Voinko saada keisarileikkauksen jos en halua enää itse synnyttää? :)

Peyote
Niin no siinä leikataan vatsanpeitteet auki ja sitten tulee verta alapäästä ja siitä haavasta ja sen jälkeen on kipeämpi kuin alatiesynnytyksen. Siinä on paljon isommat tulehdusriskit sitten.
 
auts :/ oikeasti minua pelottaa sekä ja että :D, mulla 5kg vauvan jälkeen jäi niin isot traumat etten oikeasti pystyy yhtäkään tuntu ponnista pelkojen takia ja myös pelottaa leikkaus samalla, huoh... en halua koko raskaus että olisi vain pelko ajatuksissa
 
"viirus"
auts :/ oikeasti minua pelottaa sekä ja että :D, mulla 5kg vauvan jälkeen jäi niin isot traumat etten oikeasti pystyy yhtäkään tuntu ponnista pelkojen takia ja myös pelottaa leikkaus samalla, huoh... en halua koko raskaus että olisi vain pelko ajatuksissa
Sen takia kannattaakin käydä pelkopolilla, älä lue tai kuuntele mitään pelotteluja..aika asiaton kommentti peyotelta.

Kyllä siellä pelkopolilla käsitellään kaikkia pelkoja raskauteen/synnytykseen liittyen. Tsemppiä!
 
Peyote
[QUOTE="viirus";29641859]Sen takia kannattaakin käydä pelkopolilla, älä lue tai kuuntele mitään pelotteluja..aika asiaton kommentti peyotelta.

Kyllä siellä pelkopolilla käsitellään kaikkia pelkoja raskauteen/synnytykseen liittyen. Tsemppiä![/QUOTE]
miten se oli asiaton, kun se oli totta mitä mä sanoin? Mitä ihmettä?
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
[QUOTE="viirus";29641859]Sen takia kannattaakin käydä pelkopolilla, älä lue tai kuuntele mitään pelotteluja..aika asiaton kommentti peyotelta.

Kyllä siellä pelkopolilla käsitellään kaikkia pelkoja raskauteen/synnytykseen liittyen. Tsemppiä![/QUOTE] Kiitos, juu varma heti aloitan puhua peloista, kun ne on sen verran isoja etten voi nyt nukkuakaan ilman että ajattein että miten mä taas sen teen, vaikea selittää, mutta jostain syystä jäi aika iso peljo päällä
 
Ken guru
Niin no siinä leikataan vatsanpeitteet auki ja sitten tulee verta alapäästä ja siitä haavasta ja sen jälkeen on kipeämpi kuin alatiesynnytyksen. Siinä on paljon isommat tulehdusriskit sitten.
Ei siitä haavasta mitään verta enää leikkauksen jälkeen tule, eikä ole ollut tulehdusta. Vuoto alapästä on vähäisempää kun sektiossa kohtu kaavitaan, tai ainakin mulle sanottiin että niin tehtiin. Ei sektio niin kauhea juttu ole jos kaikki menee hyvin. Mun mielestä sitä vähän peloitellaan turhaan. Mutta alatiesynnytyksen jälkeen palautuu kyllä yleensä nopeampaa.

Nämä nyt jos kaikki menee kummassakin hyvin. Etukäteen ei valitettavasti voi tietää.
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Ei siitä haavasta mitään verta enää leikkauksen jälkeen tule, eikä ole ollut tulehdusta. Vuoto alapästä on vähäisempää kun sektiossa kohtu kaavitaan, tai ainakin mulle sanottiin että niin tehtiin. Ei sektio niin kauhea juttu ole jos kaikki menee hyvin. Mun mielestä sitä vähän peloitellaan turhaan. Mutta alatiesynnytyksen jälkeen palautuu kyllä yleensä nopeampaa.

Nämä nyt jos kaikki menee kummassakin hyvin. Etukäteen ei valitettavasti voi tietää.
Voitko kertoa vähän lisää :) myös onko hirveän kivuliasta?
 
