Voisitteko elää ilman mitään tukia?

  • Viestiketjun aloittaja entäs
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miten lyhytnäköisiä ihmiset voi olla? Jos ei enää tarvitse opintotukea, kenellekään muullekaan ei sitä pitäisi maksaa? Jos pärjäisit ilman lapsilisää, kukaan muukaan ei sitä tarvitse?
 
"vieras"
Jos mies elättäisi, kuten nytkin niin kyllä. Opinnot olisin luultavasti suorittanut myös vanhempien kustantamana. Jos itse olisi pitänyt selvitä niin luultavasti en olisi jatkanut opiskeluja lukion jälkeen.
 
kothoidontuki tottakai
Kotihoidontuen otin ANSAITTUNA rahana vastaan. Kun synnyttää tänne uusia kansalaisia, ja hoitaa heidät ITSE, tarvitsee edes mimellisen arvostuksenosoituksen. Nimellinenhän kotihoidontuki on siihen verrattuna, mitä lasteni hoito olisi maksanut kaupungille.

En koskaan millään työni keräämillä veroilla olisi ansainnut kaupungille sitä valtavaa summaa minkä säästin omia hoitaessani.
 
"vieras"
voisin, mutta olishan se harmi jos kotihoidontuki+kuntalisä yhtäkkiä loppuis, joutuis vähän säästeliäämmin elelee ja töihin olis kai mentävä useammin. (Teen tällä hetkellä keikkatyötä hoitoalalla silloin tällöin.)

Lapsilisä menee suoraan lapsen tilille, joten sillä ei mun taloudelliseen tilanteeseen olis merkitystä.
 
kotihoidontuki tottakai
[QUOTE="vieras";28971736]:D :D vatsaan sattuu![/QUOTE]

Mikäs naurattaa. Joissakin ammateissa palkka on pieni, samoin vero. Ei keräänny veroa kolmea tuhatta euroa kuukaudessa useiden vuosian ajan, ja vielä useampien vuosien ajan kahta tuhatta.
 

Yhteistyössä