Voot, Onko muka totta, että osa suomalaisista ei ole koskaan..

  • Viestiketjun aloittaja en kyllä usko
  • Ensimmäinen viesti
pietaro
Ihmeellistä jos joku ei halua nähdä oman maansa pääkaupunkia..
Pietarin metroon tottuneena Helsingin metron saastaisuus, mielenterveysongelmaiset ja betoniarkkitehti aiheuttivat lähinnä kuvotusreaktion. Jos siellä osaisi sulkea silmät ja siellä olisi kohtuu turvallista niin kai siihen voisi tottua. Ja jos sillä metrolla pääsisi Helsingissä jonnekin muualle kuin slummeihin.

Googlatkaa kuvia pietarin metrosta niin ymmärrätte miksi helsinki haisee
 
Niin ja ajatella, Suomessa asuu pääkaupunkiseudulla sellaisiakin ihmisiä, jotka
tuntevat oman kotimaansa niin huonosti, etteivät osaa sijoittaa sen kartalle kuin isoim
mat kaupungit. Jos heitä pyydettäisiin kertomaan missä päin maata on vaikkapa Puhos
tai Muhos tai vaikkapa Vimpeli, Voikkaa tai Rymättylä eivät he osaisi vastata.:ashamed:
 
Pietarin metroon tottuneena Helsingin metron saastaisuus, mielenterveysongelmaiset ja betoniarkkitehti aiheuttivat lähinnä kuvotusreaktion. Jos siellä osaisi sulkea silmät ja siellä olisi kohtuu turvallista niin kai siihen voisi tottua. Ja jos sillä metrolla pääsisi Helsingissä jonnekin muualle kuin slummeihin.

Googlatkaa kuvia pietarin metrosta niin ymmärrätte miksi helsinki haisee
:LOL:
 
Taas sitä mennään, onpa "mielenkiintoinen" keskustelu taas :D Mä en nyt jaksa sanoa kuin sen ettei mua pätkääkään kiinnosta ketä kiinnostaa matkustaa metrolla ja ketä ei. Jokainen ajelkoon spåralla niin paljon kuin lystää tai olkoon ajelematta! Toki suosittelen matkailua kaikille, se avartaa, eikä ainakaan voi kovin pahasti kommentoida/arvostella jos itsellä ei ole kokemuksia. Mutta antaaka nyt jo ihmisten elää missä lystää. Itse suosin pk-seutua mutta mua ei haittaa jos joku tykkää asustaa keskellä metsää Lapissa. Kunhan jokainen on onnellinen!
 
"vieras"
Niin ja ajatella, Suomessa asuu pääkaupunkiseudulla sellaisiakin ihmisiä, jotka
tuntevat oman kotimaansa niin huonosti, etteivät osaa sijoittaa sen kartalle kuin isoim
mat kaupungit. Jos heitä pyydettäisiin kertomaan missä päin maata on vaikkapa Puhos
tai Muhos tai vaikkapa Vimpeli, Voikkaa tai Rymättylä eivät he osaisi vastata.:ashamed:
näin.mihin tätä tietoa tarvitsen? jos taas joku ei tiedä maansa pääkaupungista mitään on se aika noloa.

tämä pätee laajemmassakin mittakaavassa. tiedämme kaikki missä on new york, mutta veikkaanpa, että moni suomalainen ei tiedä missä lilongwe sijaitsee. eivätkä he pidä tätä erityisen nolona asiana.
 
[QUOTE="moi";24717344]tähän voi vaan vastata että onko tosiaan että hesalaiset ei oo koskaan ollut heinätöissä[/QUOTE]

Hesalaisista en tiedä, mut tää stadilainen on ollut heinätöissä :D Ja ajanut traktorilla, lypsänyt lehmää ja lapioinut paskaa :D
 
stadilainen
AP, sä olet itse juntti ja annat huonon kuvan Helsinkiläisistä.

Älkää nyt hyvät ihmiset menkö tohon provoon. Se on joku lähiöjuntti joka vaan haluaa pelleillä :)
 
stadilainen
[QUOTE="moi";24717344]tähän voi vaan vastata että onko tosiaan että hesalaiset ei oo koskaan ollut heinätöissä[/QUOTE]

No kuule tämäpä on. Ja vähän muutakin. Tuo ap on juntti ja sellainen joka tätä sun juttua olettaa on vastaava juntti.

Juntteja mahtuu siis ilmeisesti tasapuolisesti pitkin suomenmaata.. :p
 
Tommonen vastakkain asettelu on kyllä perseestä!Mää oon tamperelainen juntti,joka muutti just kesällä tänne helsinkiin ja täytyy sanoo,että oon positiivisesti yllättynyt ihmisten ystävällisyydestä!!!Oon mää ulkomaillakin asunut ja matkustellu siellä metroilla ja raitsikoilla.Nyt asutaan sellasessa paikassa,että lähijuna ja nysse on parempi!!Bussikuskit on hauskoja kun ne haluu kuulla mun murretta ja hymyilee!!Mää oon ylpee mun tamperelaisuudesta enkä koe olevani yhtään juntti,jos en käsitä jotain helsingin murteen sanaa!!
En minäkään ymmärrä sitä, että helsinkiläisiä haukutaan. Joudun siellä asioimaan jatkuvasti, ja törmään kyllä ihan jatkuvasti ystävällisiin ja mukaviin ihmisiin. Tosin minusta ihmiset ylipäätään joka paikassa ovat keskimäärin tosi mukavia. =)
 
"..."
Mä kyllä liikun täällä Helsingissä (jo kymmenettä vuotta) ihan omalla autolla. Kuten monet muutkin itseään kunnioittavat henlsinkiläiset. En halua kulkea spurgujen ja narkkareiden sekä mielenterveysongelmaisten maalitauluna metroissa ja raitiovaunuissa ilman pakottavaa syytä.
 
[QUOTE="...";24717563]Mä kyllä liikun täällä Helsingissä (jo kymmenettä vuotta) ihan omalla autolla. Kuten monet muutkin itseään kunnioittavat henlsinkiläiset. En halua kulkea spurgujen ja narkkareiden sekä mielenterveysongelmaisten maalitauluna metroissa ja raitiovaunuissa ilman pakottavaa syytä.[/QUOTE]

Mä matkustin viimeksi tänään metrolla ja ratikalla, enkä nähnyt yhtään ainutta spurgua, narkkaria tai mielenterveysongelmaista :O Tai ainakaan ne ei erottuneet mitenkään ns. normaaleista ihmisistä.
 

Yhteistyössä