Vuoden 2008 Kullankerien loppuvuosi 2009

Ei vitsit pitäis kyllä hommata videokamera :D
Ihana seurata kun tyttö hoitaa vauvaa. Laittaa potalle, syöttää lusikalla ja maiskuttaa samalla, mittaa kuumetta ja putsaa pumpulipuikolla korvia ja lopuksi peittelee nukkumaa :D
 
Huomenia!

Käpyselle :hug: ahdistukseen!

Ammu - ISO LIKKA! :eek: Ja yhä edelleen aivan mahtavat kutrit :D

Sain perjantaina sitten postia (isolta) pomolta, joka ei tullut keskiviikkona syömään kaakkuja tai juomaan kahveja työkiireiltään. Tarjosivat uutta määräaikaista sopimusta 1.1.2010 - 4.8.2011, Lasten ja Nuorten sairaalassa - eli nyt on töitä taas reiluksi 1,5 vuodeksi tiedossa :D

Viikonlopun Tampereen reissukin meni erittäin loistavasti; minä ja n. 50 miestä. Ei paha ;) Eli Liverpoolin suomen kannatusyhdistyksen vuosittain tapaaminen. Ensin minibussimatka Helsingistä, sitten sovittuun sporttipubiin matsi katsomaan, sieltä isoihin saunatiloihin tilatakseilla ja sieltä kaupungille. Jaksoin yhden lonkeron juoda enää kaupungilla, kun nukku-matti kutsui, joten siirryin tien toiselle puolelle hotelliin jo puoliltaöin. Miehet tulivat perässä reilua tuntia myöhemmin, klo 9 oltiin jo tikkana aamupalalla (parasta hotelliyöpymisissä on aamupala!!). Reissu takaisinpäin oli hieman vaisumpi, mutta edelleen hyvä porukka ja hyvä mieli. Uudestaan sitten taas ensi vuonna.

Puuuh... nyt pitänee tehdä töitä, kun kerran jatkoakin lupasivat :p

MP:n imetys-/nukahtamisongelmiin en osaa sanoa mitään, meillä kun tissit ovat olleet jo reilun vuoden varastossa. :(
 
Olin tänään synnytystapa arviossa, ja yllätykseni tontun paino arvio on 3,4kiloa...Kun ne on puhunu jopa 5kilon vauvasta...ja tulevasta sektiosta.

Nyt lekuri sanoi että haluaa odottaa jospa synnytys alkais itsestään...huiii, mulle tulee vaan pelko siitä että joutuvat käynnistämään jos mitään ei ala tapahtuun...

Noh, tottakai parempi et syntyis alateitse mutta...
Uusi kontrolli on sitten 2viikon päästä..7.12

Oi oi tätä odottamisen iloa.. :xmas: alkaa paikat oleen vaan niin kipeet, liikkuminen on jopa vaikeeta..
 
Sydänkäpynen:
Nyt lekuri sanoi että haluaa odottaa jospa synnytys alkais itsestään...huiii, mulle tulee vaan pelko siitä että joutuvat käynnistämään jos mitään ei ala tapahtuun...
Älä turhaan panikoi käynnistettyä synnytystä. Ei se välttämättä ole sen kummempi kuin "normaalikaan". Kivunlievitykset on nykyään tosi hyvät ja kun teillä Emma oli niin reilun kokoinen, niin varmasti seuraavat tarkasti vauvelin kasvua ja saat sektion, jos yhtään on epävarmaa, mahtuuko vauva syntymään alateitse. Pelko pois ja onnea loppumetreille! :hug:

MP:lle kans :hug: . Täälläkin on yks tissittelijä vielä. Pikku hiljaa vois jo lopetella, mutta tytteli on eri mieltä :snotty: Meillä yöunille mennään jo ilman tissiä (velliä juo), mutta päivällä en muka saa nukkumaan ilman.
 
Sydänkäpynen- älä käynnistyksestä huoli, jos sellaiseen päädytään. Mulla käynnistettiin, tai suoranaisesti "puhkaistiin kalvot" kun olin 3 cm auki ja sen jälkeen samantien tippa käteen ja supistukset voimakkaammiksi. Alateitse kun synnyttää, ne supistukset tulee kuitenkin, ei sille voi mitään ;) Toivotaan nyt kuitenkin että Tonttu(2) pysyy masussa just niin kauan kun siellä on turvallista ja tulee ulos joko avustettuna tai ilman suuremmitta kommelluksitta :)
 
Viljamilla huomen 1,6v nlalekuri...saa nähä onko kirppu yhtää kasvanu viime käynnistä ;)

Itellein pyydän masispillerit...alkaa elämä käydä liia raskaaks :'( ...Tässä ajatukset pyörii et jos kaikki ois niiku pitäs ni alettas olee raskaudessa loppusuoralla ja ja...nyt yritetää selvitä avioliitosta edes jotenkuten :headwall:

