voiko tulla raskaaksi???

voit tulla tai oot jo voinut tulla raskaaksi vaikkei menkkoja alkaisikaan.tiedän ihmisiä joilla useita vuosia ilman menkkoja, kun alkaneet oottaan ennen kuin menkat alkaneet synnytyksen jälkeen. sitä en ossaa sanoa alkaako helpommin vai miten oottaan kun ei ole alakanut...kantsii tehä testejä aina välillä niin pysyy mukana :)
 
Minna-H
Joo, tottakai voi tulla. Munasoluhan voi hedelmöittyä pari viikkoa ennen menkkojen alkamista joten voit tulla raskaaksi vaikkei olisi vielä alkanut. Tosin menkathan voivat alkaa vasta vuosi synnytyksen jälkeen. Itsekin olin huolissani esikoisen jälkeen kun oli mennyt jo puoli vuotta synnytyksestä. Pakko oli ostaa raskaustesti ja negatiivinenhan se oli. Molempien tyttöjen jälkeen meni yli 8kk ennenkuin alkoi ja nyt kuopus on 7,5kk eikä vielä ole alkanut. Joten osta se testi ja huolehdi hyvin ehkäisystä jos et halua vielä uutta vauvaa.
 
mä tulin raskaaksi kun vauva oli puolivuotias, vaikka oli täysimetyksellä ja maitoa riitti riesaksi asti... yllätyshän se oli, kun ajatteli että aikaisintaan sitten alkavat kuukautiset kun on kiinteät aloitettu mutta hyvä tämä on näinkin.
 
toinen tulossa
täällä on yksi joka on raskaana eikä kuukautisia tullut edelliusen synnytyksen jälkeen.. tein raskaustestejä aina välillä, monta negatiivista tuli, mutta vaikka testit näyttivätkin negatiivista raskaana olin ollut jo silloin.. oli nimittäin yllätys kuinka pitkällä mentiin.
 
mä luotin siihen ku neuvolasta sanottiin, että jos edellinen lapsi on alle ½ vuotta, menkkoja ei kuulu ja vauva on täysimetyksellä, on 2% mahdollisuus tulla raskaaksi. mietittii että niin pieni mahdollisuus, ettei tässä mitään ehkäisyä tarvita. ehdin alottaa minipillerit, ja kaikki edellä mainitut kriteerit täyttyivät, mutta kuinkas kävikään 2kk synnytyksestä olin taas raskaana. minäkö helposti sikiävää sorttia? :whistle:
 

Yhteistyössä