Voisiko joku auttaa? Raskaana 28+, yskä ja nestettä keuhkoissa...

Mistä voi johtua että reilun viikon ajan aina herätessä yskin n. 20 minuuttia nestettä pois keuhkoista? Yskiminen on niin rajua että kestää tosiaan kotvan ennenkuin saan tilanteen rauhoittumaan. Yskiskelyä ilmenee myös pitkin päivää, mutta pahinta on ehdottomasti heti heräämisen jälkeen. Kuumetta ei ole, mutta toki olo on melkoisen vetämätön, mutta nukun muutenkin pätkittäin raskauden erinäisten pikkuvaivojen kuten vessajuoksujen takia.

Arvon palstailijat, voisitteko auttaa? Olen todella väsynyt tähän ja pikkuhiljaa huolissanikin :(
 
[QUOTE="jep";26485199]Noh lääkäri?
Sydämen vajaatoiminta?
Raskausmyrkytys?[/QUOTE]

Noh, reilun viikon olen tosiaan laittanut jonkun perusyskän piikkiin ja nyt on tilanne se että ollaan viikko lomalla toisella paikkakunnalla, että mikäli tilanne jatkuu niin ensi viikkoon menee ennenkuin lääkäriin pääsee.

Arvoisa googlekin ehdotteli kuumeetonta keuhkokuumetta ja sydämen vajaatoimintaa ja se nyt luonnollisesti ruokkii näitä pelkotiloja ihan kiitettävästi. Mietinkin että olisiko syypäänä voinut olla yksinkertaisesti joku raskauden aiheuttama nestekertymä, tai nyt ylipäätään jotain vähän kevyempää...
 
rv28
Voisko olla jotain allergiaa? Mulla on elämäni karmein allergiakesä menossa, raskaana samoissa kuin sinäkin ja normaalisti aikuisikänä ei ole mitään allergioita ollut. Edellisessä raskaudessa oli myös oireita mutta ei näin pahana. Nyt mulla on avaava yskänlääke, hengitettävä kortisoni, silmätipat, nenäsuihke ja pillerimuotoinen allergialääke, ja silti eteknin aamut on aivan kamalia.

Oireet alkoivat tuossa vapun tienoilla mulla, samalla kun koivu aloitti kukintansa. Yksi korvatulehduskin tässä jo oli ja silmätulehdus, molemmat kuulemma allergian vuoksi kun putket on turvoksissa ja ärtyneenä jatkuvasti..

Lääkäriin vaan, sanon siis minä :).
 
lekuri
"neste keuhkoissa" tarkoittaa nestettä keuhkopusissa eli sitä ei yskimällä pois saa. Sinulla lienee limaisuutta keuhkoputkissa ja kyllä, lääkäriin kannattaa varata aika kun siihen mahdollisuus on.
 
Voisko olla jotain allergiaa? Mulla on elämäni karmein allergiakesä menossa, raskaana samoissa kuin sinäkin ja normaalisti aikuisikänä ei ole mitään allergioita ollut. Edellisessä raskaudessa oli myös oireita mutta ei näin pahana. Nyt mulla on avaava yskänlääke, hengitettävä kortisoni, silmätipat, nenäsuihke ja pillerimuotoinen allergialääke, ja silti eteknin aamut on aivan kamalia.

Oireet alkoivat tuossa vapun tienoilla mulla, samalla kun koivu aloitti kukintansa. Yksi korvatulehduskin tässä jo oli ja silmätulehdus, molemmat kuulemma allergian vuoksi kun putket on turvoksissa ja ärtyneenä jatkuvasti..

Lääkäriin vaan, sanon siis minä :).
Toki voi, allergiaoireet vain ovat minulle entuudestaan vieras käsite, mutta mm poikani on oireillut tänä kesänä ilmeisesti koivua, mitä ei ole ennen esiintynyt. Silmien kirvelyä tai sellaista minulla ei kuitenkaan niinkään ole, eikä nuhaisuutta, vain tuo ***keleen yskä. Nyt ollaan siinä pisteessä että jo ennakkoon sapettaa mennä nukkumaan kun tietää mitä aamuyöstä on luvassa... :kieh:
 
"neste keuhkoissa" tarkoittaa nestettä keuhkopusissa eli sitä ei yskimällä pois saa. Sinulla lienee limaisuutta keuhkoputkissa ja kyllä, lääkäriin kannattaa varata aika kun siihen mahdollisuus on.
"Positiivista" on se, että joudun ramppaamaan työterveydessä muutenkin parin viikon välein, koska en enää pysty käymään töissä (iskias) ja juoksuttavat minua hakemassa lisää sairaslomaa tuon tuosta. Eli lääkäriin olen menossa lähiaikoina kuitenkin.
 
[QUOTE="vieras";26485226]Kyllä ne siellä vieraan paikkakunnankin tk:ssa hoitaa,jotta päivystykseen vaan,parempi tutkituttaa kun raskaanakin olet![/QUOTE]

Rakas äitee on paikallisessa tk:ssa töissä, ehkäpä hää voisi auttaa tässä jos ei ota loppuakseen.
 

Yhteistyössä