Voisitko ottaa teini-ikäisen lapsesi kummiksi?

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
Tai virallisesti olin kummi vasta rippikoulun jälkeen. En kuitenkaan sylikummi ole. Olin ainakin otettu tehtävästäni ja edelleen muistan kummityttöäni.

Itse ehkä pyydämme yhdeksi kummiksi tälle tulevalle vauvalle miehen pikkusiskoa. Hän on nyt 15v mutta erittäin vastuullinen =)
 
Esikoisella on serkkunsa kummina, joka oli silloin 16 v. Hän on vielä sellainen et kehittelee kaikkea kivaa ja tän kesän projekti on (koulussa muualla mutta kesätöiden ajan asuu kotonaan 1,5 km päässä) kummipojan kanssa tehdä maja puuhun. Majasta puuttuu vaan maalit, verhot, matot ja ympäristön siivous. Ja 6 v. on onnessaan. :D
 
miero
mä oon ollut 18 kun oon saanut ensimmäisen kummilapseni. voisin ottaa lapselleni tuon ikäisen kummin jos katsoisin hänen olevan tarpeeksi kypsä hoitamaan kummin tehtävän.
 
Keittiönoita
Voisin ottaa tuon ikäisen, mutta en omaa lastani. En aikoinaan ottanut omaa siskoanikaan enkä mäkään ole siskoni lasten kummi. Meille kummiksi on haluttu ottaa henkilö, joka ei kuulu lapsen aivan lähisukuun.
 
Mä olen päässyt haltiakummiksi 11-vuotiaana ja edelleen ollaan kummipojan kanssa hyvin läheisiä. Tehdään kaikkea kivaa, vaikka jäbä täyttää jo 18 v. Hän on myös meidän prinsessan sylikummisetä :heart: Pojalla 4v. on myös nuoret (20 v.) kummit. Ei se ikä mitään kummiudessa merkkaa..Nuorilla riittää intoa touhuta lasten kanssa. Omat ns. normaali-ikäiset kummini eivät pahemmin ole yhteyttä koskaan pitäneet ja sekös minua harmittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
pikkuveli oli juuri ripiltä päässyt kun alkoi esikoisen kummiksi.
nyt pyydetään miehen kummilasta joka pääsi juuri ripille kummiksi.
en olekkaan kuullut haltiakummista koskaan. siis onko se virallinen vai epävirallinen juttu?
Kyllä minun tiedot pappi otti ylös ja sain sen kirjasenkin. Vaatii käsittääkseni kuitenkin kaksi 15 vuotta täyttänyttäkin kummia. Mutta eipä meillä ole koskaan ollut epäselvyyttä kuka on ollut virallinen tai epävirallinen kummi...mä olen se läheisin kolmesta kummista, vaikka olenkin epävirallinen :D
 

Yhteistyössä