Voisitteks te antaa/annatteks käytettyy joululahjaks?

voisin antaa ja ottaa vastaan, mutta siinäkin ois kiva ku ois ajatus mukana. Ei ole esim. kivaa saada lahjaksi takaisin jotain sellaista mitä on aikoinaan ite antanu. Vaatteita voisin antaa jos niissä olisi jotain spesiaalia, jotain erityistä, miksi juuri se tietty vaate pitäsi antaa.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Kyllä, esim. astiastoa jota ei enää saa uutena kaupoista olen aina koittanut etsiä sukulaiselleni joka sitä keräilee.
Ja näistä saa maksaa itsensä "kipeäksi". Elikkäs antiikki maksaa ja kelpaa kyllä lahjaksi.
 
riippuu
Voisin antaa jotain kirpparilta ostettua esim. lapsille (pienille) tai kirppari-intoiselle kaverille, jos se on oikeasti hänelle sopiva lahja. Ja tietty jotkut asiat on saatavilla vain käytettynä.
 
mie
En todellakaan anna, jouluna haluan ostaa uutena kaiken. Muuten annan kyllä.
Siinä tapauksessa voisin antaa, jos olisi esim. joku 100v vanha kehto tai muuta antiikkia mitä ei enää kaupoista saa, mutta todennäköisemmin antaisin senkin kyllä ihan muuten vaan enkä lahjana.
 
viiden muksun mamma
Meillä tehtiin tänä vuonna eka kerran sellainen päätös, että kaksi vanhinta lasta saa yhdet lahjat käytettyinä. Tosin käyttäjäkin on ollut tuttu, joten jos on aihetta jättää reklamaatiota, se onnistuu helposti. Vanhin saa mun vanhan digikameran isolla muistikortilla. Toiseksi vanhin saa mun miltei käyttämättömän (ja kalliin) MP3-soittimen. Hyvin tuntuivat kelpaavan.
 
Uutena annan, mutta itse kyllä pitäisin jos saisin käytettyä. Poikkeuksena kuitenkin esim. äitini ilahtuisi jos saisi jotain antiikki tavaraa, jolloin automaattisesti olisi käytetty. Tai mieheni isä pitää englannin kielisistä kirjoista, mutta maku on niin niukka ettei oikein löydy kirjakaupoista ja hän on erittäin otettu jos saa jo valmiiksi luettunakin.
 
tänä vuonna annoin kyllä ja asiasta oli sovittukin lahjojen saajien kanssa. uudenveroisia kyllä ovat ja tiedän että ovat haluttuja + tarpeen. mä en ite voi sietää sitä että annetaan krääsää jota ei tarvitse lahjaksi.
 

Yhteistyössä