Sori ku käin valittamas tääl vaa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Viljamilla huomen 1,6v nlalekuri...saa nähä onko kirppu yhtää kasvanu viime käynnistä ;)

Itellein pyydän masispillerit...alkaa elämä käydä liia raskaaks :'( ...Tässä ajatukset pyörii et jos kaikki ois niiku pitäs ni alettas olee raskaudessa loppusuoralla ja ja...nyt yritetää selvitä avioliitosta edes jotenkuten :headwall:

Sori ku käin valittamas tääl vaa :ashamed:
:hug: :hug: :hug:
Tiedät, mistä löydät mut, jos kaipaat ymmärrystä. Viestit kulkee ja soittaakin saa, en mä pure. :hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Viljamilla huomen 1,6v nlalekuri...saa nähä onko kirppu yhtää kasvanu viime käynnistä ;)

Itellein pyydän masispillerit...alkaa elämä käydä liia raskaaks :'( ...Tässä ajatukset pyörii et jos kaikki ois niiku pitäs ni alettas olee raskaudessa loppusuoralla ja ja...nyt yritetää selvitä avioliitosta edes jotenkuten :headwall:

Sori ku käin valittamas tääl vaa :ashamed:
:hug: :hug: :hug:
Tiedät, mistä löydät mut, jos kaipaat ymmärrystä. Viestit kulkee ja soittaakin saa, en mä pure. :hug:
Mä puren, mutten satuta ;) Eli tännekin suuntaan saa olla yhteyksissä, FB:n kautta vaikka :hug:

 
Ammu ja Elppa :hug: kiitois :heart:

Viljami ol pikkase päälle 81cm ja vajaa 11kg ...voin ne tarkatki ilmotella jos niit joku haluu päivitellä esmes listaan :D

Ite tein sen Beckin masennustestin enne nlaa ja siit tul 30 pistettä jote ...joo masennusta on kute ajattelin :( Sitte nlalekurin kaa juteltuani ni kirjotti alustavasti 6kk pillerit masennukseen ja sano et mahd jopa vuoden voi niit syödä sekä varuiks viel yöks jotai rauhottavaa ku en meinaa saada unta vaik oon iha väsy.

Että tällasii :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Ammu ja Elppa :hug: kiitois :heart:

Viljami ol pikkase päälle 81cm ja vajaa 11kg ...voin ne tarkatki ilmotella jos niit joku haluu päivitellä esmes listaan :D

Ite tein sen Beckin masennustestin enne nlaa ja siit tul 30 pistettä jote ...joo masennusta on kute ajattelin :( Sitte nlalekurin kaa juteltuani ni kirjotti alustavasti 6kk pillerit masennukseen ja sano et mahd jopa vuoden voi niit syödä sekä varuiks viel yöks jotai rauhottavaa ku en meinaa saada unta vaik oon iha väsy.

Että tällasii :ashamed:
En oikein voi sulle sanoa mitään vaikka haluisin, mutta kokemusta mulla ei oo moisesta. Mutta kaikki sympatia sinulle, vähemmästäki masentuu..

Mulle voi myös kirjotella jos siltä tuntuu...ja on oikeesti tosi kiwa ku et oo meitä dumpannu...me tarvitaan sua. :hug:
 
Heipä vaan.

Ei mua näköjään kaivattu ole, mutta ajattelin tulla ilmoittamaan, että hengissä ollaan. Ja on mulla tosi hyviä uutisiakin.... mä sain opiskelupaikan. Tästä tädistä pitäis tulla joku kaunis (tai vähemmän kaunis :D ) päivä terveydenhoitaja. Ai, että olen tyytyväinen. Vanha duunipaikka alkaa näyttää entistäkin taakse jäänneemmältä. :D
Nyt pitäis sit vaan raskia laittaa tuo poika hoitoon. Koulu alkais 11.1.10, joten se hoitopaikka pitäis löytyy viel aika pikaseen. :whistle: Mutta kun en mä halua laittaa Rasmusta mihinkään tarhaan. Jos mä ottaisin sen mukaan sinne kouluun :D

Ei meillä kummempia. Rasmus kasvaa ja menee lujaa. Juttua tulee hirveesti. Välillä seassa jotain ymmärrettävääkin. 1 1/2-vuotisneuvolakin piti olla ens keskiviikkona, mut sekin on sit peruttu niiden saakelin possurokutusten takia. Mä en voi käsittää, et yks helkutin rokotus-sessio pistää kaikki ihmisten perusoikeudetkin ihan lakoon. Seuraava neuvola sit olis kuulemma se 2v-neuvola. :eek:

:hug: kaikille sitä tarvitseville!
Yritän täällä taas joskus käydä :ashamed:
 
Miss Piggy:

