Vuoden 2008 Kullankerien loppuvuosi 2009

Tiivari:
Tuosta MP:n avautumisesta johdettu galluppi: Kuinka moni teistä oikeasti viihtyy työssään? Tuntuuko, että olette omalla alallanne? Vai onko ala oikea, mutta työpaikka mättää?
Mä olen ihan oikealla alalla ja työpaikkakin on ihan jees. Ainoa mikä rassaa on epävarmuus töiden jatkumisesta, mitään isoja juttuja ei uskalla suunnitella, kun ei tiedä, jos kuukauden päästä onkin kortistossa. Mutta katsellaan.
 
Moikka moi kaikille pitkästä aikaa :flower:
..ja jumatsuka, mikä ihana kesä on ollu, love it!! Täälläkin tuntuu olevan aikaslailla hiljaista, taaperot ja ihanat säät liekö syynä!?

Valtavasti Wiiville onnea vauvasta, hurjan äkkiä tuo sun odotusaika meni, ainakin näin sivustakatsojan roolista käsin =). Ja Abloomille myös onnea tätiydestä!

Mä viihdyn tooodella hyvin omassa työssäni!! Psykiatrinen hoitotyö ja vielä lasten ja nuorten kanssa on se mun juttu! Kaiken lisäksi meillä on ihan järkyttävän hyvä ja hullu työporukka, joten se on sitte se piste iin päälle!

Eetu, ihana ikiliikkuja kasvaa ja komistuu päivä päivältä, äitin rakas :heart: . Jos joku viittii päivittää, niin E:n 1-v. mitat oli 11.1 kg ja 79,1 cm.

Metb täältä toivotetaan kaikille ihanaa loppukesää, ja naatiskelkaa naiset :flower:
 
Ihanaa, ihanaa! Miehen kanssa hiukan puhuttiin, että voisin olla kotona vielä vuoden verran. Eli menisin töihin vasta kun Sofia on reilun 2v. Mä oon niiiiin onnellinen =) Pitää vaan käydä ottamassa päivähoitohakemus pois päiväkodista ja laittaa uusi vetämään.
 
Heippa mammat!

Olipas ihana reissu :) Tosiaan kahdestaan käytiin Oslossa ke-pe, ja pelissä keskiviikkona (voitto 2-0!). Ruoka oli erittäin hyvää, en löytäis suomesta varmastikaan turistina yhtä hyvää sapuskaa. Superkallista, joten budjetti tuplaantui, esim. 0,4l olut 8?, hampurilaisateria (esim. Chicos- tyylisessä ravintelissa) 15-20? jne. Huikeat hinnat! Aurinko paistoi ja saatiin liikuntaa niin paljon kun mies vain suostui kävelemään. Jätin sen muutaman kerran "aviomiesparkkiin", eli terassille, kun itse lähdin rankemmin shoppailemaan, vaikka en mitään ostanutkaan ;) Alex oli kotona, kävi päivät hoidossa ja muut ajat vietti sitten töissäkäyvän anopin ja torstaina miehen veljen kanssa, ja hirmuisen hyvin oli mennyt!

Työssä viihtymisestä voisin sen verran sanoa, että viihdyn. Ei ole kuin murto-osallisesti koulutusta vastaavaa, mutta silti kiva porukka ja monipuolista työtä :)
 

Hei pitkästä aikaa kaikille!

G: Viihdyn mmatissani sen, mitä olen ehtinyt autonkuljettajan töitä tehdä. -ala tuntuu omalta. Olen tehnyt myös maatalouslomittajan hommia, ja se on mieleistä työtä myös (minulla on karjanhoitajan tutkinto myös).

Töihin en ole tosin vielä hetkeen menossa, meille on nimittäin yllätysvauva tulossa! Olen toukokuusta asti kärsinyt ihmeellisistä oireista, juossut verikokeet ja kilpparitestit ym. ja ollut tosi väsynyt ja paleleva. Nyt sitten pariviikkoa sitten hain raskaustestin, ihan vain varalta, että voin sitten varata ajan kierukan laittoon. Kas kummaa, kun testi olikin +!

