Voisko tää nyt olla sitä itseään!? Muiden kokemuksia?

Pakko nyt tulla tänne kyselemään ja ihmettelemään, vaikka "lupasin" itselleni etten tässä kuussa edes miettisi vauvakuumettani.

Ovulaatiosta ei mitään varmaa tietoa, mutta olettaisin että nyt olis dpo 6-9 ja edellispäivänä tuli illalla ihan täysin mahatauti-olo ja olin aivan varma että nyt on sitten oksutauti iskenyt kun yhtäkkiä iltasella tuli järkyttävän paha olo, alkoi alavatsa särkemään ja sattumaan, ei kuitenkaan "möyrinyt ja murissut" niinkuin minulla mahataudissa yleensä. Muuten oli kyllä täysin sellainen olo että ihan just tulee ylös. Makoilin sohvalla valmiina ryntäämään vessaan, sylkeä erittyi suuhun ihan tajuttomasti ja kylmä hiki otsalla noin 30min.

Sitten huono olo loppui taas ihan yhtä nopeasti kuin koko homma oli alkanutkin. Olikohan tämä kiinnittyminen? Voiko siitä tulla tuollainen olo?

Nyt on nippaillut pari päivää sen jälkeen lupaavasti ja viime kuussa testasin ja kirjoitin ylös kaiken mitä huomasin, ihan pienestä nippailusta asti aina aamu-sekä iltalämpöihin ja viime kuussa samaan aikaan aamulämpö oli 36,3 ja iltalämpö 36,4 ja nyt lämmöt oli aamulla 36,95 ja nyt illalla 37,07 mutta en olo ei tunnu kipeeltä laisinkaan. Tänään on myös tullut yhtäkkisiä vilunväreitä, samoin kuin silloin kun viimeksi olin raskaana.

Ajattelin että tässä kuussa ei todellakaan tärppäisi kun ei olla mitenkään säännöllisesti tai rutiinilla katsottu edes milloin se ovulaatio on, saatika että oltais harrastettu seksiä edes tuurilla samaan aikaan ovulaation kanssa, mutta nyt heräsi noista oireista vahvat epäilyt ja tarvitsen taustatukea ja maan pinnalle palauttamista! :) mielessä pyörii nyt vain se lause että "..se tapahtuu kun sitä vähiten odottaa.."

Kiitos kun jaksoit lukea!
 
Vaikea sanoa, kun kailla on niin yksillölliset oireet. Itselläni ei oikeastaan ole ollut mitään oireita ennen kuukautisten pois jääntiä. Vasta rv 5 eteenpäin on jotain oireilua, esim. vilunväreitä ja pahoinvointi on alkanut joskus rv7-8, jos sellaista on ollut.
Kun viidettä yritettiin, ennen menkkoja tuli pahoinvointia parina päivänä ja ajattelin, että nyt raskaus alkoi, mutta tulin tuosta noin 4kk päästä vasta raskaaksi. Tuo vitonen olikin meidän pisimpään yritetty lapsi, 5kk.
 
Minä en jaksa kytätä oireita koska mulla kuukautisetn alkamista edeltävät oireet on ihan samat kuin alkuraskaudesta. Ja keskellä kiertoa on vaikka mitä tuntemuksia ja limoja ja muuta mielenkiintoista vaikka ois pillerit menossa eikä aikomustakaan raskautua. Nyt alkoi meilläkin yritys ja pillerit jäi eilen pois, Toivottavasti en ala kyttämään oloja liikaa, se on ärsyttävää :D Mutta onnea odotukseen kun odotetaan odottamista! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ruska-
Mulla yritystä takana jo 1,5v melkein ja kerran raskauduin, mutta sekin oli sitten tuulimuna joka lääkkein keskeytettiin viikolla 12 kun ei itse suostunut ulos tulemaan.. toivo korkeella ei jaksais pysyä enää, mitään vikaa ei pitäis olla minussa eikä miehessä, mutta ei vaan tärppää. Ja luultavasti enemmän kuin monta kertaa on tapahtunut aikainen km kun mulla on _todella_ säännöllinen kierto ja ollut menkat myöhässä aina sillon tällön ja pari kertaa oon haamunkin saanut testiin kun oon hätähousuillut :/ nyt en enää jaksais mietiskellä, mutta jotenkin nyt on taas mukamas sellanen "raskausolo".. :(
 
Ei jaksa
Pakko nyt tulla tänne kyselemään ja ihmettelemään, vaikka "lupasin" itselleni etten tässä kuussa edes miettisi vauvakuumettani.