Kuullostaa tutulta. Meillakin syodaan tissia viela. Tosin nukahdetaan myohemmin, ei tissille. Yolla vaan kun heraa niin kauhea huuto aitia huutaa ja silloin ei kelpaa isa alkuunkaan.
Yolla syodaan tissia useammn kerran, meidan valissa nukutaan. Joku yo on hyva ja vain 2-3keraa. Mutta joskus jopa 5 kertaa. Jos ei tissi tule heti esiin sita aletaan itkien itse kaivamaan esiin.
Kylla valista vahan vasyttaa, kun olen raskaana ja kaiken lisaksi toi issias taas vaivaa.
Ma en tieda mika avuksi tai neuvoksi sulle kun itsekkin neuvoja kaipaisin.
Toivon vaan etta tama maidon tulo vahenee kun raskaus etenee. Nyt ei ole yhtaan energiaa alkaa vierottamaan ja toista huudattamaan.
Hyvaa viikonloppua kaikille!
 
Superjaksuhalit Ursulle :hug: Tosi hienoa, että otit asian puheeksi neuvolassa. Uskon, että kun lääkkeet alkaa vaikuttaa, niin elämäkin alkaa näyttää taas valoisampia puolia. :heart:

Onnittelut Rebelille opiskelupaikasta! Vautsi! :flower:

Sofialla on edelleen suupielet ja posket punaisina, vaikka ollaan nyt sitten vältetty niitä sitruksia, omppua, tomaattia ja tuoretta porkkanaa. Toisinaan tulee edelleen annettua noita purkkiruokia, joissa on lähes järjestäin keitettyä porkkanaa. Voisikohan oireita kuitenkin tulla niistäkin. Äh! En oikein tiedä mistä päästä pitäisi lähteä tuota ruokavaliota sitten karsimaan, jos ei nuo oireet ala katoamaan vähitellen.

Joko olette muuten vieroittaneet taaperoita tuteista? Luulen, että alkaisi olla meillä kohta ajankohtaista. Vinkkejä toimivista kikoista otetaan vastaan. Oon hiukan miettinyt sitä palan leikkaamista siitä pois... :whistle:
 
Mä ryhdyn nyt ihan aktiiviseksi :LOL: jo toista päivää putkeen täällä ;)

Kiitos kysymästä Elppa. Raskaus etenee hyvin. Puolessa välissä jo mennään =) Ens viikolla on rakenneultra ja sitä vähän jännäilen. Tosin elossa tuo mahakaveri ainakin on. Sen verran eloisalta (siis villiltä) vaikuttaa. En mä muista et Rasmus näin vilkas olis ollu, tosin enpä mä tainnu sillon viel tässä vaiheessa liikkeitä tunteakaan, mut kaiken kaikkiaan.

Leenalle piti sanoa, et ettekös te nykyään täällä koto-Suomessa vaikuta? Pyydä lääkäriltä lähete fysioterapiaan, jos sieltä saisit jotain apua siihen issias-vaivaan. Mä kävin just ite tällä viikolla fysioterapiassa ihan ennaltaehkäisy mielessä hakemassa neuvoa ja apua selvitä tästä raskaudesta edes jotenkin, kun tää mun selkä on niin romu.

Tiiivarille: meillä on luovuttu tuteista reilu kuukausi sitten. 20min Rasmus huusi sillon ekana iltana sellasta kärttämis-huutoa, ja siinä se. Mä olin varustautunut henkisesti taistelemaan pojan kanssa koko yön ja viikon, mutta ei. Ne jäi siihen. Nyt pitäis sit luopuu noista pulloista, kun ette usko, mut tuo poika on vihdoinkin kelpuuttanut nokkamukin :D tosin tavallinen lasi on kyl kovempi juttu, mut en olis uskonu et noille nokkiksille sit kuitenkin jotain käyttöä löytyy. Tänään just ajattelin kokeilla et jos ne tuttipullot nyt sit jäis pois. Vois pestä ne sit valmiiksi tätä seuraavaa rasavilliä varten.
Mä siis päädyin pienessä mielessäni siihen, et Rasmus oli nyt valmis luopumaan tuteista, et sen takia se meni niin helposti. Mut meillä ne tutit vaan jätettiin illalla kaappiin ja kun seuraavana päivänä näytin Rasmukselle, ettei niitä tutteja enää siellä ole, niin se kai jotenki tajus, et turha niitä huudella kun ei niitä kerran enää siel kaapissa ole. Se vaan harmittaa, et olin just edellisellä viikolla uusinut kaikki tutit ja nyt ne jäi sit lähes käyttämättömiksi :headwall: :LOL: Juu, murheensa kullakin!
 
