Voileipäkakkujen taitajat

Pyytäisin vinkkejävoileipäkakun tekoon ja parhaimmat ohjeemme hyvään voileipäkakkuun :flower:

Mikä on parasta leipää käyttää em.? Mistä löytää valmiiksi leikattuja vuokaleipiä? Toki varmaan voi tehdä esim. tavallisesta paahtoleivästäkin tms?

Kaunis kiitos etukäteen :heart:
 
vieras
Voi tehdä paahtoleivästä ja tummaksi käy esim perunalimppusiivut. Valmiitakin (vaaleita) kakkusiivuja on ihan leipähyllystä löytyy. Mun täytteissä on kinkkua, paprikaa, juustoa, suolakurkkua. Yhteen tai kaikki erikseen pienenä silppuna ja sidosaineeksi majoneesia hiukan. Mausteeksi esim ruohosipuli, persilja,pippuri. Kalaisaan savukalaa, katkarapuja. Kuorrutus sulatejuustoa, koristeet täytteen mukaan. Kostutus liha/kalaliemi.
 
vieras
Tilaamalla ainakin saa vaakaviipaleita,onnistuu kun kaupassa pyydät,ovat vaan aika kalliita mun mielestä.Ite käytän reilu leipää,leikkaan vaan reunat pois.
No esin kinkkutäytteeseen laitan:palvikinkkua,paprikaa,sinappia ja jotain tuorejuustoa (sipuli,pippuri...) ja ohennan cremefraichella sopivaksi (kaikki aineet vaan tehosekoittimeen ja mössöksi) ,sit maksapasteijaa johon sekoitan kurkkusalaattia.
Kalatäytteeseen:lämmin savukalaa( lohi,pallas,makrillia), tilliä, ja taas tuorejuustoa maun mukaan + cremefraichea.Toiseksi täytteeksi vaikka ihan vaan munavoita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tilaamalla ainakin saa vaakaviipaleita,onnistuu kun kaupassa pyydät,ovat vaan aika kalliita mun mielestä.Ite käytän reilu leipää,leikkaan vaan reunat pois.
No esin kinkkutäytteeseen laitan:palvikinkkua,paprikaa,sinappia ja jotain tuorejuustoa (sipuli,pippuri...) ja ohennan cremefraichella sopivaksi (kaikki aineet vaan tehosekoittimeen ja mössöksi) ,sit maksapasteijaa johon sekoitan kurkkusalaattia.
Kalatäytteeseen:lämmin savukalaa( lohi,pallas,makrillia), tilliä, ja taas tuorejuustoa maun mukaan + cremefraichea.Toiseksi täytteeksi vaikka ihan vaan munavoita.
Jatkan :) Kuorrutan useimmiten valmiilla pirkan kevytmajoneesilla tai sit majoneesin ja sulatejuuston sekoituksella.Ja tietty kostutukseen liha/kalaliemi fondista tehtynä
 
Voileipäkakku lohesta

24 viipaletta isoja paahtoleipiä
reilu 1/2 l kala- tai kasvislientä

täyte 1:
350 g lämminsavulohta
200 g creme fraichea
1/2 punainen paprika pieneksi silputtuna
Santa Marian lime-pippuria myllystä

täyte 2:
200 g ruohosipulituorejuustoa
200 g creme fraichea
tilliä silppuna
Santa Marian lime-pippuria myllystä

Pinnalle:
200 g katkaraputuorejuustoa
120 g smetanaa
150-300 g graavilohta
herneenversoja
puolikas tuorekurkku pieneksi kuutioituna
1/2 punainen paprika pieneksi kuutioituna
sitruunaa

Poista leivistä kuoret.
Sekoita ruodoista putsattu lämminsavulohi, creme fraiche, paprika ja lime-pippuri tasaiseksi tahnaksi.

Sekoita toinen tahna ruohosipulituorejuustosta, creme fraichesta, tillistä ja lime-pippurista.

Laita leivät tarjoiluvadille siten, että kaksi leipäviipaletta on vierekkäin, kolme perätysten, kostuta ja levitä päälle täytettä. Nosta päälle toinen leipäkerros, kostuta ja levitä täyte. Tee näin, kunnes kaikki leivät ja täytteet on käytetty.

Anna vetäytyä yön yli jääkaapissa.
Siisti reunoja tarvittaessa.

Sekoita pinnalle tuleva katkaraputuorejuusto ja smetana tasaiseksi, levitä seos voileipäkakun pinnalle ja reunoille.

Koristele graavilohella, kurkkukuutioilla, paprikakuutioilla, herneenversoilla ja sitruunalla.

--------------------------------------------------------------

Itse tein tuolla ohjeella elämäni ensimmäisen voileipäkakun ja onnistui tosi hyvin. Oli helppo tehdä ja vieraat tykkäsivät kovasti. On Hellapoliisin sivuilta kopioitu.

=)

http://www.hellapoliisi.fi/reseptit/reseptit/voileipakakut.php
 
voi olla että vielä löytyy:

Hae keskusteluista hakusanalla voileipäkakut tai voileipäkakku ja valitse listasta joko mitäs nyt tai ruokavinkit
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
voi olla että vielä löytyy:

Hae keskusteluista hakusanalla voileipäkakut tai voileipäkakku ja valitse listasta joko mitäs nyt tai ruokavinkit
Juu, noin löytyy kyllä :) Kaipaan kuitenkin vinkkejä niiltä, jotka ovat tehneet voileipäkakkuja ja syöneetki niitä. Vaikka millonpa voileipäkakku ei olis hyvää :D
 
qaz
Tässä on paras ohje, mitä olen löytänyt. Kun jätät pilkkomatta suosiolla ja laitat ainekset yleiskoneeseen leikkuterän alle, niin saat valmista reilussa vartissa. Paras, mitä löytyy.

http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=2157&rname=kreikkalainen_voileip%C3%84kakku
 
lohikakkumaestro
Olen laittanut vuorotellen vaaleita ja tummia paahtoleipiä. Reunat leikattu pois.. Menee kyllä hukkaan paljon leipää ellei paista salaattiin tai tee jotain fondyeta tai pappilen hätävaraa tai mikä se joku on??
 

Yhteistyössä