voinko syödä hesen hamppari aterian vaikka oon raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja ähpuh
  • Ensimmäinen viesti
16+4
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Mitä ajattelet hamppariaterian sinulle tai sikiölle tekevän?
Lähinnä noita majoneesi juttuja mietin.
Lähinnä ehkä se epäterveellisyys ahdistaa eniten.. blaah.
Se on oikeastaan ihan yksi ja sama syötkö vaiko et syö sitä hamppariateriaa kun ei se vaikuta mihinkään. Psyykkeeseen korkeintaan ja parempi sitten skipata ruoka kuin menettää yöunia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja 16+4:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Niin mutta se majoneesi, saako majoneesia syödä?
Mä olen syönyt majoneeseineen kaikkineen, cheddaritkin.
Mikä siinä cheddarissa nyt on sit? Hitto pysy edes perässä missä on mitäkin vikaa.
Se ei taida olla pastöridusta maidosta. Ainakaan mun kaupasta ostamat eivät olleet.
Voi paska.
Oon syöny esim. cheddar täytteisii jalopenoi. Ja niissä oli listeriariskikö?
 
16+4
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja 16+4:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Niin mutta se majoneesi, saako majoneesia syödä?
Mä olen syönyt majoneeseineen kaikkineen, cheddaritkin.
Mikä siinä cheddarissa nyt on sit? Hitto pysy edes perässä missä on mitäkin vikaa.
Se ei taida olla pastöridusta maidosta. Ainakaan mun kaupasta ostamat eivät olleet.
Voi paska.
Oon syöny esim. cheddar täytteisii jalopenoi. Ja niissä oli listeriariskikö?
Niin kai listeriariski. Huomasin kans itse tänään vasta asian. Ja olen myös skitsoillut Caesar-salaatin ja peston vuoksi. Niissähän on molemmissa parmesaania, joka ei myöskään ole pastöroidusta maidosta. Rasittavaa. Toki mun raskaana oleva kaveri on syönyt homejuustoa ja kaikkea mahdollista.
 
vi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja 16+4:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Niin mutta se majoneesi, saako majoneesia syödä?
Mä olen syönyt majoneeseineen kaikkineen, cheddaritkin.
Mikä siinä cheddarissa nyt on sit? Hitto pysy edes perässä missä on mitäkin vikaa.
Se ei taida olla pastöridusta maidosta. Ainakaan mun kaupasta ostamat eivät olleet.
Voi paska.
Oon syöny esim. cheddar täytteisii jalopenoi. Ja niissä oli listeriariskikö?
ei ole kun ne on kuumennettu, silloin riskiä ei ole. samoin esim. aurajuusto kuumennettuna on ihan ok, myös cheddar ja mozzarella, tuorejuustot...
 
Huisi hippu
jos mua mietityttäis tollanen noin paljon, söisin sen hampurilaisen rauhassa kotona. tiedämpä ainakin että salaatti on varmasti pesty ja välissä ei ole majoneesia. ja pihvikin on kypsä kun oon sen itse juuri paistanut. hyvin se menee kotonakin alas.
 
16+4
Alkuperäinen kirjoittaja 16+4:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja 16+4:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Niin mutta se majoneesi, saako majoneesia syödä?
Mä olen syönyt majoneeseineen kaikkineen, cheddaritkin.
Mikä siinä cheddarissa nyt on sit? Hitto pysy edes perässä missä on mitäkin vikaa.
Se ei taida olla pastöridusta maidosta. Ainakaan mun kaupasta ostamat eivät olleet.
Voi paska.
Oon syöny esim. cheddar täytteisii jalopenoi. Ja niissä oli listeriariskikö?
Niin kai listeriariski. Huomasin kans itse tänään vasta asian. Ja olen myös skitsoillut Caesar-salaatin ja peston vuoksi. Niissähän on molemmissa parmesaania, joka ei myöskään ole pastöroidusta maidosta. Rasittavaa. Toki mun raskaana oleva kaveri on syönyt homejuustoa ja kaikkea mahdollista.
Täsmennän vielä, että raakana eli kuumentamattomanahan se riski vain on noissa juustoissa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
jos mua mietityttäis tollanen noin paljon, söisin sen hampurilaisen rauhassa kotona. tiedämpä ainakin että salaatti on varmasti pesty ja välissä ei ole majoneesia. ja pihvikin on kypsä kun oon sen itse juuri paistanut. hyvin se menee kotonakin alas.
Kun on tänään laiskapaska olo ja jotain hyvää tekis mieli. :)
Mutta juu, tyydyn jääkaapin sisältöön.
 