Ensimmäinen ajatus mulla oli, että mää en ookkaan sairas! Ja sitten alkoi hirvittää. Ei mitään tietoa, kuinka pitkällä raskaus on jne. Ja olen paljon syönyt lääkkeitäkin jalan palovammaan nyt kesällä... Ihan pelottaa. Neuvolaan menen ultraa ensiviikon keskiviikkona, jospa sitten oltaisiin viisaampia.

Matiasksesta siis tulee (toivottavasti!) isoveli. Ja lapset vuoden välein -teema jatkuu :ashamed: Voi jo kuvitella kaiken sen paskan mitä saan niskaani sukulaisten puolelta. Kenellekään muulle en ole tästä kertonut, mutta nyt oli pakko teille kertoa, koska olen kaikesta huolimatta niin onnellinen ja iloinen!

Tänään käytiin lasten kanssa uimarannalla. Matiaskin uskaltautui kokeilemaan vettä, mutta viihtyi paremmin hiekkakakkujen parissa.

En ole teidän keskusteluja aikoihin seurannut, joten anteeksi, jos tämä on ollut vasta täällä, mutta mitkä on teidän taaperoiden lempipuuhia?
Matiaksen suosikkihommaa on kattilakaapin tyhjentäminen, ja "ruuanlaitto". Ne omat leikkiastiat ei ole yhtään kivoja. Ei myöskään leikkihella, vaan Matias laittaa kaikkea sekä puuhellan sisään (saa luukun auki) että sähköhellan alaosaan, siis sinne, missä säilytetään peltejä. Sieltä löysin mm. mun kännykän vasta.

Ulkona kivaa on hiekan lapiointi ja nyt uutena juttuna on eläimet. Kissoja, koiria ja lampaita on kiva taputella.

Portaiden kiipeäminen olisi tosi jännää, mutta kiellettyä. Kylpeminen ja saunominen on tosi mukavaa.

Matias on nyt oppinut syömään itse, jopa aamupuuro menee omalla lusikalla syöden (eikä saa auttaa) ja muutenkin Matiaksesta on tullut "iso poika".

Kaikki pärisevät (rekat, autot, veneet, traktorit) kiinnostaa ja niitä osoitellaan sormella.

Paljon onnea vauvaa odottaville (oliko muita kuin sydis) ja vauvan saaneille! (oliko muita kuin wiivi..)
 
Ihania uutisia Huiskahäntä! Onnea odotukseen! :heart:

Sofian ehdoton ykkösjuttu on kirjat. Niitä jaksaisi kuunnella vaikka koko päivän. Aika pitkälti muut lelut on nyt käyttämättöminä vaan. Lorupussi on myös in. Laulavaa hauvaa syötetään ja laitetaan potalle. Ulkona keinuminen on pop. Pallo on paras. Ja hauvaa silitetään kirjoista ja livenä.
 
Onnea Viiwille ja perheelle pienokaisesta :) ja Huiskuhännälle tsemppiä odotukseen :)
Täällä vietelty jokunen päivä saikulla ku kaadoin jalkapöytäni päälle ruokapöydän tuoli ja oli sen verran kipee että lääkäri katto parhaaks antaa saikkua. Enää ei niin kipee oo mutta puutunu on koko ajan, joku hermo tohtorin mukaan jumissa ja voi kestää kai pitempäänki. Maanantaina mulla alkaa loma ja tiistaina tyttö menee kouluun. Jännittää tuota päivää jo nytten :D
Eilen soitettiin myös pojan hoitopaikasta ja on saanu paikan tästä meiän läheltä iha uudesta päiväkodista 1-2vuotiaiden ryhmästä. Haettiin 10hoitopäivää/kuussa nyt aluksi ja pappa on luvannu hoitaa sitte loput päivät jos menee tuon ylitte. nyt aluks on aateltu että poika menis hoitoon vaan sillo ku mulla on aamuvuoro ja iltavuoropäivinä hoitas pappa. sitte ens vuoden alussa alettas viemään myös iltavuoropäivinä ja jos menee yli tuon 10päivän ni sitte pappa hoitas. Pappa olis halunnu kai hoitaa vielä kokonaankin mutta kerkesin tuon hoitopaikka hakemuksen laittaa ennen ku alko tuosta puhuun ja nyt en kyllä viitti tuota paikkaa perua koska voipi olla ettei tuonne enää sitte ens tammikuussa saa paikkaa. pieni haikeus on kyllä itellä.....en oo noita kolmee isompaa vieny noin pienenä hoitoon, mutta toisaalta nyt on iha eri elämäntilanne mitä oli sillo joskus ni ei voi millää tavalla verrata noita aikoja. Ja toisaalta ei tekis pojalle yhtään huonoo päästä oman ikästensä kanssa olemaan ja leikkimään.
hmm....mitäköhän muuta mun piti kirjotella.....en kyl muista yhtään....yksinäistä on edelleen mutta eiköhän se tästä ku kaikki kerhot ja muut toiminnat alkaa ni ehkä sitä joskus näkee muitaki ihmisii ku tän perheen ja työkamut :D nii ja sain mä puhuttuu ukon ympäri että otetaan meille koiruus mulle lenkkikamuks...Ens sunnuntaina päästään kattoon pentua ekaa kertaa ja sitte selviää saadaanko se iha todella :) jos saadaan ni kotiutuu meille syyskuun loppupuolella :)
 
