää en halua.
 
"kätilö"
Totta kai voi saada. Seksuaalisessa traumassa sektio voi olla hyvinkin suositeltava vaihtoehto. Alatiesynnytys voi palauttaa trauman uudelleen mieleen. Rohkeasti puheeksi neuvolassa ja sitä kautta pelkopolille!
 

Yhteistyössä