Voiko posti kadottaa paketin??

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Palautin yhteen nettikauppaan paketillisen vaatteita vaihtoon, kaupasta lupasivat ilmoittaa, kun lähetys on saapunut ja lähettää vaihdettavat tuotteet tilalle. Samalla ilmoittivat, että postin palautukset kestää kauemmin, kuin normaali paketin saapuminen. Nyt viikko aikaa lähetyksestä, eikä oo mtn kuulunut...On mulla toi palautuskuitti tallessa mut ei siinä oo muuta kun mun nimi ja firman nimi, minne palautan...löytyyköhän se paketti tarvittaessa sillä sit..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24868084]Palautin yhteen nettikauppaan paketillisen vaatteita vaihtoon, kaupasta lupasivat ilmoittaa, kun lähetys on saapunut ja lähettää vaihdettavat tuotteet tilalle. Samalla ilmoittivat, että postin palautukset kestää kauemmin, kuin normaali paketin saapuminen. Nyt viikko aikaa lähetyksestä, eikä oo mtn kuulunut...On mulla toi palautuskuitti tallessa mut ei siinä oo muuta kun mun nimi ja firman nimi, minne palautan...löytyyköhän se paketti tarvittaessa sillä sit..[/QUOTE]

Helposti, on voinut tippua lajittelussa liu'un alle tms. ja olla siellä huomaamattomana kunnes kenties siivooja sen jossain välis löytää
 
vieras aloittaja
Ok...no, ehkä mä sit vielä rauhassa oottelen kuitenkin, oon joskus ennenkin palauttanu ko.firmaan, mut kun muista yhtään, kauanko siinä meni aikaa...
Voiko mennä väärään paikkaan, jos siinä on kuitenkin ko.firman se palautustunnus ja munkin eli lähettäjän tiedot näkyvissä..?
 
vieras aloittaja
[QUOTE="vieras";24868178]MILLÄÄN muulla ei ole juuri merkitystä kuin postinumerolla. Se määrittää mihin suuntaan paketti lähtee, sen jälkeen vasta osoite merkkaa jotain.[/QUOE]

Siinähän siis on lähettän osoite ja se palautustunnus aj mun osoitetiedot...oi voi...liki 200e:lla lastenvaatteita :(
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24868178]MILLÄÄN muulla ei ole juuri merkitystä kuin postinumerolla. Se määrittää mihin suuntaan paketti lähtee, sen jälkeen vasta osoite merkkaa jotain.
Siinähän siis on lähettän osoite ja se palautustunnus aj mun osoitetiedot...oi voi...liki 200e:lla lastenvaatteita :([/QUOTE]

Kyllä, mutta ensin se menee sinne minne postinumero sanoo. Jos se on väärin ja lajittelija ei tunnista että tuo paikkakunta ja postinumero ei sovi yhteen vaan osoitteen perusteella paikkakunta on oikein ja postinumero on väärin, silloin se menee väärään paikkaan josta se palautuu sitten jonkin ajan kuluessa joko lähettäjälle jos se on merkattu tai sitten yrittävät sen lähettää paikkakunnan perusteella ja korjaavat postinumeron.

Hukkaan se lopullisesti menee harvoin, jopa piiloon joutuneet paketit useimmiten löytyy ainakin jossain välis.
 
"vieras"
Ja aina on toki mahdollista et sen osoitelappu on revennyt pois tai paketin sisältö on levinnyt matkalla jolloin se menee luultavammin hukkaan.
Lähestulkoon aina H&Mn paketit menettävät osan tuotteistaan, koska ne lähettää pehmeitä vaatteita pahvilaatikossa vain naruilla sidottuna ja sellainen laatikko menee lyttyyn ja sisältö purkautuu ulos ja joutuu luultavammin roskiin jos ei hajonnut paketti satu olemaan siinä hollilla.
 
todellakin voi kadottaa!! nimimerkillä kokemusta on... :( Mulle oli lähetetty joku paketti muutama kk sitten, eikä sitä ole vielä tähänkään päivään mennessä löytynyt eikä posti vastaa mun kyselyihin tai reklamaatioihin muuta kuin " koitamme selvittää".

Myös työni puolesta olen törmännyt moniin moniin postin paketin kadotus tapauksiin... Lisäksi yksi ystäväni joka on postilla töissä, kertoi että jos joku paketti on mennyt rikki postin käsittelyssä ja sieltä tippuu ulos jotain tavaraa saavat työntekijät ottaa sen itselleen...että näin... ja sielä postilla ei todellakaan niitä paketteja käsitellä kovin varoen, joten eiköhän niitä paketteja mene rikki jatkuvasti. :(
 
"vieras"
Lisäksi yksi ystäväni joka on postilla töissä, kertoi että jos joku paketti on mennyt rikki postin käsittelyssä ja sieltä tippuu ulos jotain tavaraa saavat työntekijät ottaa sen itselleen...että näin... ja sielä postilla ei todellakaan niitä paketteja käsitellä kovin varoen, joten eiköhän niitä paketteja mene rikki jatkuvasti. :(
No, työntekijät eivät saa ottaa mitään, sen sijaan ne jotka ovat vähän perustyöntekijöitä yläpuolella, he kenties ottavat. En tiedä, kun en ole nähnyt minne ne ulostulleet kamat menevät, itse luulisin et roskiin.

Ja paketteja ei voi käsitellä varoen, jos on pahvilaatikko joka on pehmeä, se menee taatusti lyttyyyn muiden laatikoiden alla ja silloin sieltä voi purkaantua sisältö ulos. Vaikka siinä olisi että särkyvää ja niitä lasin kuvia, nii niillä ei ole mitään virkaa ellei ne ole virallisia itellan tarroja ja silloinkin se ei saa erilliskäsittelyä ellei se ole lisäoptiona otettu. Sitä vaan ei laiteta pinon alimmaiseksi jos on itellan tarrat.
 
