Voisitteko elää ilman mitään tukia?

  • Viestiketjun aloittaja entäs
  • Ensimmäinen viesti
entäs
Voisitteko elää ilman mitään tukia? Siis yhtään mitään, ei asumistukia, ei lapsilisiä ei kotihoidontukia ym.
Kun tuo laina jo kysyttiin toisessa ketjussa niin kysytään nyt tuet, elätkö tukien varassa tai maksatko lainojasi yhteiskunnan rahoilla
 
En nosta senttiäkään mitään tukia enkä ole opiskelujen jälkeen nostanut. Aikuisen terveen ihmisen pitää elättää itse itsensä.

Olen nostanut aikoinaan opintotukea opiskelujen aikana ja niistäkin maksoin suurimman osan takaisin koska tein opintojen ohessa töitä ja Kela peri tuet takaisin. Työmarkkinatukea nostin muutaman kuukauden ajan armeijasta päästyäni ennen kuin opinnot alkoivat mutta sinäkin aikana olin vapaaehtoisessa työharjottelussa.
 
Etävanhempi
En saa nytkään mitään tukia. Maksan yksin kolmion vuokran ja olen etävanhempi eli en saa elareita ja lapsilisää. Mun pitää maksaa elareita. Mutta vaikka lapsi olisi kirjoilla mun luona niin pärjättäisiin mun palkalla ilman tukia, asumistukea en edes saisi silloinkaan. Vanhemman maksamaa elaria en laske tueksi koska ei se ole yhteiskunnan maksamaa.
 
aika huvittavaa :D :D
Kaikista tuli heti lapsettomia :LOL: odotas kun lapsilisäpv lähestyy tai kotihoidontukipv niin kilpaa kiljuvat koska niiden kuuluisi näkyä pankissa ja ei ole kuin 10€ tilillä ja pitää saada lapselle ruokaa :D
 
Kaikista tuli heti lapsettomia :LOL: odotas kun lapsilisäpv lähestyy tai kotihoidontukipv niin kilpaa kiljuvat koska niiden kuuluisi näkyä pankissa ja ei ole kuin 10€ tilillä ja pitää saada lapselle ruokaa :D
Lapsia on kaksi mutta eron takia äiti saa lapsilisät ja mahdolliset muut tuet vaikka on yhteishuoltajuus mutta lapset asuvat pääosin äitinsä luona. Tämä iskä on vain maksumies.
 
Etävanhempi
Kaikista tuli heti lapsettomia :LOL: odotas kun lapsilisäpv lähestyy tai kotihoidontukipv niin kilpaa kiljuvat koska niiden kuuluisi näkyä pankissa ja ei ole kuin 10€ tilillä ja pitää saada lapselle ruokaa :D
En ole lapseton vaan lapsi on isänsä luona kirjoilla joten en saa lapsilisää. Kirjoitin tuonne jo aiemmin, että en saisi asumistukea vaikka lapsi olisi mun luona kirjoilla. Katsos kun me kaikki ei olla yhteiskunnan rahoilla eläviä vaan osa meistä palstalaisista käy töissä ja elättää itse itsensä ja jälkikasvunsa.
 
"vieras"
En voisi. Olen päivät kotona erityislapsen hoitojärjestelyiden takia, eikä talous kestäisi maksaa terapiota itse. Kelan kustantamille terapiolle on ehtona korotettu vammaistuki. Eli jos emme saisi korotettua vammaistukea, pitäisi terapiat maksaa itse ja siihen ei olisi varaa. Ei meille nytkään tule tuon vammaistuen lisäksi kuin lapsilisät.
 
"vieras"
Voisin elää, matkustamisesta tingittäisiin. Yh:na saan korotetun lapsilisän, joten se on mukava lisä kuukausibudjettiin. Saan myös asuntolainen korkovähennyksen, mutta se ei ole niin merkittävän suuri, että vaikuttaisi suuremmin.
 

Yhteistyössä