Kuulostaa Hande hienolta suunnitelmalta nuo teidän hoitojärjestelyt. Itsekin oon ajatellut, että sitten kun joutuu viemään päiväkotiin, niin mentäis 10 pvä/kk. Itse voisin jäädä osittaiselle hoitovapaalle, jolloin ois vaan 4pvä/vko töitä, ja sit isovanhemmat hoitais n. 1pvä/vko. Mä en millään raaskisi viedä Sofiaa hoitoon. Uskon et mun tunteisiin vaikuttaa voimakkaasti se, että oma äitini oli kotona siihen asti kun menin 3. luokalle koulussa. Eli äiti kotona -asetelma on mulle luontainen ympäristö.
 
Ensimmäinen tarhapäivä takana :D Isi vei, eikä tyttö itkeny yhtään perään :eek:
Ja äidillä oli taas suuret odotukset, kuinka lapsi juoksee äitin syliin heti kun paikalle saavun ja itketään vuolaasti yhdessä :ashamed: Ei menny ihan niin :xmas: Tyttö katto vaan pitkään, että kukas hitto se sinä olet, esitteli nukkea ja jatko leikkiänsä |O se oli unohtanut mut :kieh: :saint: no eniveis, hyvä homma, että kaikki oli menny hyvin :heart:

Sitten jos saan taas hieman valittaa meijän öistä :kieh: ei helvetti kuinka kauan tätä saakelin heräämistä jatkuuuuu |O viime yö oli taas oikein extra perseestä |O mutta oikeesti mulla alkaa loppuun jo huumorintaju, kun vieläkin herätään vähintään 3 kertaa, yleensä enemmän ja tässä sivussa pitäis jaksaa käydä vielä töissäkin. Onko tää kaikki imetyksen syytä vai miksei toi lapsi nuku? :headwall:

Onnittelut raskautumisesta huiskahännälle :flower:
meillä on seksi pannassa, ettei vaan käy vahinkoo :kieh:

Tässä kuva aamuisesta tarhalaisesta, huomatkaa miehen asettelema lakki :LOL:



nyt jos kömpis sänkyyn, niin ehtis säkällä nukkuun tai ainakin makaan 6h B) :wave: :wave:
 
Ja mä jaaritin tuonne heinäkuun pinoon ihan antaumuksella :headwall: :headwall: :headwall:

Tänne laitankin sit vaan onnittelut Wiiville pienestä pojasta! :heart:

Onnittelut myös huiskahännälle plussasta! Kuinka pitkällä luulisit raskauden olevan?

Vieläköhän kielletty on yhdessä kasassa? Vai olisiko tuollakin jo nyytti kainalossa?
 
