vulvodynia ja synnytys

Mulla oli ennen esikoista kyseinen ongelma. Kysyin sillon raskaana ollessa lääkäriltä mitä pitäisi tehdä. Lääkäri sanoi että menee useinmiten synnytyksessä pois mutta muuten sen kipualueen voi polttaa laserilla. Mulla meni synnytyksessä pois eikä ole vaivannu sen jälkeen. Kipu oli kamalaa etenkin yhdynnän aikana ja sen jälkeen pissa poltti ihan kamalasti. Aika varmasti vulvodynia poistuu synnytyksessä joten toiveikkain mielin voit olla. Se laser hoitokaan ei ole kivulias ja kuulemma nopea toimenpide.
sarabi rv 34
 
Kiitos kannustuksesta. Jospa se kipu helpottaisi. En tidä lähtisivätkö mun kohdalla laserilla polttamaan, kun kipualue on aika iso, ts. välillä koko ulkosynnyttimet on kuin tulessa... Ehkäpä sellaista neuropaattista eli hermoperäistä kipua. Mutta toivottavasti synnytys helpottaa. Menikö sinun eka synnytys hyvin?
 
Hei! Synnytys meni loistavasti eikä siinä supistusten keskellä ollut kipu alueista tietoakaan. En muistanu edes koko ongelmaa. Tajusin asian vasta sitten kun alettiin taas harrastamaan petipuuhia ettei mua enää satukkaan alapäähän ja siitä lähtien on ollu poissa.
 
Laserhoitoa ei todellakaan suositella tiettyihin vulvodynia tyyppeihin.
Joskus laserhoito jopa laukaissut vulvodynian.

Tietyissä pahoissa vulvodynia tapauksissa hoitona vestibulektomia. Joskus auttaa, joskus ei, joskus jopa pahentaa kipuja.

Mulla niin pahana vulvodynia, ettei seksikään suju. Yritä tässä sitten raskautua... :(
 

Yhteistyössä