voiko tämmösen MUSTAN mekon laittaa häihin? tai edes ristiäisiin?

  • Viestiketjun aloittaja arkinen
  • Ensimmäinen viesti
En laittaisi mustaa ns. ilon juhliin. Omakohtaisena kokemuksena tuli "ei-mulla-ole-muutakaan-siksi-pukeuduin-mustaan" -olo, kun kerran kokeilin.

Kirkollisiin juhliin jotain sellaista, mikä peittää olkapäät.

Trikookankainen vaate ei ehkä ole tarpeeksi juhlava.

Vaikka vastasinkin näin, toivon, että menet justiinsa sellaisissa vaatteissa, missä sinulla on hyvä olla ja juhlia :)
 
"anu"
Mitäs sanotte, voiko mustaa laittaa kun se on kunnon arvokas juhlamekko? Mulla olis kaapissa täydellisesti istuva Rilsin pikkumusta, kerran pidetty.. Nyt kesällä olis kahdet häät enkä raaskis paria sataa vaatetukseen laittaa tällä rahatilanteella. Ja kun mulle harvoin löytyy hyvin istuvaa mekkoa halvalla. Aina hintalappu on 150€+.
 
"anu"
No mä mietin, jos vaikka värikkäät (vaikka punainen tai vihreä) korkokengät, laukku ja olkapäille kirkkoon jotain, huivi tms.. Ei tietty pelkkää mustaa.

Aina vaan on niin jyrkät mielipiteet, ei mustaa häihin.. Ehkä mä rohkeasti vaan puen, ellen löydä edullista hyvin istuvaa mekkoa ennen heinäkuuta.
 
"vieras"
Itse lähtisin tossa mekossa lähinnä rannalle tai torille kahville - ei missään nimessä päälle juhliin!!! Trikoo näyttää liian halvalta juhlalliseen tilaisuuteen, joita ovat kyllä häät ja ristiäiset.
 
"vieras"
Etikettivirhe!

MUSTA ei missään nimessä käy häihin! Ihan perus pukeutumissääntö on että häihin ei laiteta mustaa eikä valkoista! Uskomatonta että niin moni tässä ketjussa ei sitä tiedä!
Syyt: Musta on suruväri ja häät on ilon juhla ja valkoisiin pukeutuu vain morsian eikä hänen kanssaan saa kilpailla. Ihan kamala etikettivirhe mennä mustassa tai valkoisessa häihin.

Toiseksi, kyseinen mekko on liian arkinen.
 
"vieras"
Olin viime kesänä häissä, joissa morsiammen siskoilla oli kokomustat mekot, vaikkakin ihan juhlavat sellaiset. No niissä häissä oli monta muutakin etikettivirhettä, mutta tuo kyllä pisti pahasti silmään.

Tuo mekko ei todellakaan sovi mihinkään juhliin.
 

Yhteistyössä