mammaliii harmaana
Voi syödä.. Majoneesissa ei pitäis olla mitään sellasta ainesta mitä ei saa syödä.. Toisekseen hesellä ei käytetä salaatinlehtiä, vaan amerikansalaatti-suikaletta, joka tulee sinne valmiiksi suikaloituna pussissa. Kyllä ne varmasti on pesty ku niitä on pussiin laitettu.
 
professorilta
Jos haluat välttää onnettomuuksia, istu mieluiten himassa, älä avaa televisiota tai lehtiä ( bakteerit, joita postinkantaja jätti ....) Valmista itse ruokasi. Älä syö MITÄÄN. kaupassa kaikki vihannekset on lääpitty ja ne tuhoavat sikiön. Mitään juustoja tai majoneeseja ei voi syödä, koska lapselle kasvaa siitä sarvia, tai pahimmassa tapauksessa kaksi päätä.
Mitään et voi tietää, mutta voit pelata varman päälle, joten naulaa ovesi kiinni ja kökötä sisällä seuraavat 9 kuukautta. Maalaisjärkeä ei todellakaan voi käyttää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja professorilta:
Jos haluat välttää onnettomuuksia, istu mieluiten himassa, älä avaa televisiota tai lehtiä ( bakteerit, joita postinkantaja jätti ....) Valmista itse ruokasi. Älä syö MITÄÄN. kaupassa kaikki vihannekset on lääpitty ja ne tuhoavat sikiön. Mitään juustoja tai majoneeseja ei voi syödä, koska lapselle kasvaa siitä sarvia, tai pahimmassa tapauksessa kaksi päätä.
Mitään et voi tietää, mutta voit pelata varman päälle, joten naulaa ovesi kiinni ja kökötä sisällä seuraavat 9 kuukautta. Maalaisjärkeä ei todellakaan voi käyttää.
Kiitos vinkistä =)

Ihanaa kun täältä löytyy aina näitä nimenomaan ääripäät löytäviä ihmisiä ;)

Ja tiedäthän, kotiin on moni kuollu =)
 
majoneesista
Niin mutta majoneesissa on raakaa kananmunaa??

(MÄ olen syönyt hesen purilaisia majoneesilla, mutta suunnittelen jopa majoneesipurkin kotiin ostamista...meneeköhän se jo yli sallitun)
 
Jorma
Kyllä on hankalaa kun ei tiedä mitä voi syödä. Se,että joku on neuvolatädin roolissa ei tarkoita sitä että sillä olis järkeä päässä. Meidän neuvolalikka luki kaikki ohjekirjasta ja asiat tehtiin just niinkuin siinä luki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja professorilta:
Jos haluat välttää onnettomuuksia, istu mieluiten himassa, älä avaa televisiota tai lehtiä ( bakteerit, joita postinkantaja jätti ....) Valmista itse ruokasi. Älä syö MITÄÄN. kaupassa kaikki vihannekset on lääpitty ja ne tuhoavat sikiön. Mitään juustoja tai majoneeseja ei voi syödä, koska lapselle kasvaa siitä sarvia, tai pahimmassa tapauksessa kaksi päätä.
Mitään et voi tietää, mutta voit pelata varman päälle, joten naulaa ovesi kiinni ja kökötä sisällä seuraavat 9 kuukautta. Maalaisjärkeä ei todellakaan voi käyttää.
:LOL: Tähän on pakko kommentoida, että kotiinkin on moni kuollut - eli kotitapaturmat ovat varsin tavallisia.
 
vieras
Googlella löytää Hesen sivut ja sieltä tuotteiden raaka-ainelistat. Ja siellä sanotaan että majoneesissa on pästoroitua kananmunaa ja cheddar on pästoroitu.

Että se siitä. Aloittaja on hyvä vaan ja vetäiseen aterian naamaan.
 

Yhteistyössä