voikohan pissatulehduksen takia mennä ensiapuun ??

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
niin epäilen että olis tulehdus.... kauhee paineen tunne ja pissattaa koko ajan.... mulla ei siis ole ollut ikinä pissatulehdusta... vai olisko vaan ja menis sit maanantaina...
 
"natunen"
eikö spidä juoda jotain hapanta,puolukka- ja karpalomehuja,ja muutenkin juoda paljon...muuta en osaa sanoa.kai voit soittaa lääkäriin ja kysellä? päivystykseen ehkä voi mennä mutta ei nyt ihan ensiapuun kuitenkaan.
 
"sondersson"
Ite oon ootellu sen kans pari päivää ja onkin menny sitten itsestään ohi. Juot vaan paljon, jotain hapanta ja sokeritonta. Ite litkin etikkavettä vaikka se on ihan hemmetin pahaa. Koita olla syömättä sokeria, viljaa ja hiivaa tulehduksen ajan.
 
"joskus"
Olen käynyt terveyskeskuspäivystyksessä jos oireet ovat olleet hankalia (kova kirvely ja jomotus), muuten olen odottanut viikonlopun yli ja koittanut juoda paljon. Ei siihen välttämättä tarvita edes lääkäriä, joissain paikoissa voi antaa pissanäytteen ja sairaanhoitaja sitten katsoo tuloksen tarvitaanko lääkärin kirjoittama lääkekuuri vai ei.
 
"joskus"
[QUOTE="...";24646789]siis meillä on päivystys ensiavussa viikonloppuisin.... no täytyy varmaan yrittää juoda paljon jos selviäis viikonlopun....[/QUOTE]

No se on teille sitten normaali päivystys, teidän terveyskeskuspäivystys. Kukaan ei kiellä soittamasta sinne ja kysymästä miten kannattaa toimia.
 
Mä menen välittömästi lääkäriin jos tulee pissatulehduksen oireita eikä välitön juomisen lisääminen ole auttanut. Käytännössä se selviää muutomassa tunnissa mun kohdallani onko aihetta lähteä lääkäriin vai ei.
Useimiten oireet menee ohi itsellään jos ehtii alkaa juomaan tarpeeksi ajoissa (eli käytännössä ensimmäisen ennakoivan oireen ilmestyttyä), mutta siinä vaiheessa kun pitää ravata pissalla jo useamin ei juomisesta yleensä ole mitään hyötyä enää (paitsi että pissaaminen on helpompaa).
Ja mun kohdallani nuo tulehdukset pahenee nopeasti, mutta läääkekuurin alettua oireet helpottaakin nopeasti.

en mä ainakaan maanantaihin jäisi odottamaan. Voithan sä koettaa jos runsas juominen auttaa, mutta jos oireet pahenee tai ei mee ohitse, niin menisin päivystykseen.
 
"vieras"
[QUOTE="...";24646789]siis meillä on päivystys ensiavussa viikonloppuisin.... no täytyy varmaan yrittää juoda paljon jos selviäis viikonlopun....[/QUOTE]
No et tietystikään odota. Tämä on taas sitä, että kun puhutaan, että ei saisi turhaan mennä päivystykseen, niin sitten ne ylitunnolliset ketkä sitä oikeasti tarvitsisivat, jättävät menemättä.
 
"vieras"
no oikeasti sun tarttis saada viljely, koska virtsatulehdusta aiheuttaa moni eri bakteeri - jotka vaatii tietty eri antibiootin.

Eli vähän sama vaikka menisit vasta maanantaina, labra ei kai oo vkonloppuna auki.
 

Yhteistyössä