Voiko teille tulla kylään extempore vai pitääkö aina ilmoittaa etukäteen?

  • Viestiketjun aloittaja "meriska"
  • Ensimmäinen viesti
"meriska"
Ja kuinka paljon ennen saapumista täytyy ilmoittaa, edellisenä päivänä vai tuntia ennen vai...?
Kun mun mielestä nykyään ei enää oikein mihinkään voi mennä ellei ilmoita etukäteen, no ehkä johonkin siskon luo tai äidin luo voi mutta ei muualle?
 
Jos meille tulee extempore niin tarjottava tuskin löytyy minkäänlaista.

Muutenki olis kyllä kiva, jos puoltatuntia ennen ilmotettais, että tulossa ollaan. Ei siinä kauppaan ehtis, mutta ehtis sentään vaikka vaatetuksensa tsekata.
 
niosed
no jos sua ei sotkut häiritse, sen verran aikaisemmin, et kerkee tsekata omat vaattensa ja pahimmat roskat veke (puol tuntii),

nipommat saa ilmoittaa viikkoo aikaisemmin, niin siivotaan ennen visiittiä
 
"vieras"
Voi meille tulla, mutta meillä saattaa olla ihan sekaista, saatetaan olla navetassa tai juuri sieltä tulleita ja haistaan paskalle jne. :D Aika paljon ollaan myös pois kotoa ta ulkonai kauempana pihapiirissä tai navetassa niin ettei huomata vaikka joku tulisi pihaan.

Mun mielestä on kaikin puolin mukavinta, jos vierailusta sovitaan edellisenä päivänä tai esimerkiksi iltapäivän vierailusta heti aamulla, niin ehtii suunnitella oman ohjelman niin, että pystyy ottamaan vieraita vastaan niin että ollaan kotona, ei ole mitään tärkeää kesken ja itse on suht siisteissä vaatteissa eikä tukasta löydy heinää... Jos huomaan että joku tulee pihaan ja olen itse esimerkiksi tallilla, voin kyllä mennä hetkeksi juttelemaan, tarjota kahvit (yleensä jemmassa on aina edes joku keksipaketti) jne. vaikka keittiö olisi sekainen ja itse olisin haisevissa tallivaatteissa, mutta ajan kyllä vieraat suht lyhyen ajan jälkeen pois ja sanon, että mulla on nyt töitä kesken ja pitää mennä jatkamaan. Tuollaiset pikavisiitit kyllä piristävät päivää, eikä mua haittaa jos joku tulee noin käymään, mutta on mukavampi silti tavata niin ettei ole kiire minnekään ja mielelläni tarjoan vieraille jotain muutakin kuin pelkkiä kaurakeksejä sekaisessa keittiössä :)
 
"..."
mä kyl toivon et ihmiset ilmottais edes 5min ennen kun tulee.. ehtii tosiaan vähän varautuun siihen että joku on tulossa :D mutta ei meille kyllä yleensä ketään tuukkaan ihan tosta noin vaan ilmottamatta, kun meillä on vauva.. :) yleensä kaikki soittaa vähän ennen kun tulee, että kuinka hiljaa tarttee tulla sisälle :D ja se on ihan hyvä niin :)
 
3 lasta
Riippuu tulijasta ;)
Hyvät ystävät ja mun vanhemmat voivat paukata ovesta sisään kska vaan, muutama tuttavaperhe voisi ilmoittaa tulostaan ainakin päivää aiemmin. Anoppia ja appiukkoa en haluais ottaa vastaan extempore, sillä anoppi on sellainen tip-top-ihminen, että haluan paikkojen olevan kunnossa ennen hänen saapumistaan :D
 
[QUOTE="meriska";26257262]Ja kuinka paljon ennen saapumista täytyy ilmoittaa, edellisenä päivänä vai tuntia ennen vai...?
Kun mun mielestä nykyään ei enää oikein mihinkään voi mennä ellei ilmoita etukäteen, no ehkä johonkin siskon luo tai äidin luo voi mutta ei muualle?[/QUOTE]

Meille saa tulla ilmoittamatta.
Ja aika usein tullaankin.