[QUOTE="vieras";24868370]No, työntekijät eivät saa ottaa mitään, sen sijaan ne jotka ovat vähän perustyöntekijöitä yläpuolella, he kenties ottavat. En tiedä, kun en ole nähnyt minne ne ulostulleet kamat menevät, itse luulisin et roskiin.

Ja paketteja ei voi käsitellä varoen, jos on pahvilaatikko joka on pehmeä, se menee taatusti lyttyyyn muiden laatikoiden alla ja silloin sieltä voi purkaantua sisältö ulos. Vaikka siinä olisi että särkyvää ja niitä lasin kuvia, nii niillä ei ole mitään virkaa ellei ne ole virallisia itellan tarroja ja silloinkin se ei saa erilliskäsittelyä ellei se ole lisäoptiona otettu. Sitä vaan ei laiteta pinon alimmaiseksi jos on itellan tarrat.[/QUOTE]

No työntekijä sekin on "joka on perus duunaria ylempänä". :) ystäväni on siis monesti ihmetellyt kun jengi vaan ottaa tavaroita itselleen vaikka näkisivät mistä paketista ne tippuu.. :( Ja itse olen todistanut kuinka postin työntekijät kirjaimellisesti heittelevät paketteja ihan miten sattuu, ilman minkään näköistä varovaisuutta. En vain käsitä mikä järki siinä on... siis työni puolesta näin päivittäin postin kuljettajien "käsittelyä" ja vahvistuksen tälle tavalle olen saanut vielä juurikin tuolta ystävältäni joka myös "postin sisällä" tämän on todistanut... :/
 
"Minna"
Ja sen lisäksi että paketit hukkuu, myös kirjeeet voi hukkua. Juu, tiedän ettei rahaa saa lähettää, mutta arvatkaas hatuttiko kun kummitytölle lähettämäni kortti lahjarahoineen katosi sille tielle! Ärrrrrrrr!
 
"vieras"
Ja itse olen todistanut kuinka postin työntekijät kirjaimellisesti heittelevät paketteja ihan miten sattuu, ilman minkään näköistä varovaisuutta. En vain käsitä mikä järki siinä on... siis työni puolesta näin päivittäin postin kuljettajien "käsittelyä" ja vahvistuksen tälle tavalle olen saanut vielä juurikin tuolta ystävältäni joka myös "postin sisällä" tämän on todistanut... :/
Aina niitä heitellään, harvemmin niitä asetellaan ellei sitten ole kovin painava paketti. Ideana on saada ne mahdollisimman nopsaan itseään rasittamatta pois päiväjärjestyksestä. Tietäähän sen. Mut kun ne on häkeissä tai rullakoissa, niin sellaisena ne viedään toimipaikkaan että ei niitä enää sen jälkeen heitellä.
 
"vieras"
[QUOTE="Minna";24868445]Ja sen lisäksi että paketit hukkuu, myös kirjeeet voi hukkua. Juu, tiedän ettei rahaa saa lähettää, mutta arvatkaas hatuttiko kun kummitytölle lähettämäni kortti lahjarahoineen katosi sille tielle! Ärrrrrrrr![/QUOTE]

On suuri kiusaus tutkia tarkkaan mitä kirjeissä on jos on pienikään mahdollisuus että siellä on rahaa. Siksi rahaa ei saa lähettää käteisenä, ei edes pieniä määriä, koska sen takia tuhansia muita kirjeitä joutuu ojan pohjille ja paperinkeräyksiin.
 
"Minna"
[QUOTE="vieras";24868481]On suuri kiusaus tutkia tarkkaan mitä kirjeissä on jos on pienikään mahdollisuus että siellä on rahaa. Siksi rahaa ei saa lähettää käteisenä, ei edes pieniä määriä, koska sen takia tuhansia muita kirjeitä joutuu ojan pohjille ja paperinkeräyksiin.[/QUOTE]

No mut ajattele, ostin vahvan 2-osaisen, siis taitettavan kortin ihan siksi, ettei läpi millään näe että sisällä on rahaa. Ja silti se kirje katosi. Avaako lajittelijat kaikki kortit?...

Ja siis mitä tarkoitat tuollla että "sen vuoksi tuhansia muita kirjeitä joutuu ojan pohjille". Että tosiaan kirjeitä avataan turhaan?!!
 
"vieras"
[QUOTE="Minna";24868513]Ja siis mitä tarkoitat tuollla että "sen vuoksi tuhansia muita kirjeitä joutuu ojan pohjille". Että tosiaan kirjeitä avataan turhaan?!![/QUOTE]

Ei lajittelijat kenties, koska siellä on muitakin, mutta jakajat. Ei ole kauan kun läheltä löytyi satoja kirjeitä ojasta.
Vain sen takia kun ihmiset lähettää rahaa käteisenä kirjeissä, tuhannet kirjeet joutuu kadoksiin ihan turhaan. Harvemmin kukaan enää rahaa lähettää siten että se näkyy, mutta vanha koira oppii uusia temppuja ja kyllä kait sitä oppii harjaantumaan et minkälaisista kirjeistä kenties voisi rahaa löytyä.
 
Jopas taas joku jaksaa
Me kaikki Itella postin työntekijät ollaan laiskoja varkaita. Ihan vaan siksi jaksetaan herätä, että voidaan iltasella pölliä teidän lastenvaatteita.
 

Yhteistyössä