voiko sukupuolen arvata sykkeestä

tää on näitä uskomuksia, odotan esikkoa ja sykkeet oli 142, olikos se välillä 120-160? pojilla 120-140, tytöillä 140-160?vai miten se meni?
Miten muilla on ollut, onko ollut eroja sykkeissä sukupuolen mukaan? =)
 
Hei

Kävin neuvolassa ja sinne oli saapunut uusi sydänäänten kuuntelulaite, jossa oli digitaalinäyttö numeroina josta vauvan sykkeen pystyi katsomaan... Se oli 120-160 välillä, eli vaihteli kovastikin. Esikoista odottaessani ei sykettä edes minulle sanottu muistakseni, aikaakin siitä jo tosin on 6 vuotta. Minä en siis itse osaa tuohon antaa mitään vastausta onko se totta vai ei, mutta olen sitä itsekin miettinyt että onko sillä jutulla jotain perääkin, että poikasikiöllä sykkeet olisi matalemmalla kun tyttösikiöllä... Esikoiseni oli poika. Saa nähdä nyt kumpi tällä kertaa tulee... Olen tosin menossa 4D-ultraan tässä viikon kuluttua jossa ilmeisesti pitäisi näkyäkin sukupuoli(?), joten sitten saan lisää tietoa :) :heart:
 
Ei tämä tietysti kovin tieteellinen ja pätevä menetelmä vauvan sukupuolen arvaamiseksi ole... Meillä kuitenkin esikoinen on poika, syke odotusaikana aina 130 tuntumassa. Tämä tulokas on ultran mukaan tyttö, nyt syke aina aika tasan 150. Eli meillä tämä teoria näyttäisi pitävän paikkaansa.
 
Mulle terkka sanoi, että alkuun kaikilla vauvoilla on tosi korkeat äänet, mutta loppua kohti sykkeet kertoo aika paljon. Meillä esikoinen on tyttö ja niillä parilla kerralla, kun sykkeet mulle kerrottiin, ne oli 150-160 väliltä. Nyt on poika tulossa, ja sykkeet ovat alun jälkeen olleet aina 140-145.
 
Mulla vaihdellu sikiön syke 130-160..tyttö tulossa. Kaverilla vaihteli 120-160 ja poika tuli. Eli ei voi kun arvata! Mulle moni sanonu että ihan tyttömaha..sekin on niin yksilöllistä..kaverilla oli maha saman mallinen ja tosiaan poika tuli vaikka kaikki tyttömahaksi sanoivat. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 11:56 tuleva mami kirjoitti:
Mulla vaihdellu sikiön syke 130-160..tyttö tulossa. Kaverilla vaihteli 120-160 ja poika tuli. Eli ei voi kun arvata! Mulle moni sanonu että ihan tyttömaha..sekin on niin yksilöllistä..kaverilla oli maha saman mallinen ja tosiaan poika tuli vaikka kaikki tyttömahaksi sanoivat. =)
Toi maha tosiaan riippuu ihan omasta ruumiinrakenteesta, ei sillä oo mitään tekemistä sukupuolen kans. Mulla esikoisesta oli ihan "poikamaha", tuli kaupassa oudotki ihmiset sanomaan että poika tulee. Mutta tyttöhän sieltä tuli niinku mä ite tiesinki, en ultran perusteella vaan siitä kun oli ihan "tyttöolo" =)
 

Yhteistyössä