:)
 
Riippuu vähän kestosta. Siis jos meinaa tulla oikeesti vaan "kylään", eli siis vaikka vaan kahville niin riittää kun ilmottaa varttia aikasemmin. Jos ei ilmota niin en edes vaivaudu avaamaan ovea ihan henk.koht syistä :p
Jos taas meinaa tulla vaikka viikonlopuksi tms jostain pidemmältä niin kyllä siitä on sovittava vähintään muutamaa päivää ennen :)
 
"yyhoo"
Voi tulla mutta en välttämättä ole aina kotona.
Peesi tälle. Eli kannattaa ainakin ennen kun kotoa lähtee, niin soittaa, että ollaan kotona. :D Muuten mun puolesta saa tulla extemporekin, mutta tarjoilut voi olla köyhänlaiset ja kämppäkin voi joskus olla sen näköinen, kun ei olis ikinä siivottu... Mutta jos ei nuo lelut häiritse, niin senkus tulee vaan. Aika hyvin tutut kyllä jo tietääkin, että kannattaa soitella hyvissä ajoin ennen kun tulee, mutta porukat tulee ja menee yleensä todellakin extempore ilmoittamatta.
 
"vieras"
Aika lyhyellä varoitusajalla voi tulla käymään. Tykkään siivoilla pois näkösältä pahimmat sotkut :)

10 - 15 min riittää. Yleensä siistin keittiön tai vessan tai imuroin olkkarin maton, jotta itellä on kivempi olla. Sitten laitan kahvin tulemaan :)
 
Meillä on yks ystäväpariskunta jotka saattaa koska vaan pölähtää yhdessä tai erikseen meille ja kettu että se on raivostuttavaa :kieh:
Mä kuljen usein kotona puolialasti, saatan tulla töistä ja riisua housut ja kaatua sohvalle, kiva sit kun oon siinä tilassa ja joku talsii ovista sisään kun saluunaan :kieh:

Mä vihaan kaikenlaista passaamista ja emännöimistä, synttärit, nimpparit, kaikki on yhtä pakkopullaa, mun sisäinen kestitsijä on jääny jonnekin jemmaan kun ei oo vielä tähän ikään näkyny....
Mä vihaan laittaa pöytää koreeks ja keitellä ihmisille kahvia :ashamed:

Että mielellään hyvissä ajoin sovitaan tulemisista..

En kuitenkaan ole siis epäsosiaalinen, mutta mun koti on mun koti ja mä voin olla alasti, voin olla saunassa, voin olla harrastamassa seksiä, voin haluta olla rauhassa.....
Sit kyllä oon ihan sosiaalinen jos tullaan sovitusti, enkä pitkinhampain täällä paisko pullia pöytään :D

Onneks lähipiiri mut tuntee niin hyvin et eivät paukkaa meille kun kotiinsa -paitsi tuo yks pariskunta :xmas:
 
Meeri Mehiläinen
Meille ei päästetä sisään jos paukataan ilmottamatta. Puhelimet on keksitty ja voi sopia ajan. Nyt joku takertuu siihen, että pitää oikein aika sopia. Niin pitääkin. Meillä on omia menoja, harrastuksia jne. Ei tänne tulla kuin hollitupaan. :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukaa hyvän näkönen;26257476:
Ei. Mun mielestä on kohteliasta kysyä onko ok, että tulee käymään. Se että olen kotona ei tarkoita sitä että meille voi tulla.
Sama juttu. Teen töitä kotoa käsin eikä mulla ole työaikaa, joten jos extempore joku meinaa tulla, voi joutua tyytymään siihen, että käännytän ovelta pois.
 

Yhteistyössä