Voisitteko auttaa.. tärkeetä. Lapsen koko asiaa.

tytönjapoikienmamma
Äkkiseltään kuulostaa vähältä kyllä, mut olisko joku epätarkkuus mittaamisessa, seisooko lapsi ihan suorassa tmv. En nyt muista, mitä mun tyttö kasvoi tuolloin, mut kai lapset ainakin 5 cm kasvaisi vuodessa ja useat enemmänkin. Voi olla varmaan joitakin erilaisa vaiheitakin kasvussa.
 
Joo, eri mitalla on toki mitattu, 6v mittaus neuvolassa ja tää 7v kotona.. moneen kertaan mitattiin ja väännettiin ja käännettiin ja tulos oli toi, tiedä sitten jos vipa on käyny neukan mittauksessa. 5 vuotiaana oli tasan 110 cm ja se on myös mitattu neuvolassa.

Ja aika tampio olen kun en ole edes tajunnut ettei lapsi ole kasvanu, vaatteitakin on jääny pieneksi kun masu on kasvanu..
 
Voi olla kasvupyrähdys tuloillaan.

Mulla kasvu meni lapsena siten, että "keräsin" vuoden aikana noin 10 kg ja sitten ihan 1-2 kk:ssa venähdin pituutta 10 cm. Oli siten "kasvumateriaali" valmiina eikä kasvukipuja tullut.
 
"riina"
Katoin meidän neidin neuvolakorttia niin 7.8cm oli kasvanu 6-7 vuoden välillä,mutta 122cm oli pituus 7veenä ja ihan keskikäyrillä on mun mielestä ollu. Et ihan normipituinen lapsihan teillä on - jos kasvaa vaan vähän eri tahtiin.
 
[QUOTE="nina";23691366]En kyllä usko että sentään 10cm 1-2:ssa kk:ssa!![/QUOTE]

Näin mulle on väitetty. Itse en muista, joten paha sanoa. Jokatapauksessa paino on tullut ensin ja sitten kasvupyrähdys lyhyessä ajassa. :)
 
Viltsuliina
[QUOTE="riina";23691362]Katoin meidän neidin neuvolakorttia niin 7.8cm oli kasvanu 6-7 vuoden välillä,mutta 122cm oli pituus 7veenä ja ihan keskikäyrillä on mun mielestä ollu. Et ihan normipituinen lapsihan teillä on - jos kasvaa vaan vähän eri tahtiin.[/QUOTE]

Joo, ihan normi pituinen kyllä, mutta mittausten mukaan kasvanu 2 senttiä vuodessa ja se tuntuu musta vähältä.
 
"wiiru"
meillä tytöllä samanlaista.pituutta tullu vähän mutta painoa reilu 4 kiloa.ja siis samanikäinen. siskonsa otti nyt kasvupyrähdyksen (on siis vuoden vanhempi)ja kevään aikana sinkunu tosi paljon.
 

Yhteistyössä