Voimat vähissä, mistä lisää?

Taas vaihteeksi tällainen päivä, ettei jaksais mitään, ei huvita, ei kehtaa, ei saa mitään aikaiseksi. Hoidan pojan 1v. 5kk tänään yksin eikä millään jaksais leikkiä ja touhuta lapsen kanssa. Aamupäivällä käytiin ulkoilemassa ja pihalla puuhailemassa, mutta sekin tuntui NIIN TYLSÄLTÄ seistä kahdestaan pojan kanssa ulkona ja kävellä perässä, kun ei ole ketään aikuista juttuseuraa. Sisällä poika vaan sotkee ja tyhjentää paikkoja, hirveä virta ja touhu päällä ja äiti ei jaksais kuin sohvalla maata zombiena!

Kun ei innosta niin ei! Välillä tää lapsen kanssa kotona oleminen tuntuu niin tylsältä ja ahdistavalta. Vaikka poika on mitä suloisin ja ihanin. Onneksi näitä tylsiä päiviä ei nyt niin kamalasti ole, mutta tänään ahdistaa kyllä oikein urakalla. Ja taas poika kiipeää pöydälle, voi h......!!!! Ei kun perään. Miten muut jaksatte? Tänään en vain jaksa olla positiivinen ja optimistinen!

Ei tässä muuta tällä kertaa, kiitos kun sain purkautua!!!!!
 
minä olin tytön kanssa koko viime viikon yksin kotona ja vielä SISÄLLÄ kun tyttö oli kipeenä! Ma-ti oli neidillä kuumetta, keuhkoputken tulehdus. Ke piti olla kuumeeton päivä vielä kotona ja torstaina mentiin uudestaan lääkäriin kun yskä ei helpottanut millään. ja loppuviikko vielä huilattiin kotona. Välillä vaan käytiin kääntymässä ulkona kun oli jo pakko saada happea! Asun kaksin tytön kanssa, viikonlopuksi onneksi isänsä otti tytön että sain huilata! Mutta kyllä oli pinna NIIN kireellä viikolla että usko meinasi loppua! Meilläkin alkaa neiti olla siinä iässä (1v 7kk) että kiipeilee joka paikkaan ja kaikki pahat tehdään, varmaan sekin on sitä lapsen tylsistymistä ym. kun ei oikeen tekemistä oo ja ulos ei kipeenä voi mennä. Nyt on sitten kauhea ikävä likkaa ja oikeen ootan että hän tulee kotiin! Jostain sitä vaan kummasti saa voimia jatkaa eteenpäin ja parempi päivä on eessä päin ihan varmasti! =)
 
Mulla mies on reissutöissä ja poissa kymmenisen päivää kerrallaan. Aluksi on kauhea ikäväkin ja pojan kanssa takkusi koko ajan. Muutaman päivän päästä löydettiin taas rytmi kaksin. Tosi väsyttävää vaan hoitaa kaikki siivoukset, ruuanlaitot, kauppareissut jne. itekseen. Joo, tiedän, olen vielä onnellisessa asemassa kun on se toinen edes olemassa.

Mua auttoi jaksamaan Mll:n perhekahvila, srk:n perhekerho ja muutamat äitikaverit. Tunsin kovasti halua jakaa vastuuta lapsen hoidosta jonkun kanssa. Nyt olen mennyt töihin ja hoitovastuu mun ja miehen välillä tasoittunut. Hoitaa siis enemmän poikaa vapaavuoroillaan.

Väsymyksestä kyllä puhuin monelle, mutta tuntuu että se ymmärrettiin joskus väärin eli siksi etten välittäisi lapsestani tai haluaisin pakoilla vastuuta. Joskus törmäsin myös siihen, että "hyvä äiti hoitaa lasta 3-vuotiaaksi kotona", (vaikka hampaat irvessä). En ymmärrä mitä hyvää siitä sitten kenellekään koituu, lapselle, äidille tai parisuhteelle?

Siis suosittelisin etsimään sellaista äitiryhmää, jossa saa ihan oikeasti olla väsynyt ja jossa ei tuomita siitä. Täällä Mll:llä on sellainen.
 
Ihana ketju! Meillä juuri samanlainen tilanne, kun teillä Minttumaaria! Päivät lapsen (1.4kk) kanssa ajankuluttamista ja ohjelmankeksimistä, välillä myös tosi ahdistavia. Meillä kanssa virtaa ja vauhtia riittää ja lapsi varmaan tylsistyykin äitin kanssa kotona. Nyt kun on yhdet päikkäritkin vaan, niin kulutettavaa aikaa on paljon. Ennen päikkäreitäkin saattaa mennä 5 tuntia. Eipä sitä oikein tuossa olohuoneen matolla viitsi viittä tuntia leikkiä. Tuossa ulkonaolossakaan ei niin kovin kauaa mene aikaa ja näin pienen kanssa on muutenkin vähän vaikea tehdä mitään "järkevää". Meillä myös lapsi kyllästyy tosi äkkiä ja kiipeilee ja tekee kaikkea muuta kiellettyä, kun on tylsää ja että saa varmimmin äidin huomion. Kuvioissa myös kiukkuaminen, eilenkin teatraalisesti raivottiin, kun äiti taputtii käsiään väärin :LOL: ... Pyrin järkkäämään aina jotain ohjelmaa aamupäiviksi, kavereiden tapaamista, kauppaa, jne. Mutta jos ilta on kulutettavana myös, niinkuin tänäänkin, niin alkaa täälläkin ideat ja jaksaminen loppua! Tsemppiä!
 
Piti vielä lisätä että laitan palapelit, palikat, legot yms. aina kaappiin käytön jälkeen. Seuraavana päivänä kun ne ottaa sieltä yks lelu kerrallaan esiin niin niitten kanssa 1,5vuotiaan hetki taas kuluu. Muita leluja on toki hänen omassa lelukorissaan koko ajan. Ja joka ilta kylvetään..
 

Yhteistyössä