voisitko rakastaa ja antaa anteeksi pedofiili-isällesi?

  • Viestiketjun aloittaja "mailis"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";25665188]Tuskin voisin täysin antaa anteeksi, mutta yrittäisin... koska en haluaisi elää katkerana loppuelämääni.[/QUOTE]

Minä annoin anteeksi eräälle (ei isäni), koska se helpotti omaa oloani. Ehkä suljin asian sisälleni, mutta eipähän ahdista enää asia. Pidän henkilöä sairaana. Asiaan liittyy niin paljon muutakin mm. tämä mies on niin hyvä kuin osin pahakin.
 
sairasta
Pakko varmaan pystyä anteeksi antamaan, jotta voi jatkaa omaa elämäänsä? Mutta en ikinä voisi moista rakastaa, enkä todellakaan haluais nähdä enää ikinä, kunhan vapautuisi vankilasta.
 
En tiedä.
Isän pitäisi kuitenkin olla isä, se kenestä hakea turvaa ja suojaa. Oman isän ei pitäisi missään tapauksessa vahingoittaa sinua fyysisesti tai henkisesti.
Mutta kuitenkin, oma isä on aina oma isä... Kenties päteisi sanonta, anteeksi annan mutten koskaan unohda.

Tai sitten (varsinkin omien lasten saannin myötä) alkaisin vihata isääni entistä enemmän, pitäisin häntä maailman sairaimpana yksilönä ja pyyhkisin miehen kokonaan elämästäni.
 
Yrittäisin antaa anteeksi, mutten koskaan voisi rakastaa niinkuin isää. Korkeintaan välittää samoin kuin muista noin sairaista ihmisistä. Läheisiä välejä en pitäisi mahdollisena. Pedofiliasta ei parane, joten hänen katumuksensa en uskoisi olevan aitoa.
 
Tämä ihminen joka olen nyt ei pystyisi antamaan anteeksi. Mutta jos olisin läpikäynyt kyseisen elämän pituisen helvetin olisin varmasti täysin eri ihminen, enkä osaa sanoa mitä mieltä hän olisi asiasta.
 
"Piika-äiti"
Jos minua olisi koko elämäni aivopesty jollakin uskonnollisella propagandalla, niin ehkä minulla ei oman sielunhätänikään takia olisi muita mahdollisuuksia.

Mutta näissä olosuhteissa ja tällä ymmärryksellä en voisi antaa anteeksi.
 
"kirsi"
En pystyisi, enkä ole antanut. En ymmärrä miksi pitäisi?
Olen kyllä päässyt asian yli niin paljon kun nyt voi, koska toki tuollainen teko aina muuttaa ihmistä.
Mutten koe, että tilanteeni muuttuisi suuntaan tai toiseen, jollain anteeksiannon fraasilla :eek:
 
"..."
[QUOTE="mailis";25665164]joka on käyttänyt sinua hyväkseen lapsesta 18-vuotiaaksi asti?
hän katuisi tekojaan ja vannoo ettei tee enää koskaan mitään pahaa.[/QUOTE]

En antaisi anteeksi.

Ymmärräthän, ettei tietenkään hän enää koskaan tekisi sinulle mitään pahaa, koska OLET JO AIKUINEN? lapsia hän käyttäisi takuulla hyväksi, joten ole varovainen omien lastesi kanssa. Eli älä ikinä päästä isääsi yksin lasten kanssa.


Pedofiilit eivät muutu. Ikinä. Poliisi-ilmoitus aiheellinen.
 
"Piika-äiti"
[QUOTE="...";25669836]En antaisi anteeksi.

Ymmärräthän, ettei tietenkään hän enää koskaan tekisi sinulle mitään pahaa, koska OLET JO AIKUINEN? lapsia hän käyttäisi takuulla hyväksi, joten ole varovainen omien lastesi kanssa. Eli älä ikinä päästä isääsi yksin lasten kanssa.


Pedofiilit eivät muutu. Ikinä. Poliisi-ilmoitus aiheellinen.[/QUOTE]

Tämä on täydellisen totta. Kukaan lapsi ei ole isäsi seurassa turvassa, ymmärrätkö? Lähipiirinne lapsia suojellaksesi sinun pitää tehdä rikosilmoitus.
Kumpa joku olisi tehnyt sen jo sinua suojellakseen!
 
sivusta seurannut mamma
[QUOTE="Piika-äiti";25669846]Tämä on täydellisen totta. Kukaan lapsi ei ole isäsi seurassa turvassa, ymmärrätkö? Lähipiirinne lapsia suojellaksesi sinun pitää tehdä rikosilmoitus.
Kumpa joku olisi tehnyt sen jo sinua suojellakseen![/QUOTE]

Totta! Aloittaja: olethan tehnyt rikosilmoituksen? Ymmärräthän, ettei pedofiili lopeta koskaan?
 
"vieras"
En voisi rakastaa enkä antaa anteeksi, mun mielestä suhde isään olisi melko sairas, jos vuosien seksuaalisen hyväksikäytön jälkeen, voisi sanoa rakastavansa isäänsä.
 

Yhteistyössä