Nyt se on päätetty, että tänään menee tissihanat kiinni =) :'( :ashamed: :/ tähän vois lisätä kaikki hymiöt, ainakin äitin mieli on jo valmiiks vähän "sekasin". No nyt vaan täytyy henkisesti valmistautua yöllisiin huutoihin ja valvomiseen, toivottavasti se ei viikkoo kauempaa kestäis :snotty:

Mä tuun sit Leena antaan sulle neuvoja, jos onnistutaan hyvin :D

Rebelille onnittelut opiskelupaikasta :flower:
 
Pakko päivittää, että yöunille käynti kävi liian helposti :eek: pari kertaa yritti saada tissiä, johon vastasin, että tissi on rikki. Sitä sitten itkustettiin pieni hetki ja loppujen lopuks tyyty nukahtaan syliin kun silittelin :heart: No katotaan nyt miten selvitään ensimmäisestä herätyksestä :whistle:
 
Tsemppiä MP yöhön! Tulehan huomenna kertomaan miten meni. :wave:


Tuosta Rebelin (tai siis Rasmuksen) nokkamukista tuli mieleen, että Sofia ei suostu juomaan lainkaan maitoa. Tai siis illalla juo tuttipullosta, mutta muuten ei maito eikä piimäkään mene alas. Huoh! Ja tuttipullosta pitäisi päästä kokonaan eroon (nyt siis enää iltaisin käytössä). Hiukan pelottaa, että saako sitten enää tarpeeksi maitotuotteita (raejuusto, viili ja juusto pääasialliset kalsiumin lähteet). Onko jollakin muulla samaa ongelmaa? :|
 
Herran jumala mähän oon nukkunu :eek: :D

Yö meni kerrassaan mainiosti :attn: Puoli yhdeksältä sain tytön nukkumaan, nukkui puoli tuntia ja heräs. Sitten alkoi itku ja huuto ja oli siinä pientä raivoomistakin mukana, mutta sylissä pidin ja pysyin rauhallisena, muutaman kerran sain nukahtamaan syliin, mutta se pirulainen heräs joka kerta, kun yritin laskea omaan sänkyyn. Joten kolmannella kerralla jätin mahani päälle nukkumaan, siitä se oli sit kömpiny omaan sänkyyn jossain vaiheessa. Ja koko tänä aikana se ei edes kinunnu tissiä :eek: Ja tota huuto/nukutusta kesti vähän vajaa 2h ja nyt tulee paras kohta: Tyttö nukkui 7,5h, mitä se ei oo siis tehny koko elämänsä aikana :attn: B) ja nousi vartin yli kuus pirteenä =)

Ja siis tämmönen nukkuminen vaatii näköjään enemmän totuttelua äitiltä, kun mä heräsin tasan klo 5, enkä sen jälkeen saanu nukuttua kun olin ihan pirtee :whistle:

Mutta tästä on hyvä jatkaa ja toivotaan ens yölle samanlaista "tuuria"

nyt aamupalalle :wave:
 
Huomenta!
Kiva, kun tää pino on vähän virkistynyt taas :)
Rebelille onnittelut munkin puolesta! :flower:
Ja MP hieno juttu, että ootte saaneet nukutuksi. Meillä tissittely jatkunee toistaiseksi... :snotty: sen puoleen tosin on helpompaa, että meillä ei tankata öisin eli saa nukkua rauhassa.

Mun työrintamalta sen verran kuulumisia (ketä kiinostaa?! :headwall: ) että en nyt kuitenkaan vaihdakaan työpaikkaa. Kun sopimus oli katkolla niin kerroin pomolle ihan rohkeasti, että tämmösen tarjouksen oon saanut ja ajattelin sen myös hyödyntää, ellei täältä tiputella kun noita kuukauden pätkiä. Tää raukka hätäänty niin, että teki sopimuksen kerralla heti ens vuoden loppuun :LOL: Ni jäänkin nyt siis nykyiseen paikkaan. Ihan hyvä, kertyy lomat jne. Ja ei tarvii kulkea kauemmas (eli pärjätään yhdellä autolla edelleen). Että sellasta.

Kuka haluaa alottaa meille uuden pinon?! :attn: :attn:
(Ei kai Joulukuu mitään syksyä enää ole?!)
 
Ihan loistavaa MP! Ehkä me äidit aina odotetaan pahempia reaktioita - ja Kullankerät jaksaa yllättää. Uskon, että uni maistui makealta ja jospa sinäkin vähitellen saat nukuttua pidempään. Hienoa! =)

Ja Ammullakin loistouutisia (mua ainakin kiinnostaa) :flower: Kannatti siis lyödä kortit tiskiin. Itse en ole tuota pätkätyöläisen arkea kokenut, mutta voin vaan kuvitella miten stressaavaa olisi, jos ei tietäisi muutamaa kuukautta pidemmälle työrintamalla. Superhienoa, että asia järjestyi noin ja saat pitää rauhassa lomatkin sitten. =)
 

Yhteistyössä