Olipa kiva kuulla Malehan ja Rebelinkin kuulumisia =)

Tosi harmi kyllä tuo Rebelin lyhyeksi jäänyt kylpyläreissu. Mua olis ainakin ketuttanut ihan simona! :kieh:

Olenko mä vähän surkea äiti, kun en oo ilmoittanut lasta mihinkään aktiviteettiin...? :ashamed: Meinasin, et hengaillaan vaan tässä kotona ja pihalla seuraava(kin) vuosi. Leikkikavereina toisinaan kavereiden lapset ja serkkupoika, mut neiti viihtyy kyllä yksinäänkin. Voi hitsi, nyt mulle tuli oikeesti sellainen olo, et pitäiskö sitä sitten jotain harrastaakin ton kanssa :/
 
Tiivari:
Olenko mä vähän surkea äiti, kun en oo ilmoittanut lasta mihinkään aktiviteettiin...? :ashamed:
No et ole (tiesit sen kysymättäkin)! 1v parasta viihdykettä ja virikettä on vielä ihan normaalit touhuamiset kotona sun kanssa. Tietty, jos haluut just siihen tiettyyn ryhmään/kurssille, mihin saa jonottaa 3-4 vuotta, niin sit on syytä olla asialla jo nyt.
Mulle tulee aina mieleen näistä vanhemmista, jotka on ohjelmoineet taaperoikäisiltään jo tyyliin 4 iltaa viikossa, että omia kunnianhimojaanko he siinä tyydyttää vai mitä? Ymmärrän jos käydään vaik kerran viikkoon uimassa tai muskarissa tai vaikka sitten molemmissa, mutta aikataulutettu elämä ja täyteen buukattu kalenteri ei ole taaperoikäisten huoli. Niitä ehtii stressata isompanakin.

Ja tää ei ollu nyt henk. koht. kellekään (en nyt muista miten aktiivisesti kenenkin pienet harrastaa:ashamed: ), sanoinpa vaan mielipiteeni ja annoin Tiivarille "synninpäästön" kokeneemman kollegan (ikäni ja lapslukuni puolesta kokeneemman) valtuutuksella.

Ja annan vielä :flower: kin. Sulla on tänään nimpparit! Onnea!!
(Onnittelen toki myös muita, jos joku viettää nimipäiviään mun tietämättä )
 
juu eipä oo täälläkään mitään aktiviteetteja pojalla....mitä nyt viime syksy ja kevät kerhossa ja perhekahvilassa käytiin....ja nyt on sitte tuo hoitoon meno. Mä olin noitten isompien aikaan 7½v kotoäitinä ja kerhossa käytiin tuo aika mutta siinä oli noittenkin aktiviteetit.
Mä oon ollu aina enemmän kanssa sillä kannalla että kun lapsi osaa itse kaivata noita aktiviteetteja ni sitte saapi mennä jos ei oo sellasesta harrastuksesta kyse mikä maksaa liikaa meiän kukkarolle. esikoinen on viime vuodesta lähtien käyny sählyä pelaamassa iha huvikseen koulullaan, muilla ei oo vielä mitään.

Täällä tyttö lähti ekalle luokalle ja pojalle tais olla kova pala kun oli sitte koko illan siskonsa kimpussa. koko ajan härnäsi ja teki vaikka mitä..kiskas jopa tytöltä housut kinttuihin :D no saa nähä kui muut päivät menee, mutta kaippa se tottuu ettei sisko oo koko aikaa täällä kotona pyörimässä...

nyt jatkan telsun katteluu :)
 
Niin siis tännekkin oikeaan pinoon tää...

Moikkelis.

Mulla jääny tää palstailu ihan kokonaan. Vähän selailin ja lueskelin teidä juttuja mut en oo yhtään kärryllä mitä kenellekki kuuluu ja mistä olette täällä raatanneet.

Aattelin jotain meidän kuulumisia kirjottaa.
Meidän neiti kasvaa ja kehittyy ihan noramaalisti. Kävele ei vielä varsinaisesti mut välillä ottaa muutamia askelia. Ei myöskään syö itse. En jaksa sitä sotkua mikä siitä tulee. sanoja tulee useampia ja ässäkin suhahtaa oikein kunnolla. Pottailtu ollaan aina aamuisin. En oo joutunu kakka vaippaa vaihtamaan koko kesänä. Neiti kakkaa aamupuuron jälkeen pottaan ja se on ollu parin kuukauden ajan päivän ainoa tekele.
Olen edelleen kotona työttömänä ja nyt olis jo halu päästä töihin tai opiskelemaan. Aika käy pitkäksi ku likka alkaa jo viihtyä itekseenkin jo muutamia hetkiä eikä ole enää nii hoidettava. On edelleen takertuva ja viihdytettävä mut joskus saattaa unohtua hetkeksi leikkimään itsekseenkin. Joulun jälkeen ei ole ollu korvatulehduksia eikä muitakaan sairauksia. Yks nuha tai jotain semmosta mut perus terveenä saanu olla.
Kauhea vauvakuume päällä mut ei tärppää ei!! Pitäshän se tytölle kaveri saada. Säälittää ajatellakkin et jää ainoaksi. Oikein ressiä pukkaa!!