Ovulaatiosta ei mitään varmaa tietoa, mutta olettaisin että nyt olis dpo 6-9 ja edellispäivänä tuli illalla ihan täysin mahatauti-olo ja olin aivan varma että nyt on sitten oksutauti iskenyt kun yhtäkkiä iltasella tuli järkyttävän paha olo, alkoi alavatsa särkemään ja sattumaan, ei kuitenkaan "möyrinyt ja murissut" niinkuin minulla mahataudissa yleensä. Muuten oli kyllä täysin sellainen olo että ihan just tulee ylös. Makoilin sohvalla valmiina ryntäämään vessaan, sylkeä erittyi suuhun ihan tajuttomasti ja kylmä hiki otsalla noin 30min.

Sitten huono olo loppui taas ihan yhtä nopeasti kuin koko homma oli alkanutkin. Olikohan tämä kiinnittyminen? Voiko siitä tulla tuollainen olo?

Nyt on nippaillut pari päivää sen jälkeen lupaavasti ja viime kuussa testasin ja kirjoitin ylös kaiken mitä huomasin, ihan pienestä nippailusta asti aina aamu-sekä iltalämpöihin ja viime kuussa samaan aikaan aamulämpö oli 36,3 ja iltalämpö 36,4 ja nyt lämmöt oli aamulla 36,95 ja nyt illalla 37,07 mutta en olo ei tunnu kipeeltä laisinkaan. Tänään on myös tullut yhtäkkisiä vilunväreitä, samoin kuin silloin kun viimeksi olin raskaana.

Ajattelin että tässä kuussa ei todellakaan tärppäisi kun ei olla mitenkään säännöllisesti tai rutiinilla katsottu edes milloin se ovulaatio on, saatika että oltais harrastettu seksiä edes tuurilla samaan aikaan ovulaation kanssa, mutta nyt heräsi noista oireista vahvat epäilyt ja tarvitsen taustatukea ja maan pinnalle palauttamista! :) mielessä pyörii nyt vain se lause että "..se tapahtuu kun sitä vähiten odottaa.."

Kiitos kun jaksoit lukea!
Aivan liikaa aikaa sinulla.
 
Mulla yritystä takana jo 1,5v melkein ja kerran raskauduin, mutta sekin oli sitten tuulimuna joka lääkkein keskeytettiin viikolla 12 kun ei itse suostunut ulos tulemaan.. toivo korkeella ei jaksais pysyä enää, mitään vikaa ei pitäis olla minussa eikä miehessä, mutta ei vaan tärppää. Ja luultavasti enemmän kuin monta kertaa on tapahtunut aikainen km kun mulla on _todella_ säännöllinen kierto ja ollut menkat myöhässä aina sillon tällön ja pari kertaa oon haamunkin saanut testiin kun oon hätähousuillut :/ nyt en enää jaksais mietiskellä, mutta jotenkin nyt on taas mukamas sellanen "raskausolo".. :(
No sitten ymmärrän asiaan paneutumisen.. Itse raskaudun helposti (tähän saakka siis) ja olo on sen suhteen aika varma ja huoleton että eiköhän tuo ennen joulua. Minulla on sitten taas keskenmeno kokemus viimeisin joten paniikki ja olojen kyttääminen alkaa varmaan siinä vaiheessa kun testi on plussalla. Sitä aina psyykkaa ihteään ettei miettis liikaa, helppoa se ei ole..
 
Sepä se...ei mullakaan muuten varmaan olis hätiä mitiä, mutta kun mitään ei tunnu tapahtuvan niin sama se kyttääkö sitä itseään ihan tosissaan liikaa ja miettii ja ihmettelee, kun jokatapauksessa tulos on aina sama niin onpahan sitten jotain vertailukohtaa jos sellaista joskus kaipaa.

Nyt vaan alkoi mietityttään sen takia, että en todellakaan oo yhtään ajatellut koko asiaa, en oo ees kerennyt kun täällä on meillä kiire aikataulu rempan kanssa ja sitten vaan tänään toi pamahti mun tajuntaan kun tuli tää "raskausolo" ihan puskista. Ei siis oo ainakaan mielikuvituksen tuotetta nämä mahdolliset oireet, se on varma.

Ja "Aivan liikaa aikaa sinulla" pitää paikkansa kyllä, oon sairaseläkkeellä ollut jo vuoden ja töihin ei kuulemma tarvitse palata, niin pakkohan sitä jotain tekemistä on itselleen kehittää aikansa kuluks ettei pää sekoa neljän seinän sisään :)
 
Ja tälläkin hetkellä on sellainen "vettä nenässä" -fiilis, joka oli jo aiemmassa raskaudessakin. Tosin aika turhaa siihen verrata, koska raskaudet tosissaan voi olla ihan erilaisia joka kerta. En tiedä onko se jotenkin yleinen oire, mut mulla oli sillon ainakin ekalla kertaa plussaan asti sellainen tuntemus päällä koko ajan kuin olisin just hetki sitten itkeny, vetinen olo nenässä ja kurkussa ja silmät vetistää hiukan :)
 

Yhteistyössä