Voinko antaa lapseni pois? En jaksa enää

  • Viestiketjun aloittaja Kinna
  • Ensimmäinen viesti
Kinna
Olen 42-vuotias, lapsi sai hedelmöityshoidoilla alkunsa. Miehen takia ei onnistunut luonnollisesti.
En tiennyt tämän olevan näin rankkaa. Mies auttaa paljon mutta voimat eivät riitä. Emme kestä, joten vakavasti harkitsemme pois antamista. :(
 
Kivas
Tottakai voit. Vauvallesi löytyy varmasti hyvä ja huolehtiva koti, jossa saa osakseen hoivaa ja rakkautta. Sain itse lapseni 20 ja 21 ikäisenä, jäin hetimmiten yh:ksi. Olin tuolloin täysin valmis antamaan lapset pois, olin niin uupunut. Onneksi kuitenkin sinnittelin. Nyt minulla kaksi aivan ihanaa ja rakasta koululaista joiden kanssa puuhailisin juuri niin paljon kun vaan jaksavat äitiään.

Nyt on ihanaa, mutta vielä enemmän odotan sitä kun tulevat joskus perheineen sunnuntailounaille :)

Vauvavuosi on rankka. Joskaan vauvasta luopuminenkaan ei helppoa ole. Ajatukset lapsesta seuraavat sinua lopun elämääsi. Mitä jos vauva ei voikaan hyvin uudessa kodissa? Nämä pohdinnat sai minut jaksamaan ja kavsattamaan itse lapseni reippaiksi koululaisiksi. Saa nähdä miten teini-iässä käy :D
 
hakekaa apua
Varatkaa aika perheneuvolaan, pyytäkää neuvolan perhetyöntekijä avuksi, järjestäkää myös omaa ja yhteistä aikaa. Vauvavuosi menee nopeasti, samoin pikkulapsiaika. Jokainen tuntee väsymystä ja riittämättömyyttä jossain vaiheessa, ei siksi kannata antaa omaa lastaan pois.
 
Kinna
Vauva on 3 kk. Mies sairastui, joten hoidan molempia. Lopullista päätöstä emme ole tehneet mutta apua tarvitsemme. Sairastun muuten itsekin ja vauvalle se ei ole hyvä asia.
 
Jos kirjoittaisit viestiä omalla tunnuksella niin sinua pystyttäisiin auttamaan. Soita Maanantaina heti neuvolaan ja kerro tarkaan miltä tuntuu. Toinen asia joka tulee mieleen pakkaa omat ja vauvan tavarat ja soita turvakotiin. Ehkä voistte vauvan kanssa mennä sinne pahemman yli. Siellä on henkiläkunta joka pystyy sinua auttamaan vauvan kanssa. Miehesi on aikuinen ja pystyy varmasti hoitamaan itsensä. Mikäli sairaus on todella vakava voisitte vaatia, että miehesi jää sairaalahoitoon!! Tilaa hänelle ambulanssi niin pääsee edes viikonlopuksi sairaalaan ja sinä saat jäädä vauvan kanssa kotiin.

Et voi pistää miestäsi vauvan edelle! Vauva on kaikki kaikessa! Jos olisin vastaavassa tilanteessa en ikinä vosi harkita oman lapsen pois antamista. Sydän pakahtuisi surusta! Onhan sinulla jotain ystäviä ja tuuttuja tai edes naapureita jolta voisit pyytää apua. Silloin saisit nukuttua hiukan.

JOS TÄMÄ ON PROVO NIIN ON ERITTÄIN IKÄVÄ SELLAINEN:
 

Yhteistyössä