Eipäs meille tosiaan mitään kummosempia....
 
Olen ihmetelly ja hermoillu ku Emma nukkunu pari vkoa tosi huonosti. Saattanut herätä itkemään ja mölisemään kymmenenkin kertaa yössä. Eilen sit hokasin et yks takahammas oli puhjennu kokonaan. Oiskohan se sitä märsänny!? Oishan joo! Ja nyt yöt jatkuis entiseen tapaan!

 
maleha(kiva kuulla teistäkin tosiaan pitkästä aikaa!)
Kyllä meillä on ainakin hampaiden tulo verottanut yöunia. Nyt muutenkin nukuttu huonommasti. Pitäs varmaan vierottaa yötissiltä, niin helpottas :snotty:

Tiivari tuonne Kesäkuun pinoon kirjotin:
Mun työkuvioista ei oo edelleenkään selvyyttä. Eilen soitin sinne, missä kävin haastattelussa, kun mulla on täällä nykysessä paikassa sopimus katkolla nyt kuun vaihtuessa ja varmasti töitä tarjolla vaan Elokuuksi. Tää nainen sano, että oon toistaseksi vahvimmilla, mutta vielä ei ole mitään päätetty ja haastateltaviakin ilmaantuu vaan koko ajan lisää. Mainitsi oikein erikseen, että yksi mieskin olis tulossa haastatteluun. No niinpä. Miehet on jotenkin niin etulyöntiasemassa hoitoalalla. Suosituksiksi tuntuu riittävän se, että munat löytyy :kieh: Joo, en oo katkera, mut jotenkin oon jo menettäny toivoni. Täytyy keksiä jotain muuta... Ehkä. Sanoin sit tälle rouvalle, että allekirjotan työsopimuksen Elokuulle, niin hää tuumas, että "ilman muuta, me ehditään kyllä alottaa yhteistyö Syyskuullakin", mistä taas tuli olo, et olis valitsemassa mua. Ota tuosta nyt tolkku... :headwall:

Eli sellasta kuuluu :(

Täällä alkoi tänään koulut. Meidän vanhin meni jo yläasteelle :eek: (miten näin nuorella ja hehkeällä voi olla jo tuon ikänen lapsi?!), myönsi että pikkusen jännittää. Ainakin on tuttu luokanvalvoja, kun on heille jo ollut englantia opettamassa ala-asteellakin.

Mulla on flunssa ja kaikki ottaa päähän. Kai tää nyt kumminki ihan tavisnuhaa on, eikä sitä sikamaista...:snotty:


 
Miss Piggy kyseli öistä. Meillä yöt rauhottuivat vasta, kun lopetin imetyksen. Eli tuossa toukokuun alussa. Olin ihan poikki, Matias heräsi pahimmillaan puolen tunnin välein, yli 8 kertaa yössä. Se oli hirveää! Mikään muu ei kelvannut, kuin tissittely mun kainalossa. Omassa sängyssäkään ei nukkunut.
Muutaman kerran mies sai Matiaksen nukahtamaan omaan sänkyynsä, mutta Matias heräsi jo siitä, että kävin samassa huoneessa, missä se nukkui.

Lopulta mulla palo päreet ja vein pojan äidilleni, että se nyt jää sinne yöksi ja sillä hyvä. Imetin Matiaksen illalla 17-18 aikaan ja lähdettiin elokuvien kautta kotiin.
Matias oli itkeskellyt yöllä, ja heräillyt muutaman kerran, mutta viihtynyt ihan hyvin. Tuntui aika kamalalta jättää moinen itkupilli toisten riesaksi, mutta ajattelin, että kyllä aikuinen ihminen yhden yön kestää, kun me on jo kuukausikaupalla valvottu.