No tota. Henkilökohtainen mielipiteeni on että jos pelkää synnytystä sekä leikkausta, niin olisikohan viisainta jättää se viimeinen lapsi tekemättä.. o_O
Huoh ja tiedätkö sekin että tuli yllätys raskaus minulle sekä ei ollut pelkoja ennen kun sain tietä, ne vaan tuli ja tuntu etten voi mitään itselle nyt, myös tiedän ettei ne pelot vaan loppu
 
Ken guru
Vauvan hoito sektion jälkee ei ole kovin mukavaa.
Itse en ensimmäiseen vuorokauteen pystynyt pitämään vauvaa sylissä kuin makuulla, jos silloinkaan. Muuten hoidin vauvan kyllä siinä missä muutenkin. Onhan sitä vähän plöts löjö aluksi, mutta viikko sektiosta lopetin kipulääkkeiden syömisen. Tämä on niin tapauskohtaista, samoin kuin alatiesynnytyksen jälkeenkin että miten menee.
 
[QUOTE="huhhei";29641910]Oikeasti? :O Kyllä on taas empaattista jengiä liikkeellä.[/QUOTE]
En ole aktiivinen niin en voi jotenkin telepaattisesti tietää lähettäjän taustoja. Ja no, mun suhtautuminen "yllätysraskauksiin" on myös hieman hm, sanoisinko kyyninen, mutta se on toisaalta vain minun mielipiteeni.
Itse pelkäisin keisarileikkauksessa ehkä eniten sitä nukutusta. Jos siitä tulee huono olo. Sen verran olen kuullut että normaalissa synnytyksessä lapsella ja äidillä on molemmilla turvallisempaa.
 
Vie ras
En ole aktiivinen niin en voi jotenkin telepaattisesti tietää lähettäjän taustoja. Ja no, mun suhtautuminen "yllätysraskauksiin" on myös hieman hm, sanoisinko kyyninen, mutta se on toisaalta vain minun mielipiteeni.
Itse pelkäisin keisarileikkauksessa ehkä eniten sitä nukutusta. Jos siitä tulee huono olo. Sen verran olen kuullut että normaalissa synnytyksessä lapsella ja äidillä on molemmilla turvallisempaa.
Ei keisarileikkauksessa nukuteta jos ei ihan hätäsektio ole.
 
Ken guru
Voitko kertoa vähän lisää :) myös onko hirveän kivuliasta?
Eka vuorokausi oli kivuista lähes vapaa sen vuoksi, että sektiossa saadut puudutteet vaikuttivat vielä. Liikkuminen oli hankalaa. Kurjinta koko sektiossa oli heräämössä olo. Siinä kun monille tulee lihasvärinää, ja koko kroppa tärisee kuin horkassa vaikka ei ole kylmä. Tätä kesti mulla n. tunnin. Ja kurja oli myös se, että epiduraalia laitettiin 3 kertaa väärin ennen kuin kokeneempi lääkäri sai sen oikein. Meni siis monesti sellaisia sähköiskuja kautta vartalon...mutta tuo nyt oli vain huonoa tsägää.

Kipulääkkeitä saa kyllä sairaalassa, mielestäni riittävästi. Kivuliain päivä oli minulla maanantai kotona, kun sektio tehtiin edellisenä torstaina. Se ma oli siis sellainen että voin sanoa kärsineeni kivusta. Leikkausarpi parani nopeasti eikä tullut tulehduksia.

Mutta ei minulle mitään traumoja sektiosta jäänyt, ja todennäköisesti sellainen tulee taas ajankohtaiseksi kesäkuussa. Menen ihan reippain mielin.
 
HippuTAR
Yhden alatiesynnytyksen ja kolmen sektion kokemuksella: en suosittele.
Pyydä päästä sinne pelkopolille. Entä jos vauvan kokoa seurattais tarkemmin ja synnytys käynnistettäis jos alkaa vaikuttaa isolta? En tosin tiedä onko tuo mahdollistakaan.

Ja tosiasiahan on se että etukäteen ei voi kummastakaan tavasta tietää meneekö huonosti vai hyvin tai onko kipeä vai ei.
Ja jos pelko on ylivoimainen niin sitten on varmaan parempi pyytää sektio. Älyttömässä pelossa eläminenkään kun ei varmaan ole hyvä vaihtoehto.
 

Yhteistyössä