Munkaan olo ei ollut niin tukala, kuin olisin luullut, vaan sain jopa hieman enimpiä maitoja pumpattua pois. Matias jäi mummolaan vielä toiseksikin yöski, ja sitten jatkoi kotona nukkumista omassa sängyssään. Imetyksenkin lopettelin samoihin aikoihin, muutaman kerran taisin illalla imettää vielä.

Siihen loppui meidän yöhulinat, ja nyt Matias nukahtaa kivasti omaan sänkyyn, ja nukkuu koko yön. Matias ei enää myöskään roiku niin minussa kiinni, vaan isikin jo kelpaa :)

raskausviikot mulla selviää tänään klo 14. Toivottavasti ainakin. En uskalla edes arvailla, kun toisaalta tuntuu, ettei raskaus VOI olla edes totta. (kun en ole tajunnut) eikä se voi olla kovin pitkällä. Mutta hyvinpä tossa alavatsalla tuntuu pieni kumpu, ja mikä omituisinta, välillä vatsa on tuosta navan korkeudelta selkeästi toispuoleinen, niinkuin vauva olisi jo iso, ja siis köllöttelisi toisella puolella mahaa. :eek:
No eihän se voi pitää paikkaansa, sillä liikkeitä ei tunnu kovin selvästi, jos ollenkaan, ja kun en vieläkään edes tajuaisi olevani raskaana, jos en olisi testannut. siis ei vatsa sillälailla ole kasvanut, että sen huomaisi.

Mää oon siis ihan sekaisin, ja ihmettelen, mitä siellä ultrassa näkyy, vai näkyykö mitään.
 
Tiivari mua siis harmittaa edelleen se meijän kylpyläreissu. Mä stressasin jo etukäteen sitä, et päästäänkö ylipäänsä lähtemään (miehen työt), mut en olis tosissani uskonut, et se reissu menee pieleen mun mutsin takia. V*tuttaa ihan suunnattomasti edelleen ja mulla ei siis ole mitään asiaa mun äidille vähään aikaan :kieh:
Niin, ja älä turhaan stressaa sillä ettet ole ilmoittaunut teitä mihinkään äiti+lapsi-hommeleihin. Tuskin mäkään niissä juoksisin ellei toi poika olis noin energinen. Mä en vaan oikeasti kestä olla kotona tuon kanssa, kun se ei mitään usko ja kämppä on aina kuin pommin jäljiltä, jos sen kanssa joutuu päivän sisällä viettää (kuten esim. tänään :headwall: ). Mä en jaksa näitä koko päivän kestäviä sateita! :ashamed:
Mulle tuli niin Rasmus mieleen kun luin uusinta Kaks plussaa ja siellä olevaa juttua "vauhtiveikoista"... mä en yhtään ihmettelis, jos tuo elohiiri siihen porukkaan kuuluisi.

Mä kyllä jännään huiskahännän puolesta... kohtahan ne sinne ultraan pääsee, joten voin sit odotella et illalla varmaan meillekin kerrotaan,missä mennään! :D

Meillä ei kummempia. Mies kävi töistä kotona syömässä. Toi kiinalaista mukanaan, jota Rasmuskin maisteli. Tais poika tykätä, kun ei sitä uloskaan sylkenyt :p

Tai no voisin mä noista mun työkuvioista teillekin kertoa. En siis päässyt minnekään kouluun :| Juttelin tuossa maanantaina mun yhden duunikaverin kanssa, joka kertoi et mun kanssa samassa tiimissä oleva, samaa työtehtävää tekevä ihminen, on jäämässä vuoden vaihteessa äitiyslomalle. Mielenkiintoisinta tässä on, kun kävin silloin keväällä (tosin kukaan ei vielä silloin tästä kolleegan raskaudesta varmastikaan tiennyt) juttelemassa töihin paluusta nyt vuoden vaihteessa niin mua oltiin sijoittamassa ihan toiseen yksikköön ja ihan eri työtehtäviin kuin mitä olin tehnyt. Nyt sit kuulin, et tätä kolleegan paikkaa ollaan laittamassa nyt hakuun "ja et voithan sä sitä hakea". En kyl tajua, et miks mun pitäis sitä paikkaa varsinaisesti hakea, koska sehän on se mun ihan oikea työ ja eikö työnantajan pitäisi ensisijaisesti tarjota mulle sitä mun oikeaa työtä eikä jotain muuta työtä mulle erittäin huonon työmatkan päässä.
En siis todellakaan haluaisi edelleenkään palata edes koko lafkaan enää, mut jos mulla ei ole muuta vaihtoehtoa, niin tosi kiva lähteä vääntää tällasesta asiasta sit kättä. :/ |O
 
No niin, niitä ultra kuulumisia Ultra siis oli tuossa terveyskeskuksessa, eli laitteet ei ole niin hyvät, kuin sairaalassa, ja tämä on arvio. Vauva oli tosi vilkas ja liikkuvainen, ja sopivaa kuvakulmaa ei meinannut löytyä. Vauvalta mitattiin päänympärys ja reisi(?)luu.

Toinen lukema antoi arvioiduksi raskauden kestoksi 15+3 ja toinen 16+4. Jotain sinnepäin on siis rv:t +/- 4 päivää.

HUOMENNA on jo lääkärineuvola (!) ja sitten ultrataan lisää, jos saataisiin tarkempia mittoja. Rakenneultraan (oysiin) pitäisi alkaa varailemaan aikaa, sehän tehdään ihan pian! Oysissa sitten oletettavasti selviää tarkat viikot, kun on paremmat laitteet.

Laskettuaika on siis tuossa tammi-helmikuun vaihteessa.

Nyt on kyllä huojentunut olo, kun vauva oli hengissä ja pirteä, ja raskauskin muuttui ihan konkreettiseksi :)
Matiaksestakin tulee siis isoveli, vaikka toinen pieni onkin. Ja pienet ikäerot senkun jatkuu meillä, tosin tämähän on ikäero suurimmasta päästä, kun tulee jotain 1v7kk (edelliset 1v2kk ja 1v6kk.) No, täälläpäin on paljon lestadiolaisia, joilla on paljon lapsia pienilläkin ikäeroilla, joten me ei ihan kummajaisia olla (vaikkei lestadiolaisia ollakaan). Ainut, mikä mua oikeastaan harmittaa on se, etten tunne ketään, jolla olisi yhtäpienet lapset (ja yhtä monta) kuin meillä. Olisi kiva saada vertaistukea.
 
Ensinnäkin täytyy sanoa, että IHANAA kun tänne on tänään tullut paljon juttua. I like! =)

Rebel Nuo sun työkuviothan on ihan syvältä! Kyllä sulle pitää tarjota ensisijaisesti sitä samaa työtä, josta olet lähtenytkin! Outoa meninkiä sanon minä! :eek: Saakos kysyä, että mihin hait opiskelemaan. Tai siis mitä alaa?

Ammu Niin siis, eikö ne sanoneet koska haku siihen työhön loppuu? Vai hakeeko ne vaan hakemisen ilosta hamaan talveen asti? Hmmm. :/ Ja joo. Olen samaa mieltä noista miehistä sun kanssa. Miksi se aina onkin niin, että miehet on etulyöntiasemassa - oli ammatti mikä tahansa. |O

Huiskis Voi veljet! Raskaushan on jo piiiiitkällä :eek: :heart: Eikö sulle tosiaan tullut mieleenkään, että mystisten oireiden syynä voisi olla raskaus?

Mä luen kyllä niin kateellisena teidän juttuja päikkärin ja koulun aloittamisesta. Mun sydän särkyy jo pelkästä ajatuksesta, että joudun olemaan erossa tuosta lapsesta. Te ootte kyllä niin reippaita. :flower: Ja joo, tiedän: äitiys on jatkuvaa luopumista. Huomattu on. :'(

Täällä harjoitellaan kovasti hyppimistä. Ei kyllä jalat nouse vielä ilmaan, mutta sitäkin hauskempaa touhu Sofian mielestä on :xmas:
 

Yhteistyössä